Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Iframe vervanger?

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 January 2006
    Berichten
    21
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Iframe vervanger?

    Hallo,

    ik ben bezig met het creeren van een soort toernooisysteem voor sportclubs; en als beginnend PHP'er schiet ik toch al aardig op. Ik zit nu aan het controlepaneel. Hier heb ik een probleempje: mijn paneel is een volledige layout in een tabel. Een paar samengesmolten cellen, daar zit de content in. Nu wil ik dat niet telkens de hele pagina moet geladen worden, maar alleen het content gedeelte. Nu een iframe lijkt me achterhaald, is er geen betere manier, liefst met php?

  2. #2
    Gevorderd   xtofke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 August 2006
    Locatie
    Lokeren
    Berichten
    201
    Bedankjes
    23
    Bedankt
    79 keer in 56 posts
    Kan je niet gewoon de include-functie gebruiken van php?

    maak bv een bestand menu.html waarin je het menu van je site zet.
    in je index.php zet je dan op de plaats waar het menu moet komen :

    PHP-code:
    <?php include("menu.html");?>

  3. De volgende gebruiker bedankt xtofke voor deze nuttige post:

    Phate (14 June 2007)

  4. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 January 2006
    Berichten
    21
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Dan herlaad ie toch nog elke keer het menu. Maar was ik nog niet opgekomen is al een goeie vervanger! Thanks!

  5. #4
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    PHP is een programmeertaal die serverside draait. PHP handelt al zijn zaakjes af op die server en komt bij de gebruiker niet aan te pas. Die krijgt alleen HTML bestanden, afbeeldingen, ... afgeleverd in zijn browser.
    Je kan dus geen "PHP gebruiken in de browser van iemand om dingen dynamisch te maken".

    Je verwart het met AJAX (combinatie van XML en JavaScript). Daarmee kan je de inhoud van de pagina veranderen en stuur je een XML request naar de server voor de inhoud van de pagina waarop men dan klikt. PHP handelt deze inhoud af (indien nodig) en via XML komt de nieuwe inhoud terug.
    AJAX lijkt me echter wel flinke overkill voor wat je wil maken ...
    Je kan ook alle pagina's in één keer inladen en via JavaScript gewoon switchen in de browser tussen die pagina's (dat soort "namaak, JavaScript iframes" vind je bv. hier). Maar dan zit je met wat problemen als die dynamisch zijn en inhoud naar de server moeten versturen. Zo kom je terug uit bij AJAX en bijhorende XML requests.

    Het beste lijkt me dus gewoon om elke pagina opnieuw te laden. Zo zwaar zal dat toch niet zijn en twintig regeltjes HTML verbruiken echt amper bandbreedte. Als het traag gaat, ligt het aan jouw PHP code die waarschijnlijk te veel MySQL (of wat dan ook voor type database) aanroepen doet, of andere zwaardere dingen. Of aan een zwakkere server bij de host, maar dat zou alleszins niet mogen normaal gezien.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. iframe
    Door bubsy119 in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 30 October 2006, 13:50
  2. Iframe
    Door Joga in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 23 October 2006, 22:12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •