Stelt als games lijd tot agressief gedrag, dan zijn actie films ook zo.
Stelt als games lijd tot agressief gedrag, dan zijn actie films ook zo.
Ja spijtig genoeg heeft Firefreak hier ook gelijk, dezelfde discussie is al meermalen geweest in het televisie en filmmilieu. En wie hier minimaliseert, moet even nadenken. Wààr in onze contreien zie je indianen en cowboys rondjagen op elkaar met boog en pijl, winchesters en ander merkschiettuig? Toch speelden wij "cowboy en indiaantje" hier toen wij klein waren (invloed van TV). In het ergste geval kwam er een burenruzie van omdat het indiaantje één van de prijsduiven van buurman had neergekegeld met een mussenschieter (een MIK). Nu zijn de attributen veel ingewikkelder geworden, de scenario's ook.
Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's
Ja idd, maar is dat dan niet de vooruitgang?
Alles evolueert, zo ook de soorten 'agressief' gedrag, en de manieren hoe wij (of onze kinderen) zich bezighouden.
Het is niet dat ik het allemaal goedkeur hé, versta me niet verkeert! Maar dat is nu eenmaal zo, dat noemt nu eenmaal evolueren....
Ik denk zeker niet dat het een onontkomelijk gevaar is. Hoeveel mensen spelen games ? Van al die miljoenen mensen die kinderen spelen horen we elk jaar van een geval of 3 dat 'aggressief wordt door games'. Games maken dan aggressief, maar hoe zit het dan met alle mensen die nog nooit met een geweer naar school zijn gegaan en mensen neergeschoten ? Zij spelen tenslotte ook games. Autorijden bijvoorbeeld maakt dan ook aggressief, hoeveel gevallen van verkeersaggressie zijn er niet ? Heel wat meer dan aggressieve gamers. Het zal wel invloed uitoefenen op een selecte groep die van nature uit gevoeliger zijn, daar ben ik zeker van.
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers