Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
  1. #11
    Expert  
    Geregistreerd
    13 December 2006
    Berichten
    563
    Bedankjes
    333
    Bedankt
    39 keer in 30 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    P.S: 6. gebruiksvriendelijkheid voor beginners =
    Ik weet echt niet waarover Carl praat, maar met nr 6 ben ik het wel eens. Verder moet een OS voor mij persoonlijk gewoon werken, en dat betekend dus voor mij (een beginner) dat een OS gebruiksvriendelijk moet zijn. Ik kan eerlijk gezegd niet met Linux overweg, ik heb wel gehoord dat er een nieuwe is uitgekomen, een Ubuntu 7.10 ofzo, en ik zal hem eens uitproberen,... maar zover ik kan concluderen is Linux voor de mens die wat beter met een PC omweg kan in de zin van GEDULD en UITPROBEREN?


    XP-gebruiker,

    I.

  2. #12
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    het is inderdaad een ontzettend geduld dat je meot uitoefenen, mijn xorg.conf is al is verneukt geweest door gewoon sudo apt-get install xserver-xgl te doen, dat is notabene een van de egien repos !

  3. #13
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    repos !
    Doet me altijd aan rusten denken... van Ubuntu kreeg ik echter de kriebels en moest ik me vaak inhouden om niet alles door het venster te kieperen... windows dus...
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  4. #14
    Gevorderd   permee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 May 2005
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    237
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    57 keer in 43 posts
    Mijn eerste computertje was een pc met xp en als beginner heb ik daar ook zitten zuchten.Ook veel moeten zoeken en opzoeken ...

    of wat dacht je van een foutmelding 800x....
    geraakte ik niet direct wijzer uit!
    't Is allemaal leren,ms,mac en linux...
    Mvg,
    permee.

    Apple Intel iMac 20" 2Gb
    An Apple a day keeps the Doctor away.

  5. #15
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    maar er is geen twijfel over dat XP een veel minder steile leercurve hebben dan eender welke linux distro, en ik heb al VEEL vaker linux gewoon zien crashen, hangen, ongeplande dingen doen, ...
    Laatst gewijzigd door Pilote; 1 November 2007 om 09:52

  6. #16
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Alles hangt ervan af wat je wilt doen, kantoorwerk (emails versturen, documenten opmaken, surfen) kan met eender welk besturingssysteem. Waarbij OSX de minst steile leercurve heeft.

    Linux vereist internet als je het systeem wilt updaten of als je wilt gebruikmaken van de aanbevolen online database om extra programma's te installeren die specifiek aangepast en geoptimaliseerd zijn voor uw distributie. Installeer je nu een cleane versie van Windows Vista, dan heb je ook al 1 GB aan updates. Bij Windows XP zal dat zelfs nog groter zijn. Enig verschil is dat Linux dit tijdens de installatie eens expliciet vraagt. Aan de andere kant heb je ook een internetaansluiting nodig om Windows te activeren.

    Het is waar dat er heel veel verschillende linux-versies zijn, dat komt door het concept van het hele systeem, iedereen is vrij om een bestaande distributie te gebruiken als basis en er een eigen distributie van te maken en te distribueren, zo is Ubuntu een derivaat van Debian.

    Het sleutelwoord bij linux voor thuisgebruikers is dan ook vrijheid (in de bedrijfswereld is het vaakgebruikte sleutelwoord zelfs veiligheid), niet echt gebruiksvriendelijkheid, hoewel de gebruiksvriendelijkheid van linux zeker niet mis is voor de doorsnee taken. Je bent vrij om het hele systeem aan te passen aan uw eigen wensen, mits je dat kan. Indien je dit niet kan, dan kan je het nog steeds als kantoorpc gebruiken.

    Linux heeft ook verschillende gebruikersomgevingen, zoals Gnome & KDE, waar wel specifieke applicaties voor worden geschreven. Maar KDE programma's werken ook in Gnome-omgeving en vice versa. De applicaties blijven wel hun oorspronkelijke libraries gebruiken waarvoor ze geschreven zijn (bij KDE is dat Qt) daardoor is het uitzicht van een KDE applicatie niet gestroomlijnd meer met uw Gnome gebruikersomgeving. Dit is zowat het enige zichtbare aan het feit dat het allemaal uit stukjes bestaat. Onderhuids zijn de kernonderdelen ook modulair (= uit stukjes) maar dat maakt het systeem nou nét interessant (uit veiligheidsoogpunt), zonder dat je daar eigenlijk zelf iets van merkt, integendeel, je hoeft veel minder zorgen te maken om dergelijke problemen. Windows Vista heeft hier nu ook trekjes van, zo krijg je vaak een popup dat je administratorrechten moet toekennen.

    Maar om te zeggen dat deze vormgeving om van te huilen is?? Ik vind Gnome een strakke vormgeving en enorm efficiënt. Gnome richt zich ook meer op gebruiksvriendelijkheid. Met Compiz Fusion kan je jouw omgeving nog wat opkrikken die je als windowsgebruiker even doet slikken.
    KDE richt zich meer tot het "bling" gehalte, hoewel KDE mij nooit echt veel heeft aangesproken. Hoewel, de beta van KDE4 maakt enorme progressie en heeft enkele zeer goede elementen die de interface tot een heel ander stadium zal/kan brengen. Maar ook op de huidige KDE kan je Compiz toepassen.

    Die 7 GB die "verloren" ging, is natuurlijk jammer voor uw datalimiet. Maar om de schuld nu bij het besturingssysteem te leggen is natuurlijk wat ver gezocht. Het kan namelijk ook aan de verbinding liggen, of aan de server waarvan het gedownload werd. Download je iets vanuit OSX, Windows, Linux of eender welk systeem, dan moet de download compleet zijn voordat die kan worden weggeschreven uit de temp directory naar een map naar keuze.
    Er bestaan hiervoor natuurlijk download managers die dit probleem kunnen opvangen. Voor firefox heb je hiervoor het handige downthemall, waarbij je jouw download kan opnieuw kan laten hervatten vanaf de byte waarbij het onderbroken werd.
    In linux zit ook het handige (maar krachtige) wget, typ het in de console gevolgd door de link van het bestand, en die zal het bestand ook downloaden. Met -c kan je dan ook het downloaden hervatten. Er bestaat ook een (minder krachtige) grafische versie van wget (maar nog steeds even krachtig als de doorsnee andere downloadmanagers)

  7. De volgende gebruiker bedankt Snakey voor deze nuttige post:

    Iced Dragon ( 8 February 2008)

  8. #17
    Jule
    Gast
    Dus de kans dat ik mijn Pinnacle-FMkaart zal kunnen benutten onder Linux is erg klein? Maar ik zit nog te veel te sukkelen in Linux om nu reeds een mening te hebben. Tot nu toe heb ik veel gevloekt omdat ik enkel Windows gewoon ben. Als je het mij vraagt is Ubuntu goed, alleen ben ik nog te dom. Maar een mens is nooit te oud om te leren.

  9. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Iced Dragon ( 8 February 2008)

  10. #18
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupp...imediaPinnacle , deze twee werken out-the-box in ubuntu, maar wat is de preciezere naam van uw kaart? Op http://ubuntuforums.org/ kan je ook handige info vinden hierover. Het probleem hiermee is dat fabrikanten geen drivers meeleveren voor Linux, wat op zich wel wat jammer is.

  11. #19
    Gevorderd   permee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 May 2005
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    237
    Bedankjes
    79
    Bedankt
    57 keer in 43 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    maar er is geen twijfel over dat XP een veel minder steile leercurve hebben dan eender welke linux distro, en ik heb al VEEL vaker linux gewoon zien crashen, hangen, ongeplande dingen doen, ...
    Als je vanaf nul moet beginne is alles een steile leercurve.
    En wat dacht je van de ondersteuning?
    Ubuntu biedt ondersteuning waar mega bedrijven als M$ enkel van kan dromen, als is ubuntu als bedrijf ook niet niks.
    Daarbovenop is in het algemeen de ondersteuning van je hardware beter dan bij de meeste M$ releases.

    Maar inderdaad Microsoft biedt een samen"hangend" systeem

    't Is gewoon meer verspreid en van in het begin meer voorgeïnstalleerd zodat de meeste gebruikers XP of Vista of '98 als eerste systeem leerden kennenen daarna tegen het extra werk van een nieuw os te ontdekken opzagen.

    Apple Intel iMac 20" 2Gb
    An Apple a day keeps the Doctor away.

  12. #20
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    Persoonlijk ben ik ook geen Ubuntu-liefhebber.. Ik ben in der tijd begonnen met Mandrake en dat was tenminste makkelijk om aan te leren. Persoonlijk vind ik Mandrake (heet nu Mandriva) veel beter om met linux te leren werken. Ik heb toen wel altijd met KDE gewerkt en ik denk dat dit veel meer in de stijl van Windows werkt en daardoor wat makkelijker is aan te leren. Ik zou het echt eens proberen. Mandriva One is ook een LiveCD die je kan testen en waarvan je ook meteen makkelijk kan installeren net zoals Ubuntu.

    Ik heb al een 5-tal keer een Ubuntu geïnstalleerd (telkens een andere versie) en toch kon het mij niet bekoren. Ook de hardware ondersteuning vond ik in mijn geval erg tegenvallen. Als ik dan de driver wou installeren van mijn Intel GMA915 kaart om het beeld in Widescreen te krijgen, moest ik herstarten en kon ik nadien niet meer inloggen en dat soort dingen. In Mandriva werkte dat allemaal vanzelf.
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  13. De volgende gebruiker bedankt GuntherS voor deze nuttige post:

    Iced Dragon ( 8 February 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. PC start opnieuw op zonder enige reden...
    Door CorsaBBoomer in forum Windows
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 2 October 2007, 23:55
  2. mijne pc suckt, meer dan ooit
    Door teken in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 November 2006, 23:27
  3. de zoveelste hoax is er
    Door elmago in forum Malware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25 May 2005, 11:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •