Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Jule
    Gast
    Sorry Chrisje, breien dateert vanuit mijn kindertijd en behoort niet tot mijn huidige hobby's. Maar ik had toch gedacht dat uw vrouwelijke breinpower de onbewuste politieke boodschap had gespot ...
    Waar haalt PeterN dat ik vooroordelen heb tegenover vrouwen? Is het verzwijgen van haar huishoudelijke en opvoedkundige taken een vooroordeel? Als PeterN een borstcorrectie aan zijn dochter cadeau doet, zal hij dan ook toelaten dat ze haar liefde schenkt aan een zwerver? En wat heeft een vermoorde corrupte politica ermee te maken? Kon PeterN niet beter Moeder Theresa als voorbeeld nemen? Of dichter bij huis: hoeveel vroiuwen zijn er weer slachtoffer van relatiegeweld? Toch bedankt voor dit “aangename” nieuwjaarscadeau.

  2. #22
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Over en weer discuteren over een onderwerp, een mening, een zienswijze kan zowel prettig, onderhoudend als leerrijk zijn. Ieder zijn waarheid, natuurlijk!
    Wanneer men dit té lang aanhoudt kan wel de geest van het verhaal verloren
    gaan en heeft discussie geen zin meer omdat men op den duur totaal naast
    de kwestie gaat praten.
    Maar dat is dan ook maar mijn mening, en ik heb geen monopolie op de waarheid.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  3. #23
    Jule
    Gast
    Beste Phil O'Sophe,
    U slaat de bal een tikkeltje verkeerd. Uw mening wordt dusdanig wel geapprecieerd. Tussen ik en Chrisje was er geen discussie. We waren/zijn enkel elkaar aan het plagen. Plagen is liefde vragen. Trouwens; plagen is ook spelen. En dieren die spelen, zijn dieren die liefde delen. Dit is een natuurwet waar ook de mens aan voldoet. Chrisjes kerstverhaal gaat nu eenmaal over liefde. Maar bij het plagen wordt ook voluit gebruik gemaakt van cliché's. Maar het is niet omdat iemand deze cliché's bij het plagen uitspeelt, dat hij ook in deze vooroordelen gelooft. En daar heeft PeterN de bal verkeerd geslagen. Ik vindt dit bedroevend maar ik neem hem dit zeker niet kwalijk. Zelfs PeterN kan het plagen/spelen op zijn eigen forum niet verbieden. Anders bloed het dood. Want er is geen warmte en liefde meer aanwezig. Het bindmiddel bij uitstek.
    Trouwens, mocht u eraan twijfelen; de liefde tussen Chrisje en ik is zuiver platonisch. En ik twijfel er niet aan dat we beiden dit zo willen houden.

  4. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 3 January 2008)

  5. #24
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Beste Phil O'Sophe,
    U slaat de bal een tikkeltje verkeerd. Uw mening wordt dusdanig wel geapprecieerd. Tussen ik en Chrisje was er geen discussie. We waren/zijn enkel elkaar aan het plagen. Plagen is liefde vragen. Trouwens; plagen is ook spelen. En dieren die spelen, zijn dieren die liefde delen. Dit is een natuurwet waar ook de mens aan voldoet. Chrisjes kerstverhaal gaat nu eenmaal over liefde. Maar bij het plagen wordt ook voluit gebruik gemaakt van cliché's. Maar het is niet omdat iemand deze cliché's bij het plagen uitspeelt, dat hij ook in deze vooroordelen gelooft. En daar heeft PeterN de bal verkeerd geslagen. Ik vindt dit bedroevend maar ik neem hem dit zeker niet kwalijk. Zelfs PeterN kan het plagen/spelen op zijn eigen forum niet verbieden. Anders bloed het dood. Want er is geen warmte en liefde meer aanwezig. Het bindmiddel bij uitstek.
    Trouwens, mocht u eraan twijfelen; de liefde tussen Chrisje en ik is zuiver platonisch. En ik twijfel er niet aan dat we beiden dit zo willen houden.

    Beste Jule, alsof IK daar aan twijfelde ??? Niks van hoor !
    Ik ken jullie "gevatte" replieken beter !
    Maar je reply hierboven is een goed alibi om dat aan andere forumleden
    ook wijs te maken ! (voor wie daar moesten aan twijfelen).
    Het enige wat ik wou zeggen (en dat geldt ook voor andere posts, van wie
    ook) dat een boodschap soms verloren gaat door een té lange reeks re-
    plieken); dat heb ik zelf ook al ondervonden.

    Laat door deze geen enkele kameraadschap, vriendschap, waardering en
    respect te niet gedaan worden. Dàt zou juist jammer zijn ! MINATICA is
    daar veeeeel te waardevol en leuk voor ! En de leden natuurlijk ook !

    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  6. #25
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Tiens tiens, gelukkig kan ik neerzitten als ik aan de pc bezig ben, anders was ik omgevallen .
    Philo heeft gelijk, een kerstverhaal dient enkel om de sfeer van kerstmis bij te brengen. Van oud naar nieuw is die sfeer heel anders, meer uitgelaten.
    En ja, we kennen Jule al een beetje ook. Moest die formateur geweest zijn, hadden we nu op zijn minst al 6 regeringen. Voor ieders meug ééntje.
    In elk geval, wie 't wou lezen, bedankt. Ik kreeg gewoon zo'n bevlieging om nog iets met lettertjes te doen dat niet direct met pc te maken heeft.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 3 January 2008)

  8. #26
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    En omdat onze Jule zó ne goeie "knul" is (en toch niet kan zwijgen ) mag hij
    het laatste woord hebben.
    En dan gaat er een slotje op !
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  9. #27
    Gevorderd   3raGnicS_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    292
    Bedankjes
    196
    Bedankt
    230 keer in 103 posts
    mooi echt
    (\__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pL
    ay haRd [oR] gO hOme

  10. #28
    PC-Freak   Koshke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.577
    Bedankjes
    2.973
    Bedankt
    3.629 keer in 1.209 posts
    dus hij, die het zwijgen niet kan laten
    mag nu hier nog voor één keertje blaten
    over liefde en vriendschap
    over grappen of een andere boodschap

    dan gaat het slot erop
    niet voor de mop
    maar voor een definitieve stop
    Liefs, Koshke

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken Koshke voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 3 January 2008), Phil O'Sophe ( 4 January 2008)

  12. #29
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Tiens tiens, gelukkig kan ik neerzitten als ik aan de pc bezig ben, anders was ik omgevallen .
    Philo heeft gelijk, een kerstverhaal dient enkel om de sfeer van kerstmis bij te brengen. Van oud naar nieuw is die sfeer heel anders, meer uitgelaten.
    En ja, we kennen Jule al een beetje ook. Moest die formateur geweest zijn, hadden we nu op zijn minst al 6 regeringen. Voor ieders meug ééntje.
    In elk geval, wie 't wou lezen, bedankt. Ik kreeg gewoon zo'n bevlieging om nog iets met lettertjes te doen dat niet direct met pc te maken heeft.
    There goes my image ....
    (Wil u trouwens mij volgen in het bedanken van leden die hier ergens tussen hun reactie op uw verhaal hebben geplaatst? )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phil O'Sophe Bekijk bericht
    Laat door deze geen enkele kameraadschap, vriendschap, waardering en
    respect te niet gedaan worden. Dàt zou juist jammer zijn ! MINATICA is
    daar veeeeel te waardevol en leuk voor ! En de leden natuurlijk ook !
    En dit onder de struisvogelpolitiek van PeterN. Of waar vindt u nog iemand die een ander van vooroordelen beschuldigt vanuit zijn eigen vooroordeel? Sykke's avatar kan langs geen kanten voldoen!
    Ik heb het reeds eerder aangehaald: er is hier een groot gebrek aan vrouwen. Ik ben duidelijk niet de enige die een heropvoeding nodig heeft. Maar ik besef het nog tenminste ...
    Ondanks het mooie kerstverhaal van Chrisje over liefde, is liefde ook hetgene dat enorm veel misbruikt wordt. Ook daarvoor mogen we de ogen niet sluiten. Verder voor iedereen een vredevolle, liefdesvolle 2008, een jaar met voor iedereen een goede gezondheid, een bloeiende relatie, een begripvolle omgeving (zonder vooroordelen ) en een herontdekking van alles wat de natuur gratis te bieden heeft zonder de ogen te sluiten voor gruwelijke realiteit van dit moois, mocht ik dit aan iedereen kunnen bieden.
    Laatst gewijzigd door Jule; 3 January 2008 om 23:25

  13. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 4 January 2008)

  14. #30
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Sykke's avatar kan langs geen kanten voldoen!
    k'weet het k'zal kijken voor een spaarlamp,moet met den tijd meegaan


Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [Tip 03] Copyright in je foto's zetten
    Door Nostradamus in forum Fotografie lessen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 August 2012, 16:26
  2. copyright
    Door TDSimon in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 23 July 2007, 12:26
  3. copyright
    Door stefa in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 10 January 2007, 21:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •