Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
    Gevorderd   Ludanto's schermafbeelding
    Bedankjes
    121
    Bedankt
    48 keer in 35 posts

van telenet naar edpnet

hallo,

ik zou graag overstappen van telenet naar edpnet. heeft iemand hier ervaring mee?

ben zelf eens gaan kijken op de site van edpnet en het is niet zo moeilijk precies. Ze hebben zelfs vooropgstelde aangetekende brieven.

maar ik ben meer benieuwd naar de kostprijs hiervan. Edpnet loopt via adsl, moet ik dan een adsl modem aankopen? die kost dan 70 euro

en omdat ik geen actieve belgacom lijn heb, zou ik een "koperpaar" als line type moeten huren wat ook 11,80 euro per maand is, als dat zo is, is het ongeveer even duur als telenet zelf??

mvg
    Mauro
    History Is Made By Those Who Break The Rules

Gevorderd   jerrythealien's schermafbeelding
    Bedankjes
    36
    Bedankt
    61 keer in 50 posts
    hier belgacom adsl en ik betaal voor m'n vaste lijn 5,6612 euro/maand, exclusief btw welteverstaan, dus die 11 lijkt me aan de dure kant... dan kan je beter je vaste lijn bij belgacom gaan halen, maar je betaald wel aansluitingskosten...
    Laatst gewijzigd door jerrythealien; 19 oktober 2007 om 18:57

Jule
    Gast
    Ik weet ook niet waar u die prijs haalt. Kijk_hier_eens?? U bent bij telenet en uw profiel vermeldt Belgacom??? Een modem voor 70 €?? Ik heb hier een factuur liggen van eind augustus voor een draadloze modem/router (4 pc's met utp kabel + ééntje draadloos aansluitbaar) voor de prijs van 64 € (BTW en recupel incl.). Ik krijg 5 jaar fabrieksgarantie en hij is van het merk Conceptronic.

Geek   2B's's schermafbeelding
    Bedankjes
    2.085
    Bedankt
    2.901 keer in 1.154 posts
    Blijf waar je bent! Wij hebben op het werk edp net en hebben er geen moeilijkheden mee maar we zitten ook niet continue op het internet te werken. Als je behoefte hebt aan snelheid, dan zitten we via edp net ogenschijnlijk aan dezelfde snelheid (om te surfen dan toch, downloaden doen we niet op kantoor) Wat maakt je ontevreden over telenet? De prijs? Wacht dan tot Chello niet meer alleen in het Leuvense aktief is maar ook haar regio mag uitbreiden. Als die naar het Antwerpse komen dan ga ik ook ernstig nadenken om over te stappen... alleen al om de mogelijkheid om zonder limieten te surfen doet me al watertanden, hun prijzen zijn al even aantrekkelijk...
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

Bedankjes
    121
    Bedankt
    48 keer in 35 posts
    @ Jule: bij mijn pa zit ik op belgacom. Bij mijn ma op telenet.
    als ik op edpnet de stappen overloop om het te bestellen, moet ik aanduiden dat ik geen actief belgacom-telefoonabonnement heb. Dan komt er rechts in het overzicht te staan dat ik een koperpaar als line type nodig heb.. kijk hier maar http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder

Of is telenet mss een PSTN ('classic' of 'discovery' lijn) of een ISDN/twin duo lijntype ?

@ 2B's: ja de prijs is een reden, ook de hogere trafiek per maand en de prijs van extra GB's om bij te kopen

Jule
    Gast
    Ik merkte alleen maar een tegenstrijdig bewering op.
    Nee, bij telenet kan u alleen maar een telenet abbonnement nemen.
    Mijn link toont alleen aan dat een Belgacom-discovery line 6,85 € per maand kost incl. btw en geen 11 € zoals u beweert. Mocht u in een stad wonen waar Dommel actief is: edp kan niet mee in prijs ....
    Een telefoonlijn waar u ook mee kan bellen (Happy time is gratis bellen naar alle vaste lijnen tss 17.00 en 8.00 h) kost 17.50 € per maand bij Belgacom ...
    Laatst gewijzigd door Jule; 20 oktober 2007 om 16:57 Reden: Prijs gewone telefoonlijn & Belacom?.

Erelid   Pjj's schermafbeelding
    Bedankjes
    949
    Bedankt
    1.021 keer in 712 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Een telefoonlijn waar u ook mee kan bellen
    Volledig uit de context gerukt, maareh, lol!
    Zeg maar Pieter

Jule
    Gast
    Pjj Het is momenteel interessant op de optie Mobistar @ home eens te proberen ... Dan heeft u geen telefoonlijn nodig ... Oh ja, er is momenteel ook een promotie op die Discovery line. Een telefoonlijn die normaal niet interessant is om te bellen ...

Bedankjes
    121
    Bedankt
    48 keer in 35 posts
    ik heb het niet over de belgacom discovery line, op de site zeggen ze ook niet van die te nemen, als ik op "No active Belgacom telephone line subscription" klik komt er te staan €11,80

maar ik kan dus ook belgacom discovery line nemen? probleem is wel, we hebben geen vast toestel om mee te bellen

Geek   Kokki's schermafbeelding
    Bedankjes
    158
    Bedankt
    627 keer in 560 posts
    Als je er niet mee wilt bellen, dan doe je dat toch niet, en dan heb je ook geen telefoon nodig
    Je kan best die discovery-line nemen, die heb ik hier ook. Je moet daar geen telefoon op aansluiten als je dat niet wil. Die raw-copper (=koperpaar) is duurder en dus niet aan te raden.
    Dus gewoon bij BGC een discovery-line aanvragen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

1. van skynet naar edpnet
    Door Gilberto in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 1 augustus 2007, 23:36
  2. verandering Belgacom naar EDPnet
    Door rap in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 4 april 2007, 20:09
  3. van belgacom naar edpnet
    Door Gilberto in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6