Iced Dragon hier kan je je fotomateriaal plaatsen![]()
Iced Dragon hier kan je je fotomateriaal plaatsen![]()
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Breng ons hier ook eens een bezoekje:
Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop
Iced Dragon ( 6 januari 2008)
toestel:
Canon Eos 350D
lenzen:
Canon EF S 18-55mm/f3.5-5.6 (standaard kitlens)
Canon EF 75-300mm/f4-5.6 III + bijbegrepen filter (moest eigenlijk een USM zijn, maar te enthousiast geweest op eBay ...)
Sandisk 1GB en 4GB geheugen.
Het is allemaal nog redelijk basic (alhoewel), student zijnde, je kent dat wel.
Het is een upgrade van een Fuji Finepix S5500, omdat ik niet tevreden was van de macro's.
Ik gebruik het dan ook meestal om planten en beestjes mee te 'trekken'.
De zoomlens is dan vooral om vogels mee te fotograferen (en hopelijk eens enkele wilde zoogdieren ...)
Eerstvolgende investeringen zijn een flits (Canon Speedlite 430 EX) en zonnekappen (tips welkom!)
Als ik eens veel geld over heb dan graag nog een goeie macrolens:
EF 180mm f/3.5L Macro USM
Erg veel kaas van technieken en instellingen heb ik nog niet gegeten (geen tijd om mij er in te verdiepen).
Bewerken van de foto's is minimaal, ook wegens geen tijd om er mij deftig mee bezig te houden.
Vragen? Shoot!![]()
Extinctie door geen ethische drift
"It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan
eplerra ( 7 januari 2008), Nostradamus ( 6 januari 2008), Phil O'Sophe (18 januari 2008), Vincent (17 februari 2008), wizaron ( 7 januari 2008)
Die 350D heb ik ook nog, toch een aardig toestel ging er een 2e bijkopen voor de zoon, maar had er plots een probleem mee dat de handgreep gewoon loskwam, ik denk dat het te wijten is aan de zware telelens nu bij nader inzien is die enkel vast vanaf de binnenkant met 2 kleine vijsjes, zo heb ik dan maar de 30D genomen omdat de handgreep uit een groter gedeelte bestaat.
Zie dat je die via eBay hebt van Hongkong dan of zo? want dan scheelt dat gauw een paar 100 euro's.![]()
“Boek ik vooruitgang?” is een veel betere vraag dan “Lijkt dit wel ergens op?”
eplerra ( 8 januari 2008)
is dat allemaal te betrouwen?![]()
"It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan
eplerra ( 8 januari 2008)
Momenteel toch nog geen probleem mee gehad, op een 3 tal dagen bestelling thuis.![]()
eplerra ( 9 januari 2008), Iced Dragon ( 8 januari 2008)
Of je nu student bent...huisvrouw/man of werkt het is altijd een hoop geld want we hebben nu éénmaal een hele dure hobby
Maar ook jij bent al lekker op weg![]()
eplerra (14 januari 2008), Iced Dragon (13 januari 2008)
is het de moeite om een flits via hongkong te kopen? Hoe zit het met de taxen? Ik neem aan dat de regelgeving hetzelfde is als uit de VS?
Laatst gewijzigd door Iced Dragon; 15 februari 2008 om 00:12
eplerra (17 februari 2008)
eplerra (17 februari 2008)
Ik zou het echt niet weten Iced Dragon maar toch een kleine anekdote : een kennis van mij, op weg naar Australië, kocht bij een tussenstop in Singapore op de luchthaven aldaar voor weinig geld een digitaal fototoestel. Eenmaal terug op het vliegtuig doos geopend en wat bleek, hij had enkel een karkas gekocht met handleiding in het chinees, maar had er wel gratis een mooie etui bijgekregen![]()
![]()
, let wel deze post is niet om U te beïnvloeden hoor.
wizaron (17 februari 2008)
Mijn bevindingen na een paar aankopen via Hongkong, ook mijn EF70-200 F4L USM. Momenteel nog geen problemen met gehad ik volg en vergelijk wel een aantal eBay sellers dan wel enkel degene met een gele ster dus een feedbackscore boven de 10000 en 99%.
Vlotte afhandeling, indien je natuurlijk correct betaald zending thuis rond de 3/5 dagen, en bij gecombineerde aankopen bij dezelfde persoon valt er wel iets te regelen.
Nadien krijg ik van het expeditiebedrijf soms nog een betaling (taks) naargelang het objectbedrag van rond de 16 a 25 €.
Handleiding bij het product is meestal meertalig, en ook soms voorzien van een wereldwijd garantie centificaat.
Lees altijd aandachtig de info bij het aangeboden object.![]()
eplerra (17 februari 2008), Iced Dragon (17 februari 2008)
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers