Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: inloggen nas-server

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts

    inloggen nas-server

    heb al enkele maanden een nas server om van de verschillende pc's te backuppen. 1 pc was in begin wat koppig tot ik ondervond dat ik anti-spyware prog moest uitzetten. Vanaf gisteren krijgt dezelfde pc totaal geen toegang meer tot server,foutmelding is "kan het netwerkpad niet vinden".Ik heb alle anti-virus en spy-ware progs uitgeschakeld, maar geen beterschap. Iemand hier ervaring mee?

    Rudi

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Kan je de nas nog pingen? Anders uw Ip en subnet eens nakijken als je nog in hetzelfde netwerk zit.
    Kan je de andere pc's nog zien in het netwerk? Anders uw netwerknaam controleren. Die moet hetzelfde zijn, uw computernaam verschillend.
    Kijk ook eens na als er geen firewall roet in het eten strooit. (vergeet de xp/vista firewall niet)

    Antivirus en anti spyware kunnen mss problemen hebben met netwerkdrives? Maar in het programma kan je altijd aangeven welke drives er moeten gescanned worden. Hier vink je dan de netwerkdrive niet aan.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    ik zie de pc's en de server, maar als ik die aanklik krijg ik de melding: "server niet toegankelijk - kan het netwerkpad niet vinden" Is wel raar, gisteren heb ik enkele uren wel contact gekregen met de nas, vandaag weer niet en dit met dezelfde instellingen.
    Rare dinges die pc's!

  4. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    denk het gevonden te hebben: ik had mijn zonealarm uitgeschakeld, maar via wat googlen te weten gekomen dat die achter de schermen ook nog wat blokkeert. Heb nu zonealarm eens volledig verwijdert, en nu kan ik toch al 2 dagen probleemloos op de server.
    Nu enkel nog het inloggen oplossen: de xp pc's moet ik maar 1x het wachtwoord intikken,hij blijft dit wachtwoord onthouden, bij de pc onder W2000 moet ik dit telkenmale doen.

    Rudi

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Probeer eens gewoon het vinkje 'paswoord onthouden 'uit te zetten. Dan log je met een verkeerd paswoord aan. Daarna terug doen maar nu terug het vinkje aanzetten en met juiste paswoord.

  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Probeer eens gewoon het vinkje 'paswoord onthouden 'uit te zetten. Dan log je met een verkeerd paswoord aan. Daarna terug doen maar nu terug het vinkje aanzetten en met juiste paswoord.
    als ik de nas aanklik geeft hij melding van verkeerd netwerkwachtwoord. Dan kan ik dit opnieuw intikken met paswoord, maar de mogelijkheid om dit op te slaan is er niet. Dit lijkt me een verschil tussen XP waar dit wel lukt en de 2000 die dit mist.

  7. De volgende gebruiker bedankt R3G voor deze nuttige post:

    PeterN ( 5 February 2008)

  8. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    ik heb het met de W2000 pc opgelost met het programma RoboForm, free te downloaden via www.RoboForm.com. Dit programma onthoudt paswoorden en vult ook het soms vervelende invullen van aanmeldformulieren. Dit vind ik al véél gemakkelijker dan telkens naam en paswoord intikken.

    grtz
    Rudi

  9. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Bedankt voor de tip.
    Ik had ook eens op een win2000 pc gekeken maar vond idd ook dat vlagje niet :s

  10. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    R3G (11 February 2008)

  11. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 November 2007
    Berichten
    97
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    16 keer in 12 posts
    heb vandaag het (free) backup prog "syncback" gevonden, en daar kan je na wat zoeken bij "server" je naam en paswoord ingeven, als je dan een schedule (planning) invult gaat hij automatisch eerst inloggen en dan automatisch backuppen. Na lang zoeken dus eindelijk bereikt wat ik wilde, elke dag om 9.00u wordt alles automatisch gebackupt naar de server! En omdat er nog incrementeel gebackupt wordt is het een kwestie van seconden.
    TNX PeterN voor het meedenken.
    Rudi
    Laatst gewijzigd door R3G; 11 February 2008 om 21:46

  12. De volgende gebruiker bedankt R3G voor deze nuttige post:

    PeterN (12 February 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. inloggen ftp server
    Door gvandam in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 13 September 2006, 06:44
  2. inloggen op MSN
    Door helga in forum Internet
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 4 August 2006, 22:37
  3. inloggen
    Door Clioke16V in forum Feedback
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 11 June 2006, 21:02
  4. inloggen
    Door marco in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 February 2006, 23:01
  5. inloggen
    Door ray8301 in forum Internet
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 August 2005, 22:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •