Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Welke gps

  1. #1
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts

    Welke gps

    Hoi ik ben aan het zoeken naar een gps systeem, moet die donderdag gaan kopen, en ik twijfel precies tussen enkele modellen, kunnen jullie mij helpen?
    Modellen waaruit ik twijfel:
    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/MIO...9nO6qaMyNnOytn

    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Pag...9nO6qaM.tmOadn

    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Pag...9nO6qaM2dnQaNn

    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Pag...9nO6qaMyNmQ6dm

    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/GAR...9nO6qaM6tmKq9m

    Als jullie nog ideen hebben ze zijn welkom, wat prioriteit is voor mij op een gps is: er moet een kaart van europa in zitten, het scherm moet duidelijk zijn (groot genoeg dus), en de bediening liefst zo eenvoudig mogelijk.
    Naar mijn gevoel springt de tomtom en de garmin er het meeste uit.
    Only great minds can afford a simple style.

  2. #2
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    mijn persoonlijke mening ga voor de garmin. ik heb zelf reeds 2j een garmin en ben er zeer tevreden over zeer goede batterij en voortreffelijk geluid en navigatie en laat je niks wijsmaken ivm met tmc is waardeloos in bijna alle gevallen toch te laat.

    grtrjs
    Laatst gewijzigd door zariash; 22 December 2007 om 22:02

  3. #3
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts
    MIO C520 > zalig toestel, was aan het twijfelen tussen TT XL en MIO C520.

    TT > kreeg je een gps en een autolader en steun ( wauw :s )

    MIO > zakje voor hem in op te bergen, autolader, thuislader en steun, + mio heeft nog is bleutooth waardoor ik nu simpelweg handenvrij kan bellen ( werkt uitstekend ), audio speler, fotoviewer...

    die eerste dat je daar zegt zou ik al zeker niet nemen > heel klein scherm.

    persoonlijk vindt ik de kaarten van Mio ook beter en duidelijker dan TT kaarten ( heb 4 jaar TT gehad ofzo > versie 3 tot en met 6 ).

    1 nadeeltje vind ik dat TT vlotter spreekt. Ik versta mijne mio duidelijk en al wat je wil, maar op dit gebied is TT iets beter.

    Weeg ik dit alles tegen elkaar op dan is de keuze snel gemaakt voor mij.

    Over Garmin kan ik niks zeggen want nog nooit vastgehad.

    http://www.mio-tech.be/nl/gps-naviga...-overzicht.htm

    299 €, ietsje meer maar je hebt alles wat je wil...

    edit nog maar is > ik zou zeker breed scherm nemen > is gewoon zoveel leuker. ( 4:3" scherm )
    Laatst gewijzigd door Clioke16V; 23 December 2007 om 05:35



  4. #4
    Expert  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    891
    Bedankjes
    194
    Bedankt
    257 keer in 182 posts
    Je kan misschien ook eens hier kijken.
    Staan enkele rode prijzen en deze zijn toch altijd het goedkoopste zeggen ze toch altijd zelf
    http://www.collishop.be/collishop/Ap...=+150&pnr=++02

    Misschien ook interessant en belangrijk voor uw beslissing...
    TomTom en Google Maps
    http://www.tomtom.com/page/tomtom-on...&selector=true
    Laatst gewijzigd door Mosquitos; 23 December 2007 om 09:48

  5. #5
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zariash Bekijk bericht
    mijn persoonlijke mening ga voor de garmin. ik heb zelf reeds 2j een garmin
    Omschrijf eerst eens waarvoor je die GPS wil gaan gebruiken ???
    Wil je enkel van A naar B gaan reizen , van 't ene adres naar 't andere ??
    Of wil je zelf grote reizen kunnen plannen tot in de kleinste details ???
    Ben je "nogal handig" met elektronische toestellen en hun bediening, ervaren computergebruiker ???
    Ben je de gelukkige bezitter van een motor of een auto zonder dak ??? Wil je dat navigatiesysteem daar ook op/in gebruiken ???
    Allemaal vragen die nu bepalen hoe tevreden jij later zal zijn van je mechanische co-piloot.
    Gooi het dus maar eens de groep in, de antwoorden die daarna komen zullen veel bruikbaarder zijn dan het verwijzen naar een merk.
    Dieseltje gebruik al 4 jaar een TT en al ruim 5 jaar een Garmin ( 2 zelfs ) en is van beiden ( alle drie ) tevreden maar om heel uiteenlopende redenen.
    Nog effe een aanvulling . Ga voor de aanschaf van een dergelijk toestel naar de vakhandelaar, iemand die weet waarover hij het heeft en niet naar "den elentriekwinkel" op de hoek van de straat.
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 23 December 2007 om 13:17

  6. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Voor een anvulling op Dieseltje:
    Sommige toestellen zijn ook geschikt voor gebruik te voet, met de vrachtwagen, motor. Ook is voor sommige toestellen TMC beschikbaar, wat is sommige gevallen handig kan zijn.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. #7
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ok dus de reden waarom ik een GPS wil gebruiken is inderdaad in de eerste plaats om van punt A naar punt B te rijden. Wat ik ook wel zou aprecieren is dat je een reisroute kan uitstippelen voor bv een route met de kamion dat je dus al je klanten ingeeft en dat de gps dan de beste route berekent. (maar dat is geen prioriteit).
    Verder wil ik inderdaad een vrij groot scherm met een duidelijke kaart, en het is normaal enkel om te gerbuiken in de wagen (met dak ).
    Verder heb ik in mijn eerste post mijn eisen al gezet, dus het moet ook een ganse kaart van europa zijn.
    En ja ik ben wel vrij handig met eloktronische toestellen en ook met de pc, dus dat is zo niet meteen het probleem. Wat ik ook wel handig zou vinden is dat je de kaarten na enige tijd eenvoudig kunt updaten.

    @clioke: Sorry maar heb met mijn vriendin een prijs van 250€ afgesproken, dus daar kan ik niet over gaan. (ge moet ergens een grens trekken he, ik ben ook geen chauffeur ofzo, dus ik ga het ook niet dagelijks nodig hebben, eerder op regelamtige basis)
    Nu ik moet zeggen ik zelf ook al een Garmin geleend gehad van een maat, en dat is inderdaad een zeer goed toestel,(streetpilot), met de andere merken heb ik geen ervaring.
    Ik heb nog een vraagje hierover die 5 die ik aanhaalde, ik zie dat de grote verschillen in de opslagcapaciteit zitten, maar wat is nu bij een gps precies het voordeel van veel opslag?
    Deze Garmin springt er bij mij het meeste uit, gevolgd door de TomTom One V3 europe, maar het verschil in opslag is vrij groot eigenlijk, maar als dat zo geen rol speelt dan maakt het grotere scherm van de Garmin dat voor mij wel goed.

    Nog een edit: ik kan er mss ook even bijvermelden dat bluetooth en mp3 funtie en dergelijke zeker NIET belangrijk zijn voor mij, ik heb voor de rest ook geen enkel aparaat met bluetooth en bellen in de wagen doe ik gewoon met gsm (zet mij aan de kant). Batterijlader voor thuis zou ook wel handig zijn, dat ik hem voor het vertrek kan laden, maar ik veronderstel dat je dat sowieso nog wel apart kunt krijgen naderhand. Het moeten sowieso oplaadbare batterijen zijn en liefst zoals bij bv een gsm (dus niet gewone AAkes die je elke keer moet opladen.
    Laatst gewijzigd door nightraver; 23 December 2007 om 20:43
    Only great minds can afford a simple style.

  8. #8
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ok ik heb hier zelf al twee modellen geschrapt (nu ja 1 eigenlijk want die TomTom zat er twee keer bij alleen ene keer met en ene keer zonder winterpack), ik heb hieronder een screenschot gezet met de 3 waar tussen ik nog twijfel, ik zal even trachten uit te leggen waarom ik twijfel tussen deze 3.



    Zoals je kan zien zijn ze alle drie gelijk tot we aan de Weergave komen
    -De Mio Springt er hier duidelijk uit met zijn pixels, de Garmin volgt redelijk kort, enkel de tom tom blijft hier wat achter, dus het kleine scherm is hier echt in zijn nadeel.
    -De Mio heeft mp3, maar dat vond ik zoals al eerder gezegd niet belangrijk.
    -TMC vind ik ook niet belangrijk, want ik kan mij voorstellen dat het zoals hier al werd gezegd reeds te laat is in veel gevallen als je de info krijgt, kom ik toch in de fille, dan vind ik dat net het leuke aan een gps, je neemt de volgende afrit, en hij zal de route wel opnieuw berekenen, dus dit speelt ook niet mee in mijn keuze.
    -Maar nu de opslag hier zit dus bij mij het grote twijfel geval, geheugen capaciteit (wat dat juist is weet ik niet eigenlijk ) bij de tomtom staat het zelfs niet vermeld, dan de mio heeft 64 ram +1GB ROM en de Garmin 991MB welk is hier het beste? volgens mij de Garmin. Voor het intern geheugen daarin tegen is duidelijk de tomtom aan de leiding met 1GB waar de Garmin maar 79mb heeft en bij de mio is het niet vermeld (dus daarom vraag ik jullie hoe belangrijk is die opslagcapaciteit???)
    - Dan het slot weet ik ook niet waartoe die dient, ik zie bij de mio SD kaarten en MMC en bij de Garmin SD kaarten, de Tomtom heeft dit niet, dus ook hier weer wat is het nut van deze optie??
    -Geleverde ellementen verschillen nogal veel maar wat ik mij afvraag is gewoon of er een lader bijzit voor in de wagen en eventueel voor thuis ook op het net gewoon, meer hoeft er voor mij niet bij te zijn (buiten dan een drager voor aan het raam te bevestigen in de auto, maar dat zal er altijd wel bijzijn zeker)
    -Type kaart hier heb ik totaal geen idee van welke het beste is, maar ik denk wel dat hierop niet zo heel veel verchil zal zitten.
    En dan als laatste nog vind ik het nog wel een leuk voordeel aan de Tomtom dat er touchscreen opzit, ik weet niet hoe het bij de andere twee werkt om dingen in tegeven, maar touchscreen is natuurlijk altijd handig meegenomen.

    £Dus eigenlijk om nu mijn keuze volgorde even te z eggen, op de eerste plaats zet ik garmin (indien opslag niet zoveel invloed heeft), daarna de TomTom en als laatste de mio. Is opslag wel belangrijk dan mag je de TomTom en de Garmin van plaats wisselen. Grootste nadeel vind ik het kleine scherm op de TomTom wel. Nu jullie mening nog.
    Only great minds can afford a simple style.

  9. #9
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    Als optie kan u ook nog extra reisgidsen op SD kaart aanschaffen, die in het toestel plaatsen en zo wordt de nüvi 250W uw beste reis-assistent!
    en ze zijn allemaal touchscreen .en het geheugen staat fout aangegeven bij de tt
    alleen heeft de garmin 79 mb werkgeheugen en de mio 64 tt staat er niet bij dit heeft enkel weerslag op het herberekenen van route's .
    grtjs

  10. #10
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zariash Bekijk bericht
    Als optie kan u ook nog extra reisgidsen op SD kaart aanschaffen, die in het toestel plaatsen en zo wordt de nüvi 250W uw beste reis-assistent!
    en ze zijn allemaal touchscreen .en het geheugen staat fout aangegeven bij de tt
    alleen heeft de garmin 79 mb werkgeheugen en de mio 64 tt staat er niet bij dit heeft enkel weerslag op het herberekenen van route's .
    grtjs
    Dus als ik het goed begrijp heeeft dat geheugen vooral invloed op de snelheid waarmee hij berekend?
    En hoe weet jij dat ze allemaal touchscreen zijn, het staat er toch mar bij ene bij?
    Only great minds can afford a simple style.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. welke
    Door Red Wodka in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 May 2006, 12:41
  2. Welke win
    Door jekrussek in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 27 April 2006, 08:05
  3. Welke cpu
    Door jekrussek in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 13 December 2005, 22:05
  4. welke gsm
    Door Qbek in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 September 2005, 22:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •