Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Jule
    Gast
    Vraag maar los hoor. Die query's zijn niet van de poes. En ook niet van den hond ...

    Maar als u bedenkt dat de resultaten van een query kunnen overgenomen worden in excel, snapt u ook dat deze een grote meerwaarde kunnen geven aan uw gegevens? Excel bevat op die manier enkel de data die nuttig is om bijvoorbeeld een nog duidelijke grafiek te maken? U heeft op deze manier de voordelen van acces en excel .... Trouwens, ik koppel zelf ook excel bestanden aan acces databases, dit enkel omdat ik excel gemakkelijker vind om in te werken.

  2. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Krikkie (30 December 2007)

  3. #22
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Ben al volop aan 't kijken geweest Jule,

    Der zitten wel veel mogelijkheden in vooral bij het oproepen van verschillende grafieken, dat is alvast interessant.
    Ik ga één van de dagen eens proberen zo'n bestandje te maken voor een groter database (lees meer dan één gevolgde koers).

    Nu heb ik echter ietsie minder tijd, feestdagen en werken, maar 'k ben er reeds mee aan 't spelen.
    Je hoort nog van mij,

    Prettig eindejaar Jule
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  4. #23
    Jule
    Gast
    Thanks!! Maar als u enkele tientallen beurskoersen gaat volgen, zal u op deze manier verschrikkellijk veel query's moeten aanmaken. We gaan daar ook een truukje voor zoeken? Eens u weet van hoeveel beurskoersen u maximaal tegelijkertijd resultaten wil zien. Maar geniet eerst met volle teugen van de feesten!! Het is u van harte gegund!!

  5. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Krikkie (30 December 2007)

  6. #24
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Thx,

    'k Kan wel wat tijd gebruiken; 'k moet immers je opdracht nog afwerken...
    Uw taak: Pas een verwijder query toe op de bestaande tabel tenzij u denkt dat de lege beurswaarden interessant zijn.
    'k Ben van 0 begonnen en een andere database aangemaakt (kwestie om te beginnen bij 't begin...), we zijn erin geslaagd onze exel te importeren in onze access, geen probleem ('t kind doet de was...).
    Lege beurswaarde hebben geen waarde, das niet gelijk aan 0 natuurlijk, daar is gewoon geen verhandeling geweest die dag.
    'k wou al direct grafiekjes maken maar 't lukte ni.
    Dan jouw tekstje eens terug doorgenomen:
    In de uitleg die u heeft gelezen staat er iets over relaties tussen tabellen? Wel, wij gaan qyery's van daggemiddelden koppelen op query niveau. Van hetgeen dat daaruit geboren wordt, kan u een grafiek aanmaken.
    Ja dus, der stond iets van in, 't was ook maar les één... Maar 't is nog een beetje chinees voor mij, je weet wel van die klok met die klepel! 't Zijn die lesjes van Microsoft zelf... Zie hier.
    Nu is 't de query's zien toe te passen, dat gaat een ander paar mouwen zijn...
    Daar zal waarschijnlijk wat opzoekwerk bij te pas komen, morgen en overmorgen is 't werkendag met in de rustpauzes eindejaar vieren, nieuwjaar ook nog, dan nog een paar verjaardagen tot de 4 januari..., dus 't zou effekes kunnen duren voor er enig nuttig resultaat geboekt wordt!
    Tot hiertoe is 't ni simpel, een geheel nieuwe gedachtegang en 'k moet overeenkomen met al die termen die voor mij nieuw zijn, een database maken is één, der iets interessants uitkrijgen, das wat anders.

    Goed vieren, Jule, voor 't eindejaar, al het beste voor 2008 en vooral gelukkig zijn (das 't belangrijkste)!

    Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  7. #25
    Jule
    Gast
    Met de uitleg die u aanhaalt bereikt u juist niks. Deze is toekomstgericht.
    U wil een grafiek aanmaken in acces? Gebruik de wizard voor het aanmaken van een formulier. U kiest voor het onderste soort formulier, draaitabel of zoiets. Lees de info en de wizard doet alles voor u. ?
    Kijk dit is een forum, vraag maar. Als ik het kan, zal ik u met plezier helpen.

  8. #26
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Hahaha Jule,

    Ge zijt geweldig .
    Direct met de voetjes terug op de grond gezet!
    Ik voel mij juist gelijk ne kleine peuter die fier is op zen driewielertje dat em, vooruit komt... en raad ga vragen bij Tommeke Boone...
    'tuurlijk We komen der wel, effi geduld en we maken der iet van.

    Alvast bedankt!!!

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  9. #27
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krikkie Bekijk bericht
    Lege beurswaarde hebben geen waarde, das niet gelijk aan 0 natuurlijk, daar is gewoon geen verhandeling geweest die dag.
    In de query die de laatste 30 waarden dient te tonen, staat er een selectie op >0,01 in de ontwerpweergave. Wis deze eens en bekijk dan in de formulieren de bijhorende tabel. U zal zien dat de lege beurswaarden wel degelijk 0 toegekend krijgen. Op zich lijkt mij dit logisch.
    Verder mag u niet vergeten dat die kleine op een driewieler er kan in slagen om de prestaties van Tom Boonen te laten verbleken. Maar ook voor die kleine geldt: alle begin is moeilijk! Neemt u maar de tijd. Het is belangrijk dat u weet waarmee u bezig bent. U zal trouwens ook een gedacht moeten vormen wat u precies wilt. U zal al doende de mogelijkheden leren. Geniet van deze laatste dag en zet het nieuwe jaar goed in.

  10. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Krikkie (31 December 2007)

  11. #28
    Jule
    Gast
    Volg deze mee, hij is misschien ook voor u interessant. Zoals u daar ziet; ik heb nog nooit gewerkt met grafieken. Maar dit moet ik ergens reeds hebben vermeld.

  12. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Krikkie (12 January 2008)

  13. #29
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Thx Jule ,

    Ben er nog mee bezig hoor, al is het op een laag pitje.
    Op 't moment zit ik vast in de Query's .
    'k Weet nog niet goed wat en hoe er mee aan te vangen.
    Dit weekend nog eens 't één en 't ander proberen se.
    (Ondertussen je andere onderwerp eens volgen).

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  14. #30
    Jule
    Gast
    Dat laag pitje herken ik. Excel is aangenamer ...
    Wat die query's betreft: vraag maar raak.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloze beveiliging werkt maar gedeeltelijk
    Door beekiemans in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 October 2006, 18:28
  2. 5 laatste topics tonen
    Door zodiac in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 July 2006, 11:30
  3. kan cd slechts gedeeltelijk openen ?
    Door dikkeveertiger in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 30 March 2006, 10:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •