Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Browser Opera

  1. #1
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    Browser Opera

    Zijn er mensen die ervaring hebben met Browser Opera?, Ik zo graag wat tips over deze browser leren kennen.
    Persoonlijk vind ik Opera zeer snel, maar vraag me af hoe het zit met de beveilling.

    Alvast bedankt

  2. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Ik gebruik zelf Firefox en Opera gecombineerd (samen met de Safari beta als test) en ben er erg tevreden van.

    Je zou kunnen stellen dat Opera de beste Windows browser is qua functionaliteit (al is dat uiteraard maar mijn mening). Zo ondersteunt hij alle webstandaarden perfect en slaagt hij zo volledig in de Acid2 test (Firefox doet het er redelijk in, IE faalt grandioos). Verder bevat hij alle functionaliteit die je van een moderne browser kan verwachten en is hij altijd wat de voortrekker qua nieuwe functies, denk nu aan de nieuwe quick dial in 8.23 en de mouse gestures (via muisbewegingen de vorige/volgende/... functies bedienen).
    Persoonlijk vind ik het uitzicht en het aanvoelen ervan wel niet zo goed als Firefox, maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan het feit dat ik die al meer dan een jaar gewend ben.

    Wat betreft beveiliging is Opera de betere keuze: hij checkt automatisch op beveiligingsupdates voor de browser, detecteert internet fraude (beter bekend als phishing), ondersteunt alle moderne veiligheidsprotocols, enzovoort.

    Je vindt erg veel tips en info over de Opera features op http://www.opera.com/products/desktop/. Er is ook eeen deel specifiek over de beveiligingsfuncties van Opera.

  3. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    mschell@7 (24 August 2007)

  4. #3
    Expert  
    Geregistreerd
    13 December 2006
    Berichten
    563
    Bedankjes
    333
    Bedankt
    39 keer in 30 posts
    Wat betreft de veiligheid, dan denk ik ook dat hij hoog scoort. Ik heb voorlopig geen grafiekjes of cijfertjes om dat te ondersteunen.

    Persoonlijk ondervind ik wel wat probleempjes met Opera. Mijn vermoeden doen me denken dat het probleem zich voordeed na de installatie van een andere thema. Momenteel heb ik een grijs-zwarte Opera, tabbladen heb ik onderaan gezet, en een beetje gepersonaliseerd, maar dat heeft ook een prijs... Ik heb namelijk renderproblemen met vBulletin fora en soms, heel soms crasht de browser. Elke browser die ik heb gebruikt crasht wel eens door bepaalde omstandigheden, maar als ik het in vergelijking met firefox moet zetten, dan viel Opera dubbel zo veel keer als firefox uitviel. Het is eigenlijk niet zo'n probleem, maar ik dacht wel dat het het melden waard was.

    Ook vind ik het heel goed dat Opera een ingebouwd systeem heeft waar je je wachtwoorden in kan opslaan en oproepen op de desbetreffende site (toverstaf). Maar in de praktijk loopt het wel eens dat de toverstaf niets van zich laat horen...

    Een minpunt aan Opera is dat hij 'zwaarder' is dan andere browser, is ook logisch met al die functionaliteit i.t.t. firefox waar je theoretisch gezien dezelfde functionaliteit kan behalen met de welbekende add-ons.

    Persoonlijk gebruik ik Opera alleen voor die toverstaf. Als ik op firefox een add-on tegenkom die even gebruiksvriendelijk is, dan zou ik Opera deïnstalleren.

    Een andere minpunt is dat Opera al die bladwijzers opeenstapelt. Je krijgt er na een tijdje geen overzicht meer, net zoals de oude Firefox (1.5*).

    Ondanks dit alles heeft Opera toch van die futuristische tintjes, zoals bvb. de snelkiezer, en de preview voordat je op een tabblad klikt, bladwijzers die je netjes kan ordenen ondanks dat er geen optie 'bladwijzers opslaan in map...' aanwezig is en ook een chique optie is om de tabs apart geopend te houden in één hoofdvenster.

    Andere minpunten zijn bvb. de updates (installeert niet automatisch maar je moet een gehele pakket downloaden)

    Eerlijk gezegd overweeg ik om Opera achterwege te laten en met Maxthon verder te gaan.


    Grtz,

    I.
    Laatst gewijzigd door alBildjiekiyya; 24 August 2007 om 11:20

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Opera 9.20
    Door alBildjiekiyya in forum Internet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 30 May 2007, 01:03
  2. Opera-browser
    Door alBildjiekiyya in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 March 2007, 10:42
  3. Opera
    Door Joline776 in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 23 March 2007, 20:54
  4. Opera viert tienjarig feestje met gratis browser
    Door Snakey in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 31 August 2005, 00:16

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •