Beste mensen,

Laatst had ik op de C:\ een aantal bestanden verwijderd. Toen ik de PC opstartte daarna, bleek dat NTLDR verwijderd was. Iets wat ik dus niet snap, omdat Windows XP geïnstalleerd is op de F:\ station.

Enfin, allereerst had ik een kleine opstartdiskette gemaakt met NTLDR, boot.ini en dergelijke, gedownload vanaf www.bootdisks.com. Dat heeft helaas niet gewerkt, want nadat ik de diskette erinstopte, gaf de pc de foutmelding:

HAL.dll of iets in die richting was er niet

De tweede en mijn laatste poging was; de opstartdiskette vanaf Microsoft's website zelf downloaden (6 diskettes). Nu ik dat heb gedaan, kom ik de ruimte waar je Windows opnieuw kan installeren en waar je Windows kan repareren.

Aangezien ik Windows XP cd op dit moment kan vinden, dacht ik met de opstartdiskettes dit wel zou kunnen oplossen. Helaas, snap ik er nu niets van.

Weet iemand wat te doen? Ik denk dat op een van de 6 cd's wel de nodige bestanden zijn om de computer opnieuw te kunnen opstarten. Alleen weet ik niet hoe ik deze van alle 6 de diskettes kan kopieren naar de juiste map.

Er zijn een stuk of 6 bestanden vanaf de C:\ verwijderd, waarvan ik zeker weet 1 dat dat NTLDR is en blijkbaar ook HAL.DLL.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik de pc opnieuw aan de praat krijgen (opnieuw opstarten, want de opstartbestanden zijn blijkbaar verwijderd) met een opstartdiskette (6 diskettes, van de website van Microsoft gedownlod). Ik ben nu in de Recovery Mode.

Het enige wat ik niet weet is: kan dit met de opstartdiskettes van Microsoft (zonder Windows XP cd) en hoe moet dat (a:\ copy ntldr c:\(naar welke map).

Kan iemand helpen?

Met vriendelijke groet,
DKF.