Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 68

Discussie: CPU kopen

  1. #11
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Je moet dat zelf zien, met een E6750 kom je ruim toe-> dat staat vast, zoek maar wat benchmarks op. Zoals ik al zei, goede kwaliteit/prijs-verhouding.

    Wilt je wat toekomstgerichter zijn, een quadcore kopen-> want je wilt uwe processor 7 jaar bijhouden*

    *Tegen die tijd is er volledige ondersteuning voor quadcore in games, software, etc etc.

    Er is nu nauwelijk ondersteuning voor een dualcore, dus daarmee heb ik ook nog niet een quadcore gekocht. Maar nu dat die wat goedkoper staat zou ik het toch ook wel overwegen.

    Of koop gewoon die E6750...en wacht af met quadcore...er moeten nog nieuwere versies van komen die verbeterd zijn op verbruik en efficientie!

    Het ligt in eigen handen! Je moet zelf zien wat je er aan wilt geven Geld genoeg? Quadcore dan
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  2. #12
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts
    Dus als ik nu een Quad core zou kopen, kan het dat iets niet zal werken ? Bv. Counter-strike, euh Nero, ...
    wat zijn benchmarks ?

    Is het waar dat die ongeveer 80° kan worden die quadcore en heel veel elektriciteit verbruikt ? hebben jullie mss een vergelijkings tabel van die 2 CPU's?

    Ik heb ook op verschillende site's gelezen dat je de Q6600 gemakkelijk naar 32 GHZ kunt overclocken... Gaat dit dan niet bij de E6750
    Laatst gewijzigd door Pilote; 24 August 2007 om 22:25 Reden: meerdere posts op korte tijd

  3. #13
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts

  4. #14
    Expert   delinquente's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    638
    Bedankjes
    268
    Bedankt
    101 keer in 92 posts
    Beste mXX,
    heb eens wat benchmarks vergeleken. Ben je echt iemand die voortdurend bezig is met encoding, decoding, audio, video, etc. Dan is de Quadcore iets voor u en is het zijn meerprijs op het moment waart.
    Hou je liever van wat meer Frames per Seconde in games, dan kan je het best een Dualcore nemen. (Niet alleen voor dit feit zeuh)

    Wat is er nu beter aan een Quadcore zoals je zelf ook al hebt kunnen zien:
    In Cpu Mark haal je een betere score-> 1200 punten meer t.o.v de Dualcore
    In games ga je zeker nog geen verschil merken tussen een Quadcore en Dualcore-> zoals je ziet wint de Dualcore met meer FPS bij Stalker en Quake (scheelt telkens een goede 10 FPS).
    In photoshop doet de Dualcore het zelf nog beter dan de Quadcore, vind ik wel opmerkelijk. Waarschijnlijk is fotoshop nog niet gemaakt geoptimaliseerd voor Quadcore processors, niettemin de Dualcore denk ik.
    Converteren van audio gaat met een Quadcore vele sneller dan met een Dualcore-> scheelt 40 seconden, op deze tijd dat je wint ben je al bezig met een ander audiofile.
    Ook video-encoding gaat met een Quadcore sneller-> het stroomverbruik bij een Quadcore ligt bij encoding een 30 watt hoger (in de toekomst met nieuwere modellen gaat dit wel opgelost worden).
    Het officepakket is ook getest, Quadcore doet het sneller t.o.v. de Dualcore

    Dus de keuze ligt volledig bij jou, hou je je met dergelijke zaken niet bezig waarin de Quadcore duidelijk de Dualcore van zijn troon stampt...zou ik de Quadcore niet nemen (tenzij dat je echt echt echt toekomstgericht wilt zijn, maar dan nog...er komt toch altijd iets nieuws uit EN beter)

    Zoals je ziet doet de Dualcore ook niet ten onder...

    Meer kan ik je hier niet over zeggen

    Veel keuzeplezier

    Edit: over het feit dat er niets gaat werken zoals je vraagt, alles gaat werken net zoals bij een Single Core als bij een Dualcore. Prestaties kan je pas beginnen vergelijken wanneer de software is afgesteld op de hardware (als je snapt wat ik bedoel)
    Laatst gewijzigd door delinquente; 25 August 2007 om 01:44
    FORGET ABOUT TIME AND SPACE, AND WAIT...JUST WAIT!
    Never argue with a fool.. he will drag you down to his level and beat you.

    .. and remember.. if your mind is too open your brains will fall out ..

  5. #15
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts
    damn dat is moeilijk om te kiezen ik wil converten en goede fps in games . Ik denk dat ik ze allebei zal nemen, als ik ga gamen steek ik de E6750 erin en als ik ga converteren de Q6600 . haha nee grrapje. En wat dacht je van de E6850? ongeveer zelfde prijs als de Q6600. IK heb gedacht en wil de Q6600 mar die stroomverbruik en temperatuur... wat zouden jullie nemen ?

  6. #16
    Jule
    Gast
    Nice, maar nu nog een kleine vraag van mij. Ik heb nog altijd geen volledige prijslijst ontvangen van mijn pc-boer, maar mij wordt de E6750 aangeraden. Ik werk enorm veel met excel en wat zie ik in bovenstaande benchmarks?:

    Intel Core 2 Duo E6750
    Microsoft Excel 2007 - BigNumerCrunch benchmark 11.7 sec.
    Microsoft Excel 2007 - Monte Carlo benchmark 43.9 sec.
    Intel Core 2 Quad Q6600
    Microsoft Excel 2007 - BigNumerCrunch benchmark 6.7 sec.
    Microsoft Excel 2007 - Monte Carlo benchmark 24.5 sec.

    Of maakt dit niks uit, daar ik momenteel toch nog met excel 2003 blijf werken? Voor mij is 10 seconden verschil bij zware excel bestanden wel zeer aangenaam.

  7. #17
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts
    Als je veel met excel werkt en zware bestanden hebt zou ik je toch een Q6600 aanraden. haha voor u is dat zo makkelijk voor zit ik hier te creperen ente denken

  8. #18
    Jule
    Gast
    Games zullen als eerste bij zijn om alle 4 de kernen van een quadcore te belasten ... Moeilijke keuze vindt u? Vooral zowel de E6750 als de Q6600 zijn zeer gemakkelijk te overklokken... En mocht u eens online zoeken, er zijn reeds games die meerdere kernen belasten. Ik heb reeds een screenshot gezien van eeen taakbeheer venster genomen tijdens het gamen waar alle vier de kernen op 30 % stonden ...

  9. #19
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts
    Is dit goed of slecht? alle kernen belasten ?

  10. #20
    Jule
    Gast
    Het feit dat alle kernen worden belast wil zeggen dat ze allemaal worden aangesproken. Dus was deze game reeds geschreven voor een multicore cpu.
    Natuurlijk verbruikt een quadcore meer stroom, lijkt mij ook logisch. Maar als millieubewuste consument zal u moet meer dan enkel dit moeten letten ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Wat kopen ?
    Door Milo in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 27 August 2007, 13:50
  2. Wat kan ik best kopen?
    Door steffieboy in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 12 June 2006, 19:23
  3. Pc kopen
    Door jekrussek in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 December 2005, 19:32
  4. pc kopen
    Door clickx in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 26 July 2005, 09:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •