Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    589
    Bedankjes
    362
    Bedankt
    149 keer in 102 posts

    Raar probleem met internetverbinding op pc

    Holleejkes,

    Ik heb een raar probleem hier thuis met een pc. Ik zal het even in zo makkelijk mogelijke jip en janneke taal uitleggen :P We hebben een router thuis van het merk 'Tornado'. Deze is geschikt voor zowel met draad als draadloos. Hierop zijn 3 pc's aangesloten. Eén pc is met lan draad aangesloten en deze werkt altijd perfect (ja behalve als de modem uitvalt natuurlijk duh :P ). Dan hebben we nog een laptop die op het draadloze is aangesloten. Deze werkt ook altijd gewoon goed. Maar dan komt het probleem. Op de kamer van mijn zus staat ook een pc (windows 98 is dit, de laptop en de andere computer zijn windows xp). Maar de laatste tijd doet het internet het op deze pc helemaal niet meer. Maar dan op een gegeven moment doet hij het weer wel. Ik heb al heel vaak naar deze pc gekeken (alleen van de buitenkant en in de configuraties van de pc zelf, nooit opengeschroeft tot nu toe) en altijd branden de lampjes altijd gewoon van de usb ontvanger (dat is zo'n usb stick die het draadloze internet ontvangt). Maar hoe kan het dat het internet op deze windows 98 het internet het soms niet doet? Help mij alsjeblieft want ik word hier thuis mee doodgevragen (want ik ben de enige thuis die iets van pcs weet) elke dag en ik weet echt geen raad meer.

    vriendelijke groeten, jell

  2. #2
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    vaak heb je op de onderkant of de achterkant van de router een reset knop, die al geprobeerd?

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Router resetten gaat niet helpen, de andere pc's doen het wel goed

    Eerst en vooral moet je zeker zijn dat je een goede ontvangst hebt. De pc staat in de kamer bij je zus. De omgeving bij draadloos internet maakt veel uit. Een iets andere richting van de router /pc kan soms al beter zijn.
    Probeer de pc wat dichter bij de router te zetten om te proberen. Valt hij dan nog uit. Controleer als je constant een goed ontvangstsignaal hebt?
    Wat ook soms helpt is in de settings van de router een ander kanaal bij de draadloze instellingen te zetten. Als een gebuur ook toevallig op dat kanaal zit kan het storen. Kiies willekeurig een ander kanaal en doe een rescan op alle draadloze pc's om terug verbinding te maken.

    Als de pc weer eens uitvalt moet je kijken wat uw signaalsterkte is of wat foutmelding hij geeft.

    Succes

  4. #4
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    589
    Bedankjes
    362
    Bedankt
    149 keer in 102 posts
    hmmm toch raar want de draadloze laptop werkt wel op haar kamer (die heb ik zo dicht mogelijk bij de usb ontvanger gezet en toen werkte de laptop ook).... en het lampje brand wel altijd op de usb ontvanger dus het ligt niet aan de ontvangst denk ik, maar ik zal het proberen. Verder nog tips?

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Laptop heeft dan ook weer een ander draadlooskaartje
    Best kan je kijken naar een goede signaalsterkte via het ikoontje dat je onder rechts in de taakbalk krijgt. Hou je muis erop en dan zie je de signaalsterkte

  6. #6
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    589
    Bedankjes
    362
    Bedankt
    149 keer in 102 posts
    hmmmm ondertussen geeft zelfs de usb adapter helemaal geen signaal meer, hij kan hem zelfs niet meer op de computer ontvangen. Vanmiddag heb ik het kanaal veranderd, en toen werkte hij even, waarna hij weer uitviel (we hebben desbetreffende computer niet verschoven oid). De adapter is een (zd1211)IEEE 802.11b+g usb adapter van hawkingtech.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. raar probleem
    Door mXX in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 July 2007, 07:40
  2. raar probleem msn
    Door styler in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 June 2007, 20:14
  3. Raar probleem
    Door jekrussek in forum Opslagmedia
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 9 August 2006, 23:14
  4. probleem met internetverbinding
    Door tayson in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 3 May 2006, 09:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •