Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 77

Discussie: Nieuw pceetje?

  1. #21
    Jule
    Gast
    Zwaar photoshoppen doe ik echt niet! Een vriend die in de p.r.-buisness zit, heeft ooit de tweede grootste affiche in België ontworpen. Het bestandje dat naar de drukkerij vertrok was meer dan 1Gb groot. Werk op zoiets maar met meerdere lagen!

    Kan u mij een voorbeeld geven van een configuratie die probleemloos 4 cpu vretende taken tegelijkertijd uitvoert? Dit kan meer dan 4 applicaties zijn. Hoe moeten de harde schijven dan software matig ingedeeld worden?
    Wat de prijs betreft: als iemand 2.000 € veil heeft voor een spelletjes pc, moet dit toch ook kunnen voor iemand die probeert zijn pc enigzins nuttig te gebruiken? Maar als het kan voor 500 €, zou ik het ook geen erg vinden!

  2. #22
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Met een goed dualcore-systeem en wat deftig geheugen moet je toekomen zeuh! Dan nog wat Raptors in Raid (de welke weet ik niet, gebruik zelf geen Raid) en dan nog een grote schijf als backupmedium, moet wel in orde komen denk ik

    Ik had gedacht aan een Intel Core2Duo E6750, één of ander P35 moederbord, 4gb geheugen, 2*Raptor 74gb en dan een Seagate Barracuda 500gb. Zal eens uitrekenen wat je dat gaat kostenahja en uw grafische kaart, zal een 8800GTS 640mb nemen. Je weet nooit of je in de toekomst met hogere resoluties gaat werken

    edit: voor 1600 € heb je een beest van een systeem waar je echt mee kunt photoshoppen tot je erbij neervalt



    Shot at 2007-08-09
    Laatst gewijzigd door delinquente; 10 August 2007 om 01:37
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  3. #23
    Jule
    Gast
    Die seagate ga ik wel vervangen door ne samsung. Waarom geen Asus p5k moederbord? Ik weet dat mijn pc-boer graag met asus moederborden werkt.
    Waarom 8800gts? IK ga niet meteen second life of een ander 3-d spel spelen.
    Wat is het verschil tss ATA & SATA II?
    En meteen er nog bij: Wat met die RAID?
    Enneuh, mijn pc-boer kan als kleine zelfstandige niet mee in prijs wat hier op het forum gangbaar is. Ik vermoed dat uw prijsschatting iets te laag is, maar ik kan er mee leven.

  4. #24
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Merk van HDD heeft weinig belang..Wie heeft gezegd van géén p5K moederbord te nemen? Voor jou is een 8600 voldoende.
    Verschil tss ATA en SATAII is groot. ATA heeft max 133mb/s...SATAII 300mb/s...en is tevens een héél andere aansluiting.
    Enne, onze prijzen zijn wél degelijk correct en niet zoals jij insinueert geschat. Uwe PC boer zal net iets te veel aan u willen verdienen.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  5. #25
    Jule
    Gast
    "Schatting" is dan een verkeerde verwoording van mijnentenwege. Mijn excuses. Maar wie met het geld gaat lopen, de pc-boer of zijn leverancier, ... Ik durf geen beschuldigende vinger opsteken.
    Dus gaan we best een SATA II gebruiken, een DVD-tje volgebrand in 5 minuten ...
    Dan bestaat nog het probleem van die RAID en het feit dat ik graag zou kennis maken met Linux. Hoe vallen deze twee te combineren? Thanks!

  6. #26
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Ja, neem dan een 8600GTS ofzo. Maar daar je toch inees een raam budget had (zoals ik las) dacht ik van zal hem inees iets goeds geven. Ik weet niet hoedat dat zit met fotobewerking, maar ik zou daar een groot scherm voor gebruiken want werken op zo een klein scherm is niet handig peins ik. Dus ik dacht groot scherm>hoge resolutie>één van de betere kaarten.

    En ja voor zo'n P35-moederbord, neem er gewoontje ééntje van Asus of van Gigabyte. Zie gewoon eens wat rond op het internet naar waar de voorkeur uitgaat. Heb vorig jaar ook een Gigabyte-moederbord gehad, ééntje met de 965-chipset: niets op aan te merken. Dus het zal kwestie van smaak afhangen wat je gaat nemen.

    En die RAID, daar kan ik je niets over zeggen
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  7. #27
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Jelle heeft je toch al een compleet antwoord gegeven over RAID, enkele posts geleden.
    En wie met het geld gaat lopen: van fabrikant naar groothandel 10% winst. Van groothandel naar kleinhandel 50% winst. En dan nog eens van kleinhandel naar eindgebruiker 70% winst. Dan kan je zo weten waar je geld naartoe gaat.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  8. #28
    Jule
    Gast
    @ Delinquente: 22' inch breedbeeld zoals uit de eindconfiguratie van G_man, kan bij mijn weten perfect aangedreven worden door een 7600. Dat budget hoeft niet op.
    @ G_man & RAID: dat klopt! Dus is deze config niet hetgeen ik wil? Ik vrees dat hetgeen ik wil nogal onmogelijk is. Een computer die aan multitasking doet. Ik zou me beter een vrouw nemen.
    Een andere mogelijkheid? Ik heb hier een Topcom webracer 864A. Eén poort voor mijn oud pc-tje dat nog een tijdje blijft staan. Eén poort voor mijn nieuw pc-tje. Eén poort voor de nieuwe netwerk scanner - printer. Kan er op de overblijvende poort een metalen bakske aangesloten worden? Een soort mini moederbord met een intel pentium IV en een HD die bv. de filmbewerking doet zodoende dat ik mijn pc vrij heb voor andere dingen?
    Ik weet niet of dit mogelijk is, ik speel maar met ideeën.
    Laatst gewijzigd door Jule; 10 August 2007 om 15:35

  9. #29
    Gevorderd   Monkey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 August 2007
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    155
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    24 keer in 24 posts
    Wat voor CPU koeler ga je dan nemen?? ( Ik neem aan dat het belangrijk is als je CPUvretende taken gaat doen)

  10. #30
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monkey Bekijk bericht
    Wat voor CPU koeler ga je dan nemen?? ( Ik neem aan dat het belangrijk is als je CPUvretende taken gaat doen)
    Bij de Core2Duo's zijn echt prima boxed koelers meegeleverd
    Ze zijn stil genoeg en kunnen ook zware belasting prima koelen. Speciale Zalman koelers enzo zijn alleen nuttig voor overclockers en/of mensen die naar die 4°C en 2 decibel verschil streven.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. nieuw en toch niet nieuw
    Door steenbokje8 in forum Stel je even voor
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 1 December 2006, 10:29
  2. ben nieuw
    Door rjkv in forum Stel je even voor
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 9 November 2006, 22:36
  3. Ik ben nieuw
    Door Anneke65 in forum Stel je even voor
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 17 September 2006, 13:47
  4. Nieuw
    Door Ddke in forum Stel je even voor
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 4 March 2006, 17:51
  5. Nieuw ram
    Door Martijnc in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 October 2005, 16:32

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •