Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Top 20 A-Virussen

  1. #1
    Expert  
    Geregistreerd
    13 December 2006
    Berichten
    563
    Bedankjes
    333
    Bedankt
    39 keer in 30 posts

    Top 20 A-Virussen

    Wat is de beste Antivirus programma?

    De laatste test van virus.gr omvat 52 verschillende A-Virussen. Ze werden strikt getest door het gebruik van 174.770 virussen, en de settings van iedere applicatie werden getweaked om er zeker van te zijn dat het maximum aantal virussen werden gedetecteerd.


    Dit is de lijst van de top 20 A-Virussen:

    1. Kaspersky version 7.0.0.43 beta - 99.23%
    2. Kaspersky version 6.0.2.614 - 99.13%
    3. Active Virus Shield by AOL version 6.0.0.308 - 99.13%
    4. ZoneAlarm with KAV Antivirus version 7.0.337.000 - 99.13%
    5. F-Secure 2007 version 7.01.128 - 98.56%
    6. BitDefender Professional version 10 - 97.70%
    7. BullGuard version 7.0.0.23 - 96.59%
    8. Ashampoo version 1.30 - 95.80%
    9. eScan version 8.0.671.1 - 94.43%
    10. Nod32 version 2.70.32 - 94.00%
    11. CyberScrub version 1.0 - 93.27%
    12. Avast Professional version 4.7.986 - 92.82%
    13. AVG Anti-Malware version 7.5.465 - 92.14%
    14. F-Prot version 6.0.6.4 - 91.35%
    15. McAfee Enterprise version 8.5.0i+AntiSpyware module - 90.65%
    16. Panda 2007 version 2.01.00 - 90.06%
    17. Norman version 5.90.37 - 88.47%
    18. ArcaVir 2007 - 88.24%
    19. McAfee version 11.0.213 - 86.13%
    20. Norton Professional 2007 - 86.08%

    (voor de A-Virussen geklasseerd 20++, bezoek dan de site 'http://www.techdo.com/?p=62')
    Laatst gewijzigd door alBildjiekiyya; 17 June 2007 om 11:46 Reden: Titel

  2. De volgende 5 gebruikers bedanken alBildjiekiyya voor deze nuttige post:

    DjQue (17 June 2007), Fck_ (17 June 2007), papypc (26 June 2007), Pcfreakske2000 (23 June 2007), welsey1983 (17 June 2007)

  3. #2
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Hmm Norton, één van de bekenste op plaats 20! verassend!
    https://twitter.com/Fck___

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken Fck_ voor deze nuttige post:

    alBildjiekiyya (17 June 2007), Colaerske (29 June 2007)

  5. #3
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alBildjiekiyya Bekijk bericht
    (voor de A-Virussen geklasseerd 20++, bezoek dan de site 'http://www.techdo.com/?p=62')
    Ik heb dus deze site 'ns bekeken. Zeer interessant. G-Data werd niet getest daar er geen gratis demo versie te verkrijgen was. Verder staat er welke antivirussen dezelfde 'engine' hebben. Windows Live Onecare (door mij de grond ingeboord, hier op de site) crashte constant en kon bijgevolg niet worden getest ... Prachtig!!!
    Nu nog een site vinden die aantoont hoeveel rekenvermogen de verschillende antivirussen nodig hebben. NOD 32 (mijn persoonlijke favoriet) staat op de tiende plaats, maar hoelang hebben de verschillende virusscanners erover gedaan? Hoeveel vertragen ze de werking van uw computer? Ook dit vind ik 'ns interessant. En Norton op 20? OK, Norton is een goede virusscanner, maar vertraagt enorm uw pc en is zeer moeilijk volledig te verwijderen. Ook dit wordt nergens vermeld. Maar het is wel eens interessant om weten! Dank u wel, alBildjiekiyya!!

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    alBildjiekiyya (17 June 2007)

  7. #4
    Expert  
    Geregistreerd
    13 December 2006
    Berichten
    563
    Bedankjes
    333
    Bedankt
    39 keer in 30 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Ik heb dus deze site 'ns bekeken. Zeer interessant. G-Data werd niet getest daar er geen gratis demo versie te verkrijgen was. Verder staat er welke antivirussen dezelfde 'engine' hebben. Windows Live Onecare (door mij de grond ingeboord, hier op de site) crashte constant en kon bijgevolg niet worden getest ... Prachtig!!!


    Iedereen heeft het tegen Windows Wat hebben ze jou ooit aangedaan

    Heb je misschien een link van?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    [...] maar hoelang hebben de verschillende virusscanners erover gedaan? Hoeveel vertragen ze de werking van uw computer? [...]
    Hm, goeie Q, alhoewel ik persoonlijk denk dat ze een tijdslimiet kregen en die percentage die ernaast staat wijst op het feit hoeveel ze er gevonden hebben? Rare onwaarschijnlijke logica zeker???

    Maar die informatie die je net opnoemt zou wel superhandig zijn. Ik vraag me wel af of er iemand voorbeelden kan opnoemen van DOS-based scanners (die niet getest werden).

  8. #5
    Jule
    Gast
    Euh ... Ik gebruik graag mijn XP en Office 2003. Maar wat heeft Onecare mij aangedaan?
    Mijn_eerste_berichtje_op_deze_site...
    Mijn_persoonlijke_gebruikerservaring_met_Onecare.
    De_gevolgen...
    Deze zijn intussen opgelost. Onecare moet tijdens de defragmentatie systeembestanden verkeerd hebben toegewezen?? Dat is toch hetgene dat ik eruit kon opmaken ...?? Helaas, ik ben slechts een leek!

    Hadden de antivirussen een tijdslimiet gekregen, dan ging noch panda noch Mac Affee noch Norton in de top 20 voorkomen; naar mijn vermoeden dan toch ... Als leek ben ik dit natuurlijk niet zeker.

  9. #6
    Up-to-date   Pcfreakske2000's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2006
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    78
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    18 keer in 16 posts

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WoYA Bekijk bericht
    Hmm Norton, één van de bekenste op plaats 20! verassend!
    @WoYA : Dat is normaal, want Norton suckt big time en ook Mcafee, dus ja ...

    Ikzelf gebruik Panda Internet Security 2007 en die beland maar op de 16 plaats ?

    Dat vind ik niet zo goed, maar ja ...
    Groetjes,


    Pcfreakske2000

  10. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Hier is de selectie gebeurd op grond van het ontdekkingspercentage. Moesten ze een nieuwe query doen naargelang de verkoopprijs, zou de hele reeks een flinke omwisseling krijgen. De processorbelasting die Symantec uitoefent is al langer gekend, nog van de tijd dat ze met hun Utilities opkwamen. Was reuze-handig voor de toen bestaande windowsen, gewoon omdat de twee producenten toen nog samenwerkten, wat nu niet meer het geval is.
    Vandaar ook de geboorte van Windows One Care, en idd op vele systemen begonnen de problemen toen pas. Dit mag dan ook weer niet veralgemeend worden, want ik kom ook computers tegen waar het vlotjes wil draaien.
    NOD mag zijn hoogtepunt dan wel al gekend hebben, het doet het nog steeds goed en je kan gerust nog wat gaan photoshoppen ondertussen, dat maakt ook een verschil!
    Ik wil ook even opmerken dat er een paar gratis scanners tussen de koplopers zitten die ook niet slecht boeren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. #8
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WoYA Bekijk bericht
    Hmm Norton, één van de bekenste op plaats 20! verassend!
    dat komt vooral omdat hij moeilijk te verwijderen is en je pc erg sloom maakt

  12. #9
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    waar is antivir?

  13. #10
    Geband  
    Geregistreerd
    27 October 2006
    Locatie
    in een huis
    Berichten
    201
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    27 keer in 24 posts
    ik gebruik AVG....ik ben er zeer tevreden mee...automatische update's en dergelijke zaken om te configureren en in te stellen zijn ook van de partij...
    moet zeggen ....men zegt vaak dat norton niet zo goed is???ik heb altijd nortom/symantec gehad...er zijn heel wat geévanceerde versie's van norton ...men smijt met dergelijke antivirussen naar je hoofd en men vraagt zich steeds af wat nou de beste is...wel..ik ben van mening dat dat afhangt van je eigen pc syteem...neem nu mcafee...die heb ik ook een tijdje gebruikt en werkte zeer gunstig tot zeer goed...nou moet ik zeggen dat dergelijke software niet voor ieder's systeem is weggelegd...want op de pc van mn vriendin deed hij niet wat ie bij mij wel deed...deden we onderzoek en bleek dat het allemaal van systeem tot systeem ligt..
    Ik gebruik nu AVG en ik ben er zéér content van (maar zoals ik dus weergeef...dit kan op een ander systeem een ander effect geven!!)...
    neem nu panda...hoeveel versie's zijn er?? panda platium..panda dit en panda dat...ik heb ondervonden datanda en norton mn systeem vertragen,het is de bedoeling dat een antivirus je systeem beschermt maar ook nog ééns je systeem niet vertraagt niet???
    Dus ben ik over gestapt naar AVG...moet zeggen in vergelijking met de vorige software die ik gebruikte zoals:norton/symantec/mcafee en panda merk ik kei goed het verschil....
    Een top 2O neer zetten van dergelijke antivirussen vind ik een beetje erover...das te wijten aan je syteem...
    Bijna iedere pc word verkocht met een trial versie van 3maanden van Norton niet???tis niet de beste maar wel één van de goedkoopste!!!...
    Waar zoekt men naar...het beste of het goedkoopste??ik veronderstel het beste....maar ik zeg het nogmaals...ligt allemaal aan je eigen pc systeem...als je denkt gelijk welke antivirus op je pc te pleuren ben je daar bangelijk mis in...ik zou zeggen...test ééns een paar antivirussen en zie wat JOU systeem aanvaard en prettig werken vind....
    en ik zeg het er ook nog ééns bij.......als staat =Kaspersky version 7.0.0.43 beta op de EERSTE plaats...als je systeem met een virus te kampen geeft en diezelfde antivirus kan de virus niet deleten dan is de enige oplossing''format c''....want wat je ook doet en wat je ook je systeem als bescherming geeft...een virus houd je niet tegen als ie kwaadwillig je pc naar de botten wilt maken....
    Ik heb 10jaar pc ervaring en dat in de pc-veiligheid...moet zeggen kheb door de jaren geen heel wat mensen hun pc zien formateren ook al hadden ze panda en of Kaspersky version 7.0.0.43 beta erop staan..(of een jongere versie)...
    Kaspersky version 7.0.0.43 beta - 99.23%??? dat is de gebruiks aanduiding neem ik aan??
    ik zeg het nogmaals...een pc is zoals een mens....de ene kan tegen drank..de andere niet...



    met vriendelijke groeten vanwege
    PRO

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. virus?
    Door tuinman44 in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 August 2006, 18:16
  2. virus
    Door minoe in forum Malware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27 February 2006, 09:22
  3. heb ik een virus?
    Door Nickkenny in forum Malware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17 December 2005, 14:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •