Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    @ Krikkie:
    Citaat:
    You tried to access the address ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/di...008.0.i586.rpm, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page.
    Make sure your Internet connection is active and check whether other applications that rely on the same connection are working.
    Check that the setup of any Internet security software is correct and does not interfere with ordinary Web browsing.
    If you are behind a firewall on a Local Area Network and think this may be causing problems, talk to your systems administrator.
    Try pressing the F12 key on your keyboard and disabling proxy servers, unless you know that you are required to use a proxy to connect to the Internet. Reload the page.
    Need help?
    Open the Opera Help.
    Go to Opera's on-line support desk.
    Dan kan hij geen verbinding maken.
    Eens terug heropstarten of later nog eens proberen, durft wel eens helpen.
    Anders moet je vinden waar je blijft hangen...

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  2. #12
    Jule
    Gast
    Ik kan alles doen op internet onder Mandriva. Downloaden van Megaupload, webpagina's bekijken, uploaden naar swoopshare, hotmail checken. Maar geen streaming radio beliusteren of streaming filmpjes bekijken. (Youtube, bijvoorbeeld. Het word wel gedownload aan mijn router te zien maar het speelt niet af. Maar dat is een probleem voor later.)

  3. #13
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    op het internet
    Berichten
    267
    Bedankjes
    65
    Bedankt
    53 keer in 41 posts
    Hoi jule, normaal staan die pakketten ook op de cd/dvd (zonder de updates natuurlijk)
    Gewoon de cd/dvd erin steken en opnieuw opstarten, dan kies je updaten inplaats van start/install en je volgt gewoon de aanwijzingen.
    Wat je ook zou kunnen doen is je pakketten manager reconfiguren, dat kan je met de hulp van dit tool.
    http://easyurpmi.zarb.org/
    m.v.g. broske

  4. #14
    Jule
    Gast
    Dat lukt niet. Mijn pc-boer heeft de grootste moeite van de wereld gehad om Mandriva te installeren. Een halfuur na opstarten met de dvd stond er nog altijd op mijn scherm: Booting system. Maar ik ben er wel in geslaagd om via de cd van Ubunto deze te doen opstarten. En ik heb nu onder Ubunto uw advies opgevolgd. Ik kan nu wegschrijven naar mijn Windows partitie vanuit Ubunto. Waarvoor hartelijk danjk!!!

    Nog een woordje uitleg: Ubunto en Mandriva hebben een gedeelde data-partitie die voor beide OS'en toegangkelijk is. Vista en XP hebben ook zo'n gedeelde data partitie. Geen enkele van beide data-partities zijn aan een OS toegekend. Maar de ntfs-indeling van de datapartitie van windows speelde me dus parten. Dank zij uw hulp kan ik nu van Linux data naar Windows-data overschrijven. (Nog niet omgekeerd, maar dit hoeft niet.) Dank u wel!!

  5. #15
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Hiermee kan je Ext2-volumes (en eigenlijk ook Ext3) gebruiken in Windows: http://www.fs-driver.org/

  6. #16
    Jule
    Gast
    Bedankt Snakey. Dit werkt perfect onder XP 32 bit. Het werkt niet onder Vista 64 bit, maar vanavond heb ik voor het eerst enkele uren in Vista vertoeft. (Hulp bieden aan Silverwing.)
    @ Broske: Ik moet nog altijd uw pakketje downloaden. Ik heb vandaag Ubuntu geüpdate naar de 7.10 versie. Gevolg: mijn beeldscherm was te klein of de weergave was te groot. Maar dit heb ik ondertussen opgelost gekregen.

  7. #17
    Jule
    Gast
    Iedere keer ik Mandriva 2008 opstart is de urpmi database locked. Ik zie aan mijn modem dat er wordt gedownload. Mandriva 2008 is nog niet zolang uit en ik verwacht dat er nog volle bak wordt aan gewerkt. Momenteel kan ik niet uitvoeren wat Broske aanhaalt. (Gebrek aan inteligentie.) Plaats hier dus maar een slotje op. Ik verwacht een verbetering van Mandriva in de toekomst.

  8. #18
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.357
    Bedankjes
    380
    Bedankt
    602 keer in 343 posts

    Uitroep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broske Bekijk bericht
    Met het NTFS configuratie tool gaat dat.
    Via Systeem --> Beheer --> Synaptic Pakkettenbeheer kan je de nodige dingen installeren.
    ntfs-3g en ntfs-config heb je nodig dacht ik.

    Na de installatie ervan kan je de configuratie terug vinden via het hoofdmenu
    Toepassingen --> Systeemgereedschappen --> NTFS configuratie tool
    jips

    ik heb dit dus ook gedaan maar het lukt me niet om de windows (ntfs) partities te zien
    "Toepassingen --> Systeemgereedschappen --> NTFS configuratie tool" deze vind ik niet terug
    heb wel het configuratietool geïnstalleerd en die staat tussen
    "systeem---beheer"
    ik heb daar alles aangevinkt en terug opgestart maar geen ntfs partities te zien
    wat doe ik mis??

  9. #19
    Gevorderd   jerrythealien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2005
    Locatie
    Berchem
    Berichten
    377
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    57 keer in 46 posts
    slicky,

    ik had het probleem in ubuntu 7.10 dat mijn ntfs schijven niet gemount werden bij het opstarten, maar dat ik dat telkens apart moest doen, met het ingeven van mn password (lastig want ik wou mn muziek op ntfs toevoegen aan de bibliotheek van mn audiospeler amarok), en m'n schijven werden telkens gemount in de folder /media en ik wou ze onder mijn documenten hebben.

    oplossing heb ik hier gevonden:

    http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/fstab.html

    het gaat via de console maar persoonljk vertrouw ik dat meer dan al die GUI stuff

    je voegt maw een regel toe met de locatie van je ntfs schijf, en dan is het kwestie van wat getallen aan te passen over waar en wie de boel mag aanpassen.

    nog vragen laat het dan weten

    groet
    Laatst gewijzigd door jerrythealien; 6 November 2007 om 19:04 Reden: aanpassen

  10. De volgende gebruiker bedankt jerrythealien voor deze nuttige post:

    slicky ( 7 November 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 13
    Laatste bericht: 6 December 2006, 01:44
  2. vragen over partitie's
    Door Clioke16V in forum Opslagmedia
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 6 August 2006, 13:10
  3. toegang geweigerd
    Door Red Wodka in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 June 2006, 15:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •