Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42

Discussie: Dvd

  1. #21
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Ge doe gij da goe manneke!!!
    'k Ben nog es bij Wondershare gaan aankloppen, omdat die eigenlijk al het beste resultaat hadden gegeven, vergeleken met de anderen, maar méér dan een herhaling van de handleiding online kunnen ze daar blijkbaar niet lossen. Dat forum heeft trouwens ook verschrikkelijk last van spammers pfff

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (23 February 2008)

  3. #22
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Goed. Ons aller vriend Ghost had hier in deze draad ook een linkje gezet en uiteraard kon ik het niet laten om ook dit programma binnen te halen en even uit te testen. Voor alle duidelijkheid, de voorgaande progjes werden getest met telkens dezelfde PPS (welke ik voordien wél goed geconverteerd heb gekregen met presentersoft...) Dit programma installeert vlotjes maar, en dit is echt niet goed te noemen, je kan onmogelijk de instellingen van je overgangen automatisch laten aanpassen. Je kunt wel instellen hoeveel tijd je tussen elke dia wilt laten maar wat je hebt ingesteld in je powerpoint zelf kan je dus vergeten. Desalniettemin heb ik het programma zijn werk laten doen, gewoon om het resultaat te kunnen bekijken. Alles wordt mooi geplaatst, behalve de overgangen dan. Tekst, beeld en muziek worden in hun originele settings meegenomen. Spijtig dus dat de overgangen ook niet automatisch meegaan anders was dit programma een absolute aanrader geweest. Zoektocht is dus zeker nog niet ten einde.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  4. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (23 February 2008)

  5. #23
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ik ben nog steeds op zoek hoor. Zo kwam ik vandaag bij DVD PIX PLAY. Can I convert PPT to video? YES! of toch niet? Ik heb het progje geeneens binnengehaald omdat ze duidelijk stellen dat je powerpoint moet omgezet worden naar JPEG formaat en dat je daarna de foto's moet verwerken in dit programma en de overgangen en muziek er aan kunt toevoegen. Verdikkie, weer niks dus.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  6. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 2 March 2008)

  7. #24
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Goed, last but not least wellicht, Wondershare powerpoint tot DVD. Programma installeert héél vlot. De conversie van pps of ppt maakt niet uit, de snelheid waarmee het gaat is fabuleus te noemen. Kwaliteit is echter wat anders. Op de plaatsen waar je tekst hebt neergezet (bewegend of niet) komen talrijke kringen rond die tekst hangen. De foto's worden onduidelijk en op sommigen kan ik gewoon de gezichten niet meer herkennen. De muziek blijft kwalitatief op niveau. Spijtig maar ook dit programma voldoet niet voor mij.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  8. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 2 March 2008)

  9. #25
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Klopt, vorig jaar heb ik voor Wondershare enkele vertalingen gedaan voor hun programma's op hun vraag. En natuurlijk ook de trials uitgetest. 'k Had dezelfde bevindingen als jij, en als het op je monitor al triest is, is het op tv nog erger. Op hun forum wat vragen gesteld, maar stereotiep krijg je dan het antwoord dat je de andere versie moet proberen. Nu ja, heb het dan maar opgegeven. Tot nog toe is enkel presenter acceptabel te noemen, maar bij alles is er ergens een verlies, wat de powerpoint waardeloos maakt.
    'k Ga hier iets proberen nu, met een recorder waarmee men meestal tutorials in filmvorm opneemt. Zal ff in pure afzondering moeten zitten, in de hoop dat ook het geluid wordt opgenomen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 2 March 2008)

  11. #26
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Ik heb hier al een halve oplossing, beeldkwaliteit fantastisch, grootte van het bestand is wel de moeite waard vanwege de instellingen:
    - full screen: 1024*768
    - 6 frames per seconde, delay before capture 1
    De powerpoint was ook niet zo klein (9 Mb) maar de film werd net geen 3 gig.
    Gedaan met freeware AviScreen Classis version 1.3
    Nadeel: geen muziek

    Het filmformaat is dus avi, dat niet kan geopend worden in Windows Moviemaker, had gehoopt om via die weg de muziek erin te krijgen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 4 March 2008)

  13. #27
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ik heb toch nog eens presenter soft bovengehaald en mijn PPS geconverteerd. Het gaat werkelijk makkelijk. Ik zal heel even omschrijven wat je precies moet doen. Je start presenter soft op en dan krijg je een venster met daarin de powerpoint source file (bron die je wil omzetten) vlak daaronder staat een vakje waar je kan aanduiden op welke plaats je afgewerkte filmpje naar toe moet. Ik heb de verwachte framerate op 25 gezet. Ik neem aan dat dit een standaard is voor pal (terwijl het blijkbaar op 15 ingesteld staat) Voorts rest het ons nog even om aan te duiden of we een WMV - MPEG of AVI willen maken. Op start drukken en geduldig (want dit programma is toch ietwat trager tegen de andere) afwachten wat het resultaat zal zijn. De kwaliteit van foto's en tekst gaat lichtjes achteruit maar het kwaliteitsverlies vind ik verwaarloosbaar. De enige opmerking die ik over dit programma kan maken is dat het ergerlijk is dat (hoewel je originele PPT of PPS file synchroon loopt met de muziek) er uiteindelijk toch iets misloopt met de tijdsduur van de powerpoint tegenover het muziekstuk dat je erbij plaatst. Dit is volgens mij nog steeds het beste programma dat er op het net te vinden is....
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  14. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 4 March 2008)

  15. #28
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ik wil toch nog even terugkomen op deze topic en dan mag ie voor mijn part dicht. Tussen alle diverse software die je voor powerpoint naar DVD kunt vinden zitten er maar twee die echt doen wat je ervan verwacht maar waar je wel aan kwaliteit van je beeld moet inboeten... Presenter soft blijft voor mij de beste maar... er is een nieuwe versie van Wondershare die ik toch wel kan aanraden. De 4.6.0.6 doet precies wat ik wil en je kunt zelfs aan de kwaliteit nog sleutelen... conversie gaat vrij vlot en het resultaat is aanvaardbaar. Als iemand meer info wil, graag PM
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  16. De volgende 2 gebruikers bedanken 2B's voor deze nuttige post:

    compuchrisje (24 April 2008), Phil O'Sophe (24 April 2008)

  17. #29
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Heb hier zelf een pps om te zetten voor thuis, maar ben ook niet meteen ingeburgerd met het video-gebeuren. Ga je tips ook es volgen 2B's... Voor afspelen op TV moet het mpeg zijn dacht ik?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  18. #30
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Heb hier zelf een pps om te zetten voor thuis, maar ben ook niet meteen ingeburgerd met het video-gebeuren. Ga je tips ook es volgen 2B's... Voor afspelen op TV moet het mpeg zijn dacht ik?
    Klopt maar met Wondershare kan je er meteen een DVD bestand van maken. Vob bestanden wellicht maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, dergelijke bewerking lijkt me zinnig wanneer je met menu's gaat werken omdat er verschillende PPS'jes op een DVD gezet worden. Wondershare kan 9 pps bestanden aan en er is een uitgebreide mogelijkheid om ze te branden. Ik begin nog maar pas met Wondershare te werken en ik moet zeggen dat de conversie heel vlotjes gaat. Je moet alleen uitkijken als je muziek aan je PPS hebt gekoppeld. Muziekbestand moet in dezelfde map zitten en mag zeker geen wav bestand zijn want dan valt het geluid na enkele dia's gewoon weg. Maak er een mp3 bestand van en alles werkt als een klets.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  19. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (24 April 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •