Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts

    DVD recorder of Digibox / Digicorder

    Mijn videorecorder is zijn geest aan het geven. Tegenwoordig bestaan er DVD-recorders met een harde schijf en dvd brander, dat ik wel wil aankopen ter vervaning van mijn videorecorder. Maar als de mogelijk bestaat hier om over te schakkelen naar Digitale televisie (Internet en telefonie van Telenet is hier aanwezig), ben ik hiervoor misschien ook wel een voorstander van. Waneer dit hier in het Limburgse beschikbaar is, de digitale televisie van Telenet, weet ik dus niet. Ook weet ik dat ik hiervoor is een Digibox of Digicorder nodig.
    Maar de Digicorders, van Telenet, hebben (denkelijk) niet de mogelijkheid om vb een opgenomen film, op dvd/cd te zetten.

    Dus hier mijn vraag:

    Kan ik, moest ik nu een dvd recorder aankopen, deze later, laten aansluiten op een digibox? Of is het verstandiger te wachten op de aankoop van een digicorder en hoe zou ik als het mogelijk is een opgenomen programma op cd/dvd zetten?
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  2. #2
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    wij hebben sinds deze week satelliet. We kunnen dus ook iets opnemen op harde schijf.
    Via WiFi (en ik neem aan via kabel ook, moet ik nog even checken) kunnen we bestanden op de 'dreambox' zetten, en dus ik neem aan omgekeerd ook. Kan je dus zonder extra 300€ uit te geven aan een dvd-recorder films of wat dan ook (Mooi en Meedogenloos bvb ) op DVD zetten.
    Er zijn alleszins voldoende uitgangen achteraan dus het zou me verbazen dat je geen dvd-recorder zou kunnen aansluiten. Het werkt via een scart/Euro21 stekker. Waarschijnlijk zijn die dingen dus via een hub te verbinden?
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  3. De volgende gebruiker bedankt Iced Dragon voor deze nuttige post:

    Baloeke (19 January 2008)

  4. #3
    Expert  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    891
    Bedankjes
    194
    Bedankt
    257 keer in 182 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    Mijn videorecorder is zijn geest aan het geven. Tegenwoordig bestaan er DVD-recorders met een harde schijf en dvd brander, dat ik wel wil aankopen ter vervaning van mijn videorecorder. Maar als de mogelijk bestaat hier om over te schakkelen naar Digitale televisie (Internet en telefonie van Telenet is hier aanwezig), ben ik hiervoor misschien ook wel een voorstander van. Waneer dit hier in het Limburgse beschikbaar is, de digitale televisie van Telenet, weet ik dus niet. Ook weet ik dat ik hiervoor is een Digibox of Digicorder nodig.
    Maar de Digicorders, van Telenet, hebben (denkelijk) niet de mogelijkheid om vb een opgenomen film, op dvd/cd te zetten.

    Dus hier mijn vraag:

    Kan ik, moest ik nu een dvd recorder aankopen, deze later, laten aansluiten op een digibox? Of is het verstandiger te wachten op de aankoop van een digicorder en hoe zou ik als het mogelijk is een opgenomen programma op cd/dvd zetten?


    Hier kan je enkele pdf bekijken over hoe je moet installeren met meerdere toestellen waaronder dvd en video.
    http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?session={0f1c6a60-c6ab-11dc-449a-000000000000}&event=1&view(6d40)=c{0d5e6d40-0cf3-11db-f7d8-000000000000}&varset(1)=pobj:{04f50630-0c2d-11db-f7d8-000000000000}&varset(2)=originroblem2&forward=case&varset(3)=usergroup:End%20Cus tomers%20-%20Anonymous&varset(4)=user:anonuser

    Er is nu voortaan ook een HD Digicorder te huur.
    Deze is nu nog niet te koop.
    Misschien kan je dat eerst proberen?
    http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?session={b7017be0-c6aa-11dc-449a-000000000000}&event=1&view(06d0)=c{8f8706d0-8239-11dc-e08c-000000000000}&varset(1)=pobj:{1fa0edd0-a144-11db-4a8d-000000000000}&varset(2)=originroblem2&forward=case&varset(3)=usergroup:End%20Cus tomers%20-%20Anonymous&varset(4)=user:anonuser
    Laatst gewijzigd door Mosquitos; 19 January 2008 om 18:32

  5. De volgende gebruiker bedankt Mosquitos voor deze nuttige post:

    Baloeke (19 January 2008)

  6. #4
    Erelid   Pilote's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.274
    Bedankjes
    3.454
    Bedankt
    2.293 keer in 926 posts
    Hier gaan we dan:

    Met een dvd recorder kan je digitaal opnemen maar uw digibox moet dan op die zender staan. Wil je nog tv kijken dan moet dit analoog.Anders moet je analoog opnemen en digitaal kijken.

    Met een digicorder heb je 2 mogelijkheden.
    1) Je neemt 1 programma digitaal op en je kijkt naar een andere digitale zender.
    2) Je neemt 2 programma's digitaal op en je kijkt verder naar een andere zender analoog.

    Nadien kan je dan nog de digitaal opgenomen programma's met uw dvd-recorder op dvd zetten.

    Nog even melden dat wanneer je een digtaal programma opvraagt ( besteld) je dit niet kan opnemen er zit een beveiliging op dat is het enige nadeel.

    In uw geval zou ik gaan voor een digicorder (vanaf die beschikbaar is) en een dvd recorder.

    Zal nu een tegen mijne winkel spreken.

    Een digicorder huren of een HD recorder huren ( je betaalt dan huurgeld voor de hele tijd je die hebt al heb je hem 5 jaar, dan nog ben je er geen eigenaar van.)zou ik zeker niet aanraden.
    Je bent beter af met te kopen. komt op lange termijn goedkoper uit.

    HD voorlopig ook niet nemen. Er wordt te weinig in HD uitgezonden en de Zenders Die HD uitzenden kost veel geld.
    Laatst gewijzigd door Pilote; 19 January 2008 om 18:58

  7. De volgende gebruiker bedankt Pilote voor deze nuttige post:

    Baloeke (19 January 2008)

  8. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Dit zijn zeer interesante antwoorden. Weer iets slimmer geworden.
    Huren, van die dingen zou ik zeker niet doen. Nu loopt er ook reklame om een digicorder te kopen, tijdens de solden. In de maand juli zijn er weer solden. Eerst eens uitpluizen welke dvd recorders, met harde schijf dat goed zijn. Iemand een idee? Natuurlijk ook een beetje naar de prijs kijken.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. #6
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.630 keer in 1.038 posts
    Kijk maar eerst als je digi hier in limburg werkt , bij mij tot nu toe nog niet.
    http://tik.be/forum/viewtopic.php?p=...b8d1b1755923ef

    Als er al nieuws is dat het wel gaat in limburg laat het dan mij maar weten

  10. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Ik weet dat, Indi overgenomen is door Telenet. Maar wanneer hier, in de limburg, digital gekeken kan worden, weet ik ook niet.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  11. #8
    Erelid   Pilote's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.274
    Bedankjes
    3.454
    Bedankt
    2.293 keer in 926 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    Ik weet dat, Indi overgenomen is door Telenet. Maar wanneer hier, in de limburg, digital gekeken kan worden, weet ik ook niet.
    Van goede bronnen weet ik dat je digitaal kan kijken in de 2de helft van 2008.
    Laatst gewijzigd door Pilote; 19 January 2008 om 21:39

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken Pilote voor deze nuttige post:

    Baloeke (19 January 2008), ghost (20 January 2008)

  13. #9
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pilote Bekijk bericht
    Van goede bronnen weet ik dat je digitaal kan kijken in de 2de helft van 2008.
    Dat is goed nieuws om naar uit te kijken
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  14. #10
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    942
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Ik heb ook een digicorder sinds een week of 3. Hij stond net in promotie. Wat me wel een beetje stoort is dat je hem niet helemaal kan uitschakelen. Je kan hem wel op standby zetten maar maar ik hoor dan nog altijd iets draaien. Het lijkt wel of de harde schijf de hele tijd blijft draaien, ook in standby.
    Gr.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Pioneer HDD/DVD recorder aansluiten op digibox
    Door firefreak in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 8 September 2007, 15:31
  2. van digicorder naar videorecorder
    Door rommeke in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 June 2007, 10:14
  3. digicorder
    Door frietje in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 May 2007, 20:48
  4. digibox probleem
    Door Timon22 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 2 January 2007, 20:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •