Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Benieuwd of jouw antwoord wel blijft staan gabriel Baloeke had de mijnes al verwijderd. Hij vond linux illegaal De crew zou het onderzoeken zei hij. Maar wacht nog steeds op antwoord

  2. #12
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    - Opstarten in veilige modus en inloggen als admin. vandaaruit kan je de paswoorden wijzigen.

    - Bij het opstarten waar je je paswoord moet ingeven twee maal op ctrl+alt+del drukken, dit zou lukken indien je administrator van XP (deze zie je indien je veilig opstart) geen paswoord heeft, 't zou kunnen dat dit enkel geld voor XP-pro.

    - Tweede besturingssysteem plaatsen, en van daaruit de nodige bestanden ophalen.
    Linux kan je draaien vanop een cd...

    - Een image maken en deze op je andere pc openen voor de nodige bestanden.

    - Harde schijf inbouwen (als slave) in je andere pc, om alzo aan de nodige bestanden te kunnen.

    Probeer deze werkwijze eens indien je het niet reeds geprobeerd hebt.

    Veel succes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  3. #13
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Helpt weinig dan krikkie je eerste reply
    Ik werkte op deze computer onder de gebruiker administrator, en ik heb geen gastaccount ingeschakeld. Het probleem: ik ben het wachtwoord vergeten, met als gevolg dat ik niet meer kan inloggen

  4. #14
    Expert  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    891
    Bedankjes
    194
    Bedankt
    257 keer in 182 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rody2 Bekijk bericht
    Benieuwd of jouw antwoord wel blijft staan gabriel Baloeke had de mijnes al verwijderd. Hij vond linux illegaal De crew zou het onderzoeken zei hij. Maar wacht nog steeds op antwoord
    Ik zou niet weten waarom het illegaal is.
    Als je uw pc moet binnen doen dan zal de pc-boer deze methode 9/10 ook gebruiken

  5. #15
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    980
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    300 keer in 212 posts
    @rody een goede link word nooit weg gedaan ofwel Baloeke ??,
    http://www.minatica.be/showthread.php?t=49291&page=2
    lees maar even alles wat hier staat , en vooral mijn post ..... en ook het antwoord van chrisje ............. ?
    het is een tip en een diskette die ik reeds vele malen kon gebruiken , dus even testen is een goed idee of niet ?
    die hollanders zijn toch echt achterdochtig ( lol )

  6. #16
    Geband  
    Geregistreerd
    16 October 2007
    Locatie
    In mijn bed :D
    Berichten
    561
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    141 keer in 112 posts
    Ben niet achterdochtig hoor gabriel. Daarvoor loop ik te lang op het i-net. Maar op de site waar de link van mij stond was een txt onderaan dat de poster niet verantwoord was voor illegale dingen. M.a.w. hij is niet aansprakelijk als iemand die tool gebruikt voor criminale doeleinden. Lijkt me logisch aangezien je daarmee alle paswoords kunt vervangen. En dat kan je met jouw oplossing ook namelijk. Vandaar ff mijn ,rody2 manier, comments hierop.

  7. #17
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rody2 Bekijk bericht
    Benieuwd of jouw antwoord wel blijft staan gabriel Baloeke had de mijnes al verwijderd. Hij vond linux illegaal De crew zou het onderzoeken zei hij. Maar wacht nog steeds op antwoord
    Héla, even gas terugnemen...
    ophcrack is een versie van linux die speciaal gemaakt is om je windows wachtwoorden terug te krijgen.
    Dit zijn jou woorden... en die kloppen niet.
    Deze daarentegen wel:

    Ophcrack is geen linux, het is een programma dat werkt onder Windows, Linux & OSX. Maar aangezien linux gemakkelijk aangepast kan worden tot een liveCD-versie, leveren ze ook een linux live cd met ophcrack erbij geïnstalleerd.

    Het programma zelf is niet illegaal, het kan gebruikt worden in situaties zoals die van Bartmen, men zal er niets op hebben als je probeert uw eigen wachtwoord te achterhalen.
    Wat zeker niet mag is het gebruiken om toegang te krijgen tot een andere computer zonder de toestemming van de eigenaar van de computer.
    Dus Rody2, vooraleer je beschuldigende woorden uitspreekt, waar je wel goed in bent, even de feiten juist stellen.
    Dus het is aan de mod/admin om dingen te verwijderen van de site die er niet horen te staan!

    Vandaar ff mijn ,rody2 manier, comments hierop.
    En deze commets gaan je hier niet ver brengen hoor, wees gerust.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  8. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    gabriel ( 9 December 2007)

  9. #18
    Gevorderd   Luc@s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 July 2006
    Locatie
    Antwerp, the city of .....
    Berichten
    211
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    87 keer in 48 posts
    lol.

    dit is een *hot* topic hoor.

    wanneer je het admin pw vergeten bent (hoe doe je dat ?) bestaat er de mogelijkheid om het te resetten als het ware. Dwz je zal het "vergeten" paswoord vervangen door een nieuw, zonder het oude te kennen.
    Zoiets kan gebeuren met een recovery disk of met 1 v/d vele linux-base programmatjes die gratis beschikbaar zijn. Wanneer je dit doet, op een pc die niet van jou is, zal de rechtmatige eigenaar hier vroeg of laat achterkomen, gezien het originele administrator wachtwoord niet meer werkt (je hebt het immers vervangen door een door jou gekende)

    een andere mogelijkheid, is het proberen achterhalen van een admin paswoord. Dit word wel eens gedaan door administrators (dikwijls op hun eigen netwerk) om een audit te doen. Op deze manier kan een netwerk beheerder zien of de paswoorden die hij/zij gebruikt krachtig genoeg zijn.

    natuurlijk is dit glad ijs, tenzij je inderdaad de rechtmatige beheerder bent van het netwerk.

    Een techniek die hiervoor gebruikt word is het "brut forcen", wat niet meer inhoud dan alle soorten combinatie's van cijfers, letters, caracters, enz te gebruiken om zo het passwoord te achterhalen. (maw kraken)

    L0phtcrack is zo een programma dat hiervoor gerbuikt kan worden, maar dan nog, met dit programma alleen kom je er niet ... ( meer hierover ga ik niet zeggen : to protect the innocent )

    voor mij is de vraag tot het veranderen van een admin paswoord eerder onschuldig of dom, afhankelijk van de reden. het kraken echter is illegaal, tenzij het om een audit van je eigen admin accounts gaat...


    groeten
    L.
    Laatst gewijzigd door Luc@s; 11 December 2007 om 00:06
    ----- Coitus non circum ----
    --------I'm not a Geek------

  10. De volgende gebruiker bedankt Luc@s voor deze nuttige post:

    compuchrisje (11 December 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe administrator
    Door PeterN in forum Mededelingen
    Reacties: 42
    Laatste bericht: 18 December 2006, 19:51
  2. system administrator
    Door mentalmayhem in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 April 2006, 11:43
  3. Administrator
    Door jensman in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 March 2006, 11:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •