Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Pc gecracht

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    Pc gecracht

    Beste,

    Mijn broer zijn oude laptop is gecrasht.
    Het is nog 1 van de heel oude generatie dus eigenlijk is het nie zoo erg maarja..

    Laptop heeft:
    128mb Ram
    12gig harde schijf

    Nu.. Hij was terug muziek aan het downloaden maar hij had nietmeer gedacht dat zijn pc al boemvol stond.. Hij had namelijk nog 180mb over
    En hij was bezig met een album te downloaden dat ietsje groter is..
    De download was bijna klaar en Boem pc valt uit..
    Hij zag nog een blauw scherm en de pc begon met herop te starten.
    Nu geraakt hij nietmeer ingelogd ofzo.. Veilige modus, bios, .. Gaat allemaal niet.
    We denken eraan om er een restore cd in te steken en dat eens te proberen, maar daar hebben we niet echt veel verstand van
    Dus iemand een idee/oplossing/hint?

    Hartelijk bedankt !

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Geef eens wat meer info
    1. Over welk merk en type van laptop gaat het?
    2. Welk besturingssyteem is op de laptop geinstalleerd?
    3. Heb je een restore cd?
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    1) Hmm, laptop is momenteel binnen dus ik kan moeilijk zeggen welk type het is. Kga het sewwes vragen als hij thuiskomt.

    2) Er stond windwos Xp pro op

    3) Ja, ik heb restore cd


    Ik heb gisteren die restore cd er eens ingestoken en dan gekeken wat dat gaf. En dat ging perfect.. Tot hij opnieuw opstarten en hij programma's trug begon te installeren.. Nu staat er terug windows 98 op maar hij probeert de hele tijd nieuwe hardware te installeren.. Maar wij hebben hier geen enkele cdrom meer van ofzo..
    Dus wat is het beste? Windows xp er trug proberen op te zetten?

    Cheers

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Indien je er xp wil opzetten, zal je zoals bij win98 opzoek moeten gaan naar de drivers voor je hardware. Everest en PC Wizard 2007 zijn enkele programma's, te vinden bij onze downloads, die je hierbij wel op weg helpen.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    .:RuSty (27 July 2007)

  6. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Bedankt
    Kan je ook een beetje meer info geven?
    Moet ik da programma op cd zetten en dan deze insteken als ik xp aan het installeren ben?

    of hoe gaat dat tewerk?
    Grtz

  7. #6
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Nee, gewoon downlozden, installeren en openen. Je vindt er bijna alle informatie over je PC die je nodig hebt om de drivers te vinden.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  8. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    .:RuSty (27 July 2007)

  9. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Kijk es bij één van de laatst geplaatste downloads, winaudit, kan je autonoom draaien zonder installatie ook, desnoods vanaf diskette.
    Als er een OK staat, is dàt onderdeeltje in orde.
    Wat je ook nog zou kunnen is proberen in veilige modus, en zoveel mogelijk deleten wat weg kan, windows en zeker XP heeft werkruimte nodig, en in dit geval heeft ie niks meer, dus zal die ook niet meer willen opstarten. Daarna, als ie 't een beetje doet, heeft ie flink wat tuning nodig. Services, opstartbestanden, swapfile beheren, etc. Gewone schijfopruiming zal in dit stadium niet meer lukken, evenmin als defragmentatie (ondervinding met laptop dochter).

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    .:RuSty (27 July 2007)

  11. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Kijk es bij één van de laatst geplaatste downloads, winaudit, kan je autonoom draaien zonder installatie ook, desnoods vanaf diskette.
    Als er een OK staat, is dàt onderdeeltje in orde.
    Wat je ook nog zou kunnen is proberen in veilige modus, en zoveel mogelijk deleten wat weg kan, windows en zeker XP heeft werkruimte nodig, en in dit geval heeft ie niks meer, dus zal die ook niet meer willen opstarten. Daarna, als ie 't een beetje doet, heeft ie flink wat tuning nodig. Services, opstartbestanden, swapfile beheren, etc. Gewone schijfopruiming zal in dit stadium niet meer lukken, evenmin als defragmentatie (ondervinding met laptop dochter).
    Ik ga direct eens kijken maar ff eens een opmerking. We kunnen de laptop nietmeer in veilige modus opstarten. Hij blokkeert telkens en start trug opnieuw op. Nadat we de restore cd hebben geplaats heb ik het wel niet meer geprobeerd om in veilige modus binne te geraken. Maar dat zal wrsch niet lukken doordat hij de drivers nodig heeft.
    Kan je nog wat info geven in dat prog? Ik ben namelijk niet zo goed in pc's

    Bedankt !


    @G Man: Als ik het op mijn laptop installeer. Dan gaat die toch drivers voor mijn pc zoeken eh? Ma hoe kan ik dan drivers zoeken voor de gecrashte laptop? En hoe kan ik die dan installeren?

    Bedankt !

  12. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Sorry 'k had mezelf uit mijn browser gewipt wegens teveel venstertjes.
    Winaudit is een uitvoerbestand (exe) dat nog geen 800 kb groot is, kan dus perfect op een diskette, op voorwaarde dat er een station is in die laptop, wat ik betwijfel, maar op een oude is 't nog mogelijk. Anders wordt het dus een CD (rewritable dan best).
    Het resultaat van hardware, software, héél de reutemeteut kan hiermee opgeroepen worden, inclusief de toestand ervan.


    Hier zie je bv de info van mijn grafische kaart. Is het apparaat of de soft in orde zie je op de voorlaatste regel OK staan. Hoe het is bij onklare zaken kan ik niet illustreren, omdat alles in orde lijkt bij mij. Maar volgens de auteur van het prog worden fouten gemeld mét evt oplossingen. (zelf gemaild)

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. hd gecracht
    Door fireblade in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 1 November 2005, 08:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •