Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts

    Windows XP - ntldr ontbreekt.

    Beste mensen,

    Laatst had ik op de C:\ een aantal bestanden verwijderd. Toen ik de PC opstartte daarna, bleek dat NTLDR verwijderd was. Iets wat ik dus niet snap, omdat Windows XP geïnstalleerd is op de F:\ station.

    Enfin, allereerst had ik een kleine opstartdiskette gemaakt met NTLDR, boot.ini en dergelijke, gedownload vanaf www.bootdisks.com. Dat heeft helaas niet gewerkt, want nadat ik de diskette erinstopte, gaf de pc de foutmelding:

    HAL.dll of iets in die richting was er niet

    De tweede en mijn laatste poging was; de opstartdiskette vanaf Microsoft's website zelf downloaden (6 diskettes). Nu ik dat heb gedaan, kom ik de ruimte waar je Windows opnieuw kan installeren en waar je Windows kan repareren.

    Aangezien ik Windows XP cd op dit moment kan vinden, dacht ik met de opstartdiskettes dit wel zou kunnen oplossen. Helaas, snap ik er nu niets van.

    Weet iemand wat te doen? Ik denk dat op een van de 6 cd's wel de nodige bestanden zijn om de computer opnieuw te kunnen opstarten. Alleen weet ik niet hoe ik deze van alle 6 de diskettes kan kopieren naar de juiste map.

    Er zijn een stuk of 6 bestanden vanaf de C:\ verwijderd, waarvan ik zeker weet 1 dat dat NTLDR is en blijkbaar ook HAL.DLL.

    Mijn vraag is dus, hoe kan ik de pc opnieuw aan de praat krijgen (opnieuw opstarten, want de opstartbestanden zijn blijkbaar verwijderd) met een opstartdiskette (6 diskettes, van de website van Microsoft gedownlod). Ik ben nu in de Recovery Mode.

    Het enige wat ik niet weet is: kan dit met de opstartdiskettes van Microsoft (zonder Windows XP cd) en hoe moet dat (a:\ copy ntldr c:\(naar welke map).

    Kan iemand helpen?

    Met vriendelijke groet,
    DKF.
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


  2. #2
    Gevorderd   rommeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    cyberspace
    Berichten
    207
    Bedankjes
    40
    Bedankt
    65 keer in 37 posts
    Beste,

    laten we even kijken of we het kunnen repareren. Pak je windows CDrom bij de hand, en stop deze in de Cdromspeler. Start nu je computer opnieuw op. Als het goed is zal hij nu vanaf de CDrom booten (zo niet; stel dan in je BIOS in dat bij de Boot Sequence, je cdromdrive op First Boot staat ). Laat hem even uitratelen en druk op R. Je zult nu in een DOS achtige omgeving komen; toets daar het volgende in, gevolgd door een <ENTER>;

    CHKDSK /r <!--sizeo:1--><!--/sizeo-->harde schijf word gecontroleerd op fouten (CHKDSK) en deze zullen worden gerepareerd (/r)<!--sizec--><!--/sizec-->
    <ENTER>
    fixboot C: <!--sizeo:1--><!--/sizeo-->je bootsector zal worden hersteld<!--sizec--><!--/sizec-->
    <ENTER>

    Verwijder nu de cdrom uit je cdromdrive en start je computer opnieuw op..



    Greetz Rommeke

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    @rommeke:
    Aangezien ik Windows XP cd op dit moment kan vinden, dacht ik met de opstartdiskettes dit wel zou kunnen oplossen.
    Ik denk dat onze poster hier bedoelt dat hij de cd NIET kan vinden... is dus aangewezen op die recoveryset van 6 CD's of de opstartdiskette.
    @DKF: waarom staat XP op F:? is het een dualboot of zo?

    Weet iemand wat te doen? Ik denk dat op een van de 6 cd's wel de nodige bestanden zijn om de computer opnieuw te kunnen opstarten. Alleen weet ik niet hoe ik deze van alle 6 de diskettes kan kopieren naar de juiste map.
    'k Zie dat het niet om CD's maar om diskettes gaat.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Ja, het gaat om opstartdiskettes (6 stuks). De cd krijg ik binnenkort van Microsoft opgestuurd, maar zo'n geduld heb ik niet:(.

    Bij de installatie van Windows heb ik de schijfruimte over 4 partities verdeeld en heb ik WINDOWS geïnstalleerd op de F:\ station.

    Kan ik een boot disk maken met alle opstartbestanden nodig zijn, als ik op de pc geraak, kan ik ook de bestanden weer terugzetten uit de prullenbak.

    EDIT: Inmiddels met de 6 opstartdiskettes in recovery mode chkdsk /r uitgevoerd. Geen fouten gevonden, daarna fixboot c: uitgevoerd, gelukt, maar nog steeds mist NTLDR. Wat ik nu ga doen is fixboot f: (daar staat windows ook op) en hoop dat het dan wel werkt!
    Laatst gewijzigd door DKF; 2 January 2008 om 14:18
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    fixboot f: is ook mislukt. Wederom foutmelding NTLDR ontbreekt. Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten.
    ==================

    Ik ben ten einde raad. Ik ga bij een vriend nou even een boot diskette proberen te maken.
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


  6. #6
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    ben je wel zeker dan je fixboot gemaakt hebt voor f: en niet voor c: kijk is na .

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Ik heb voor beide een fixboot uitgevoerd.

    Nou heb ik een opstartdiskette gemaakt met boot.ini, ntldr, ntdetect.com, hal.dll en nu krijg ik de foutmelding van NTLDR niet, maar dan krijg ik de foutmelding dat Windows hal.dll niet kan vinden of beschadig is. Installeer het bestand opnieuw in [WINDOWS-HOOFDMAP]\system32\hal.dll

    Oké, maar het bestandje staat wel op het diskette schijfje, dus heb ik in recovery mode (met 6 opstartdiskettes) hal.dll gekopieerd naar F:\WINDOWS\system32\ door deze commando uit te voeren:

    copy a:\hal.dll f:\WINDOWS\system32

    Toen werd mij gevraagd of ik het bestandje wilde overschrijven (?!). Dat betekent dus dat het bestand er wel aanwezig was in de hoofdmap van Windows. Dus nu weer opstarten, krijg ik nog steeds de foutmelding hal.dll werkt niet!

    Ik snap er niets van, ik heb een verkeerde commando uitgevoerd.

    Dit is precies wat ik in recovery mode heb gedaan:

    F:\WINDOWS > cd F:\WINDOWS\system32
    F:\WINDOWS\system32\ > copy a:\hal.dll f:\Windows\system32

    Dit is wat ik gedaan heb.

    Ik hoop iemand te vinden die mij wat verder kan helpen.
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


  8. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Ik heb net gekeken met dir en daar stond hal.dll netjes in de map van windows\system32 dus ik snap hetnu helemaal niet.

    DE fout NTLDR krijg ik niet meer, maar nu krijg ik allen de fout van hal.dll zie boven!
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


  9. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    20 May 2005
    Berichten
    119
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Jongens dit is opgelost!

    Bedankt voor jullie reacties, ik heb allereerst vanaf de diskette de bestanden hal.dll, ntldr, ntdetect.com, boot.ini en dergelijke gekopieerd naar de harde schijf en toen heb ik in recovery mode

    bootcfg /list
    bootcfg /rebuild en daarna ja ingetikt en tot slot /fastdetect

    en toen pc opnieuw gestart en gelukt!

    Staat trouwens ook ergens op Microsoft´s website!
    Een dag niet gecomputert is een dag niet geleefd


Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows Vista NTLDR missing
    Door VK. in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 13 August 2007, 17:54
  2. NTLDR ontbreekt; opstarten in windows2000
    Door pcdanny in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 November 2006, 20:45
  3. NTLDR ontbreekt
    Door traffic in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 October 2006, 18:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •