Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Gevorderd   Nammy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 August 2005
    Berichten
    104
    Bedankjes
    35
    Bedankt
    11 keer in 10 posts

    Belgacom, telenet of scarlet?

    Hallo allemaal,

    Op dit moment heb ik een ADSL Go abonnement van Belgacom, en ik ben er vrij tevreden over, hoewel ik toch al vrij vaak problemen heb gehad.
    Nu ben ik me laatst een beetje bezig gaan houden met vergelijken, en nu zie ik dat Belgacom eigenlijk ,van de drie in de titel vernoemde providers, het traagste is.
    Ik was verbaasd dat Scarlet zo snel was, maar nu vroeg ik me af of de service bij scarlet of telenet wel goed was?
    Hebben jullie daar ervaring mee?
    En zijn die snelheden in de praktijk ook zo?

    Alvast bedankt,
    Nammy
    Als ik je niet geholpen heb, vergeet dan niet om niet op het bedank knopje te drukken!

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Altijd gevaarlijk zo'n vragen

    Kwa snelheid moet je vergelijken met uw huidige snelheid. Adsl gaat redelijk snel zolang je niet te ver van de centrale ligt. Lig je verder dan +-3km zetten ze de snelheid lager om geen fouten te krijgen en nog een stabiele verbinding te behouden.
    Dit probleem heb je niet bij kabel (telenet) maar daar is de drukte dan weer de beperkende factor.
    Bij speedtest (http://www.minatica.be/showthread.php?t=29586) kan je een idee vormen. Maar buitenuit provider zijn er meestal andere beperkende factoren. Hoesnel is de server waar je data van opvraagt, wireless vertraagd ook serieus, ...

    Kwa service is het ook moeilijk. De ene is content , de andere net niet. Belagacom ga ik niet beoordelen maar andere adsl bedrijven hangen meestal af van de goodwill van belgacom :( Mijn vader is van belgacom naar scarlet overgegaan en nu bij telenet. Telenet is niet het vb van service, maar mijn ervaring met scarlet is nog veel erbarmelijker.

    Mss eens uitkijken naar Dommel, edpnet? Ik hoor hier op het forum toch meer positieve dan negatieve reacties?
    Kwa snelheid is telenet het beste, maar dan kom je bij de prijs en de limieten. Daar is het een andere zaak

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    delinquente (26 December 2007)

  4. #3
    Gevorderd   monne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    451
    Bedankjes
    616
    Bedankt
    1.623 keer in 374 posts
    Inderdaad zijn dat gevaarlijke vragen, maar wil er toch even op antwoorden, Ik heb twee internet aansluitingen eentje bij Telenet waar ik zeer tevreden over ben, had laatst de modem defect en werd snel vervangen. en de snelheid waar ik mee surf is meer dan behoorlijk het downloaden gaat snel en het uploaden gaat versnellen.

    In Brussel had ik een abonnement bij Scarlet en met die provider niks dan zever dan ineens twee maanden betalen, dan weer niks te betalen dan een rekening voor drie maand (let op ze telde geen maanden teveel) ze hanteerde ook verschillende tarieven voor eenzelfde abonnement was het beu en ben tot volle tevredenheid dan daar overgestapt op Edpnet (welke een mooie snelheid geeft en op de koop toe goedkoper is dan Scarlet)

    Wat de verbruikslimieten betreft waar zoveel om te doen is bij Edpnet 20 GB krijg je 8 GB meer dan bij Telenet 12 GB.

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Welke oplossing de best is : dat is natuurlijk moeilijk te zeggen.
    Heel lang geleden had ik een internetverbinding van Tiscali, overgenomen door Versatel dacht ik. Versatel (nu overgenomen door Tele2, of is het al KPN?) was goed zolang het goed ging : eens er een probleem (geen verbinding meer) bleek het onmogelijk dit te herstellen : de helpdesk antwoordde niet, op mails en faxen bleef het ijzig stil ...
    Dan gekozen voor Belgacom ADSL GO, tot hiertoe zonder problemen. Dan Belgacom TV er bij genomen, eigenlijk ook zonder noemenswaardige problemen. En hun helpdesk helpt tenminste. Wat Belgacom TV betreft zie ik maar twee problemen : je bent verplicht om ADSL te hebben, en je kunt slechts een programma opnemen als uw TV op het juiste kanaal staat. Dus iets bekijken op kanaal 1 en opnemen vanaf kanaal 2 dat kan nog niet, behalve als je een tweede decoder huurt of koopt. Wel heeft Belgacom beloofd om dit probleem binnenkort op te lossen (als ze overgaan op digitale TV : normaal in januari 2008). Voor mij is de snelheid goed van ADSL, maar ben wel niet bezig met grote downloads en heb ook tijd.

  6. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 November 2007
    Berichten
    54
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    29 keer in 10 posts
    Hoi,
    wij hebben hier thuis een Telenetverbinding lopen en over het algemeen zijn wij niet zo erg tevreden.
    Dit komt vanwege het feit dat wij samen aangesloten zijn op hetzelfde net met Egemin (een industrieel bedrijf van formaat).
    Op sommige momenten ontvangen we geen telefoons, op andere momenten ligt het internet uit en op heel drukke periodes ontvangen wij zelfs geen televisiesignaal meer langs de kabel.
    De snelheid van telenet ben ik wel tevreden over, maar qua betrouwbaarheid is het lichtjes gebuisd.

    Mijn oma heeft een ADSL lijn en die krijgt erg goede support (beter als die van telenet). Ik ga je niets aanraden, want inderdaad zo'n dingen moet je nu eenmaal zelf beslissen en het kan zijn dat je (net zoals ik) achteruit gaat wegens omstandigheden...

    Ik hoop dat je er iets aan hebt
    MVG
    Stijn

  7. #6
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    het zal ook afhangen waar je woont zoals ik b.v woon in grootstad en ben al van in het beginnen klant van telenet .als er iets gebeurd wat betreft werken aan het net of aan instalatie's wordt ik via e-mail en paar dagen op het voorhand verwittigd . en hou er dan ook rekening mee dat de telefoon of het internet niet werken maar is altijd van korte duur . voor de rest al jaren klant en ben heel tevreden .

  8. #7
    Swatje
    Gast
    Ik wil Dannyma bijtreden, ik woon een 15/20 kms van de grootstad weg en heb telenet vanaf het begin in onze gemeente, nog nooit noemenswaardige problemen gehad, en zoals Dannyma zegt we worden via mail verwittigd als er ergens werken/onderhoud komen.
    Alhgoewel ik niet zoveel download vind ik toch (voor veel gebruikers althans) die limieten te slecht.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. scarlet
    Door minoe in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 30 January 2007, 13:01
  2. Telenet Internet Mono vs. Telenet ExpressNet
    Door Nikolas in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 January 2006, 20:39
  3. Scarlet One
    Door totoje5 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21 December 2005, 18:04
  4. Telenet of ADSL (belgacom)
    Door Rabbit in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 28 July 2005, 11:52
  5. Telenet voert werken uit aan Mijn Telenet
    Door Dirkske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 May 2005, 21:39

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •