Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Gevorderd   Wouter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    195
    Bedankjes
    15
    Bedankt
    15 keer in 10 posts

    Excel: Gegevens halen uit ander tabblad gelinkt aan datum

    Voor het bijhouden van grondstoffen ben ik een exceldocument aan het maken.
    De bedoeling is dat er fiches gemaakt worden per week met daarop de dagverbruiken. (voorbeeld zie "Blad 1")
    Van 1 grondstof is het echter zo dat er een detail van moet bijgehouden worden. ("Detail J").
    Nu had ik graag het detail ingevuld en dan de som van de grondstof J op 1 dag ingevuld op de fiche.
    Het is dus zo dat het wel datum-afhankelijk is. Dus als er op 9/1/08 grondstof J wordt gebruikt dient dit ook op de fiche van Week 2, ingevuld op de juiste dag, te komen.
    Kan iemand mij hierbij helpen?
    Is mijn uitleg duidelijk genoeg?

    Het document in bijlage
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

  2. #2
    Jule
    Gast
    MOEILIJK!!!!!
    Goed, ik heb enkele aanpassingen uitgevoerd. Op Blad 1 heb ik ze in het rood geplaatst. Op Blad3 ook. Maar de drie rechtse kolommen in het rood worden wel rechtstreeks gehaald uit een query. De gegevens in het groen op Blad3, mogen niet meer ingevuld worden op het excel-blad, maar moeten ingevuld worden in de tabel t_Voorraden in de database. Er_is_dus_veel_aan_gesleuteld. U heeft nu dus een excel bestand dat samenwerkt met een database. Ik kan het enkel op deze manier. Misschien dat filip het beter kan.

  3. #3
    Gevorderd   Wouter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    195
    Bedankjes
    15
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Allesins bedankt voor de moeite. Ik kijk het na en probeer het. (Ik stel waarsch wel nog een paar vragen.)

    grtz

  4. #4
    Gevorderd   Wouter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    195
    Bedankjes
    15
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Mja,

    het werkt ongeveer zoals ik wil, maar dit blijkt nogal omslachtig te zijn. Zou het eventueel beter zijn als ik van de eerste keer in Acces werk? Daar heb ik echter bitter weinig kennis van..

  5. #5
    Jule
    Gast
    Daarmee deelt u mijn visie. Helaas is acces een heel andere gedachtengang dan excel.
    U kan ook eens een Pm-ke sturen naar filip. Deze is een crack in VBA excel. Misschien dat u op deze manier wel in excel kan blijven werken?
    Ik zelf ken te weinig van VBA en ik kies voor acces, niet omdat het moeilijker is, maar omdat acces meer mogelijkheden bied dan excel. Dit is logisch daar excel perfect kan samenwerken met acces. Aan u de keuze, maar ik denk dat u ook aan de VBA oplossing van filip een hele boterham zal hebben. U zal dus, gelijk hoe, moeten bijleren.
    Misschien ook interessant om weten: Dit acces bestand is vlug; vlug gemaakt geweest. Er zijn vele mogelijkheden, die het gemakkelijker werken maken, onbenut gebleven.
    Laatst gewijzigd door Jule; 10 January 2008 om 23:52 Reden: Toevoegen info.

  6. #6
    Gevorderd   Wouter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    195
    Bedankjes
    15
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Ik wacht voorlopig nog af.

    heel erg bedankt voor de moeite

  7. #7
    Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    regio OVL
    Berichten
    358
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    428 keer in 234 posts

    Glimlach verbruik of levering per datum

    Wouter,

    Speel eens met draaitabellen, ik ben er van overtuigd dat je uw gading zal vinden, je kan er alles mee uitfilteren wat je maar kan indenken.
    Op datum , op bewerking , op noem maar op.
    Zie voorbeeldje van uw excelblad in de bijlage.
    Je moet dan wel de hoofding van je kolommen net boven de data schrijven
    zodat ze een naam heeft.
    Sleep dan op de draaitabel al wat je wil in het gegevensveld , kolomveld of rijveld en selecteer wat je wil, je kan er ook de eigenschappen van wijzigen zoals de som of gemiddelde of grootste .........
    Bewaar je experiment onder een andere naam dan kan je steeds herbeginnen in begin zijn de resultaten soms eens verbazend anders dan men wil.
    Je zal wel het bereik nog moeten vermeerderen zodat nieuwe data ook in het dataveld van de draaitabel valt.
    Indien niet duidelijk vraag maar.

    Ter verduidelijking selecteer de data die je wil met hoofding inbegrepen
    ga dan naar data - draaitabel en draaigrafiekrapport en de wizard zal starten verander in begin zo weinig mogelijk aan deze instellingen het zal werken je zal zien je laat de draaitabel aanmaken in een nieuw werkblad dan kan je daar eens experimenteren naar believen.
    zie bijlage.
    Laatst gewijzigd door filip; 11 August 2008 om 01:36
    Het goede weer is op komst.

  8. De volgende gebruiker bedankt filip voor deze nuttige post:

    Wouter (12 January 2008)

  9. #8
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door filip Bekijk bericht
    Je zal wel het bereik nog moeten vermeerderen zodat nieuwe data ook in het dataveld van de draaitabel valt.
    Indien niet duidelijk vraag maar.
    Goed, kan het bereik niet variabel gemaakt worden door er een naam aan te definiëren met volgende formule: INDIRECT("$A$2:$A"&AANTALARG(Blad5!$A:$A))
    Blad 5 is hier niet correct, de kolommen ook niet en zijn tabel moet daarvoor bovenaan het blad beginnen?
    Tweede vraagje: kan u mijn formule die berekent welke dag precies de maandag is van een numerieke week vereenvoudigen? Momenteel is deze omslachtig. Thanks!
    Laatst gewijzigd door Jule; 12 January 2008 om 01:13 Reden: Toevoegen vraag.

  10. #9
    Gevorderd   Wouter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    195
    Bedankjes
    15
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Ok, ik ben al wat verder. Dus de gegevens kan ik samenvatten.
    Hoe kan ik echter vanuit mijn draaitabel de gegevens overzetten naar mijn fiches (Blad 1)
    Dit is uiteindelijk wat zal uitgeprint worden. Blad 2 wordt een detail.
    Op de detail wordt per datum genoteerd hoeveel verbruikt is en voor wat. De bedoeling is dat het totaal van het verbruikte overgezet wordt naar de fiches op de juiste dag.
    Ik had dat al geprobeerd met vertikaal zoeken, maar als er een dag niets verbruikt werd, dan was het voor de volgende dagen een foutmelding.
    Iemand een idee?

  11. #10
    Jule
    Gast
    Zonder een exact voorbeeld van wat u doet, is dit gokken. Een poging:
    Code:
    =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(celverwijzing; tabelmatrix; kolomnummer; WAAR));"";VERT.ZOEKEN(celverwijzing; tabelmatrix; kolomnummer; WAAR))
    Laatst gewijzigd door Jule; 12 January 2008 om 19:03 Reden: Slecht werkende muis.

  12. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Wouter (12 January 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. favoriet in nieuw tabblad openen in IE 7?
    Door Silverwing in forum Internet
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 20 November 2006, 16:15
  2. Mysql, gegevens uit een andere tabel halen
    Door ace123 in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 8 August 2006, 19:32
  3. datum van foto halen
    Door shakira67 in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 August 2006, 19:07
  4. windows: wijzigen van symbolen gelinkt aan een file
    Door dirkdc in forum Overige software
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 9 January 2006, 12:12
  5. NIEUW TABBLAD VOOR MSconfig!!!!!!
    Door diedie in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 24 November 2005, 11:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •