Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Wordpad

  1. #1
    Expert  
    Geregistreerd
    13 December 2006
    Berichten
    563
    Bedankjes
    333
    Bedankt
    39 keer in 30 posts

    Wordpad

    Hoi,

    ik was even aan het knoeien in Wordpad en wou even een tekst selecteren met shift control en richting met de pijltoets. En plots springt alles naar rechts, na een klein onderzoekje merk ik dat de stijl op Arial staat (normaal), de grootte op 10 (ook normaal), maar dan zie ik dat de type op 'Arabisch' staat. Ik had ook 2 Wordpads open en ik kon zien wat het origineel was en dat is Westers. Jammer genoeg is het niet zo makkelijk als gedacht:

    Ik selecteer mijn tekst en klik als type Westers. Alles staat nu links uitgelijnd (normaal), maar de pijltjestoets werken omgekeerd. Mijn rechtertoets gaat naar links en vice versa voor linkertoets. Een beetje irriterend, dus vroeg ik me af of iemand dit probleem kan oplossen?


    Hartelijk dank,

    I.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Vreemd gedoe, 'k heb hier alle mogelijk "knoei"-opdrachten gebruikt, zelfs lettertype op diverse tekensets gezet, geselecteerd met muis én toetsenbord tegelijk, maar alles werkt zoals het hoort. Hoe komt het dat jouw standaard op Arabisch staat? Veel knoeien met de instellingen kan je niet in Wordpad, dus ik denk dat het met je toetsenbordinstellingen te maken heeft. Al eens gecheckt of je met Word ook probs hebt?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Expert  
    Geregistreerd
    13 December 2006
    Berichten
    563
    Bedankjes
    333
    Bedankt
    39 keer in 30 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Vreemd gedoe, 'k heb hier alle mogelijk "knoei"-opdrachten gebruikt, zelfs lettertype op diverse tekensets gezet, geselecteerd met muis én toetsenbord tegelijk, maar alles werkt zoals het hoort. Hoe komt het dat jouw standaard op Arabisch staat? Veel knoeien met de instellingen kan je niet in Wordpad, dus ik denk dat het met je toetsenbordinstellingen te maken heeft. Al eens gecheckt of je met Word ook probs hebt?
    Hm, neen niet gecheckt, maar daar zijn er geen problemen mee. En mijn standaard staat op Westers. Waarom het naar Arabisch sprong blijft me een vraag aangezien ik een gedeelte wou selecteren met CTRL + SHIFT en pijltjestoets. Toen sprong alles meteen naar rechts (rechts uitlijnen) en stond de stijl op Arabisch.

    Maar het probleem is niet zo erg, als ik mijn document afsluit en een nieuw open, dan is alles weer in orde. Als het nog eens voorkomt zal ik heel goed onthouden hoe het gebeurt en laat ik wel iets weten.


    Grtz,

    I.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •