Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Mandriva werkt inderdaad beter, maar is toch nog niet wat het zou moeten zijn.
    Neen, er is maar een zeeeeeeeeeeeer kleine kans dat je tv tunerkaart ondersteunt wordt. En dat van die ondersteuning waarvan m$ kan dromen weet ik toch niet waar je het over hebt hoor, als je bedoelt dat de makers van ubuntu een forum gehost hebben vind ik het nog steeds vrij zwak.

  2. #22
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Bijna iedere opensource producent biedt zelf ook professionele support aan waarvan dat de kwaliteit stukken hoger ligt dan bij microsoft. Dat forum waar je over spreekt is community support, waarbij veel ubuntu enthousiastelingen elkaar proberen te helpen, ook voor personen die nieuw zijn in het opensourcewereldje, maar ook hier is de support vaak zeer accuraat, zodat je als thuisgebruiker eigenlijk geen nood hebt aan de professionele support.

    Op gebied van drivers etc. kan je deze fout echt moeilijk doorschuiven naar alle opensource producenten. Iedere hardwarefabrikant maakt z'n hardware op hun eigen manier. Om het werkend te krijgen op een systeem, moeten er drivers gebouwd worden. Ze maken er steeds voor Windows (grootste marktaandeel). Maar bijna nooit voor linux. Bij linux moet je het echt hebben van de community, men kan gemakkelijk drivers ervoor maken als men beschikt over de technische documenten van de hardware, indien een bedrijf resoluut weigert om dat vrij te geven, dan wordt het vrij moeilijk om er een driver voor te maken.
    In de toekomst zal dit euvel wel verdwijnen, niet enkel omdat het marktaandeel van linux stijgt (hoewel vrij traag), maar ook omdat het hele "drivergedoe" achterhaald is, en afstamt uit jaren '80. In de toekomst zal dit niet meer afhankelijk worden van het besturingssysteem.

  3. #23
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Ik hoop eigenlijk dat mac meer en meer aan marktaandeel wint, als het niet aan de lagere compatibiliteit met programmas lag stapte ik presto over, mac is van een stabiliteit en performance waarvan linux gebruikers nog niet durven dromen

  4. #24
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Ook OSX blijft niet gespaard van problemen. De nieuwste versie, leopard kwam vorige week uit en de upgrade verliep niet bij iedereen zo vlotjes. Het grootste probleem lag namelijk wel aan een programma dat door derden gemaakt werd (APE) maar bij sommigen liep OSX vast na een cleane install.
    Ook bij windows heb je dat probleem, dat er iets vastloopt door software dat erbij geïnstalleerd werd, plus dan nog het feit dat er vaak ook brakke drivers zijn. Idem ditto voor linux, met als verschil dat alles vaak veel sneller wordt opgelost doordat men beschikt over de broncode en iemand snel een "hack" kan schrijven zodat het probleem vermeden wordt. In dat opzicht werkt linux veel rapper op vlak van stabiliteit. Trouwens, OSX (Darwin) is gebaseerd op *nix, en linux ook, dus eigenlijk zijn ze qua stabiliteit en veiligheid een beetje gelijk.

  5. #25
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snakey Bekijk bericht
    https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupp...imediaPinnacle , deze twee werken out-the-box in ubuntu, maar wat is de preciezere naam van uw kaart? Op http://ubuntuforums.org/ kan je ook handige info vinden hierover. Het probleem hiermee is dat fabrikanten geen drivers meeleveren voor Linux, wat op zich wel wat jammer is.
    Ik heb deze. Maar momenteel vind ik dit niet het belangrijkste. In windows kan ik faxen verzenden en ontvangen via mijn 56 kb inbelmodem. Kan u me op weg helpen om dit ook in Ubuntu te kunnen? Thanks!!
    @ Carl: een gegeven paard mag u niet in de bek kijken. Dit is een oud gezegde. U houdt het liever bij mac of mandriva? Waarom? Beiden komen dicht in de buurt van Windows? Ik heb nog maar een weekje linux. Maar ik vindt het prachtig. Ja, het is anders. Maar het is mogelijk om een andere manier van denken aan te leren. En iedere keer ik iets bekom, vind ik voldoening. Want weer heb ik dan iets bij geleerd. Het is een kwestie van de manier waarop je het bekijkt. In vergelijking met Vista, vindt ik het een goede OS. Zeker voor zijn prijs.

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Iced Dragon ( 8 February 2008)

  7. #26
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts

  8. #27
    Jule
    Gast
    Ik zie dat modemscan als resultaat geeft: no deveice is found. Ik zal morgen eens verder kijken. Thanks!!

  9. #28
    Jule
    Gast
    Ik probeer dit. Maar het luk t me niet. Info:
    o check that the necessary package is installed, use your package manager, e.g. Synaptic or Adept. You need to look for a package, which is called <tt>linux-restricted-modules-ARCH</tt>, where ARCH is the last part of the <tt>$ uname -r</tt> output, i.e. your kernel flavor. If it is not installed yet, install it there.
    Dat pakket vindt ik niet terug, en hoe moet ik het installeren? Ik doe het zoals opgedragen. Zie: https://help.ubuntu.com/community/Di...688bc719a8bb12
    De foutmelding die ik krijg bij het uitvoer(en van
    sudo aptitude install linux-386.
    Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
    </pre>Boom van vereisten wordt opgebouwd
    Reading state information... Klaar
    Uitgebreide statusinformatie aan het lezen
    Initialiseren van pakketstatussen... Klaar
    Opbouwen van tagdatabase... Klaar
    Geen enkel pakket gevonden waarvan de naam of beschrijving overeenkomen met "linux-386"
    Er zullen geen pakketten worden geïnstalleerd, opgewaardeerd of verwijderd.
    0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opwaarderen.
    Heb 0B archieven nodig. Na uitpakken zal 0B worden gebruikt.
    Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
    Boom van vereisten wordt opgebouwd
    Reading state information... Klaar
    Uitgebreide statusinformatie aan het lezen
    Initialiseren van pakketstatussen... Klaar
    Opbouwen van tagdatabase... Klaar
    Laatst gewijzigd door Jule; 6 November 2007 om 22:23 Reden: Toevoegen foutmelding.

  10. #29
    Gevorderd   jerrythealien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2005
    Locatie
    Berchem
    Berichten
    377
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    57 keer in 46 posts
    Carl doe jezelf een plezier en gooi die ubuntu van je PC....


    1. Je bent niets zonder internet, ab-so-luut niets

    hallo? anno 2007 is internet en computeren niet meer van elkaar weg te denken en in de eerste plaats is de linuxkernel niet geschreven voor te gamen en te fotoshoppen, maar om netwerken aan te sturen, daarom draaien er net zoveel servers mee...

    2. Je moet eerst 500 mb aan updates binnenhalen?

    effe denken, Service pack 2 (engelstalig) is 266 MB, (bron wikipedia), doe daar de grootte van fotoshop, office, msn messenger, een deftig cd band pakket, itunes en weet ik veel wat nog allemaal bij, dan zal 500 MB wel ongeveer kloppen
    Bestel de gratis ubuntu cd en je kan 80% van de softwarepakketten al schrappen, enkel de updates heb je dan nog nodig, maar je wil niet online dus das dan ook geen probleem..

    3. De vormgeving is om van te huilen, en in de community vind je gwn niets beter

    Als mac dan zo goed is, verander je ubuntu dan in een mac : http://www.taimila.com/?q=node/11
    voorts kan je eindeloos liggen kloten met icoontjes balkjes etc etc,... meer dan met enkel ander OS kijk maar eens op http://www.gnome-look.org/ of http://art.gnome.org/
    Wil je een defig forum : http://www.linuxquestions.org/
    maar verwacht inderdaad niet dat ze alle hardware draaiende krijgen, gooi die usb modems etc maar al in de vuilbak. OSX draai je ook niet met een AMD en weet ik veel welke hardware, en das met linux net hetzelfde.

    4. Het is een ondermaats besturingssysteem omdat het uit allemaal afzonderlijke stukjes bestaat, het vormt geen geheel

    wat is er dan zo "geheel" aan XP? Na jaren rechtzaken krijgen programmeursnu pas inzage in stukken code om hun programma's deftig te laten draaien op XP. Alle software geschreven voor ubuntu heeft dat probleem niet. Alle programma's in ubuntu zijn te installeren met een druk op de knop, alsof je een liedje in i-tunes download.

    en wat heb je in hemelsnaam gedownload van 7gig? Gebruik een downloadmanager of een p2p netwerk voor zulke zaken dan heb je zoiets niet meer voor niet voor.

    En tenslotte :



    nee! linux is niet voor iedereen, maar voor mensen die willen ontdekken wat er onder de motorkap gebeurd en die controle willen hebben over elk onderdeel van hun systeem. Wil je een "1 druk op dat mooie icoontje en alles gaat (hopelijk) vanzelf super OS" neem dan XP/Vista want dat is daarvoor gemaakt.



    en wil je een MAC ? ik ook <o></o>

  11. #30
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    welke versie heb je Jule?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. PC start opnieuw op zonder enige reden...
    Door CorsaBBoomer in forum Windows
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 2 October 2007, 23:55
  2. mijne pc suckt, meer dan ooit
    Door teken in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 November 2006, 23:27
  3. de zoveelste hoax is er
    Door elmago in forum Malware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25 May 2005, 11:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •