Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: wachtwoord

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    22 November 2005
    Locatie
    Sint-Truiden
    Berichten
    68
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

    wachtwoord

    Ik heb een origineel windows xp home edition laten plaatsen in de winkel en heb nu ondekt op mijn gebruikers in het configuratie scherm staan 3 namen dus pc ben ik gast en administrator , nu bij administrator staat er een wachtwoord op en weet niet welke het is , ik kan niet naar de winkel gaan want die bestaat niet meer , heb ook een beetje last met de pc en wil hem terug installeren maar die geeft dan van die wachtwoord van die administrator , wie kan me helpen en uitleggen wat ik moet juist doen want daar ben ik niet zo een kei in . Ik dank u op voorbaat

  2. #2
    Gevorderd   broere69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Berichten
    144
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    gebruik Hirens Bootcd en dan kiezen voor paswords, die zal je kunnen verwijderen dan.
    The Sky is the limit

  3. #3
    Gevorderd   jxjxw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    hasselt
    Berichten
    358
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    47 keer in 41 posts
    Als je op een Windows computer wil, maar je bent het wachtwoord vergeten of je hebt het wachtwoord niet, dan kan je d.m.v. allerlei programmaatjes toch in die computer komen.
    Het kan echter ook een stuk makkelijker: het duurt 5 minuten en je hebt er niks behalve de computer voor nodig. Het gaat als volgt:

    Als je de computer opstart en je komt bij het gebruikersscherm, klik dan een gebruiker aan, die geen wachtwoordbeveiliging heeft en log in. Het kan natuurlijk zijn dat alle gebruikers een wachtwoord in moeten vullen als ze in willen loggen, in dat geval start je de computer op in veilige modus. Bij het gebruikersscherm is dan een extra account toegevoegd, die ‘administrator’ heet, log met die account in. (Naar mijn weten is die account bijna nooit beveiligd met een wachtwoord; ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt).

    Als je eenmaal in, al dan niet in veilige modus, ingelogd bent, klik je op startà uitvoeren en typ dan cmd in en druk op ok. Er zal dan een schermpje openen waar je iets in kan typen.
    Typ in: net user (net[spatie]user). Dan zal er in het cmd scherm een lijst verschijnen van alle gebruikers die op de computer actief zijn. Kies de gebruiker uit waarvan je het wachtwoord wil veranderen (je hoeft niks in te typen, je moet het gewoon voor jezelf bedenken).
    Typ daarna in: net user {naam van de gebruiker waarvan je het wachtwoord wil veranderen} *. Voorbeeld: net user DeKurk *.

    Als dat gebeurt is zal er in het scherm de volgende regel verschijnen: Typ een wachtwoord voor de gebruiker. Je moet dan dus een wachtwoord intypen, maar LET OP: de letters die je intypt zie je niet verschijnen, ook niet als sterretjes. Denk dus niet dat je toetsenbord niet werkt, want de computer weet wel degelijk dat je wat typt, maar laat dit alleen niet zien.
    Als je een wachtwoord hebt ingetypt, druk je op enter. Hierna zal je het wachtwoord moeten bevestigen en ook hierbij zie je geen letters of sterretjes verschijnen. Als je het wachtwoord bevestigt hebt, druk je op enter. Hierna verschijnt deze regel: Opdracht voltooid.
    Hierna typ je exit in en druk je op enter. Hierdoor zal het cmd scherm aflsuiten. Start de computer opnieuw op en log in met het nieuwe wachtwoord. Het duurt nog geen 5 minuten en het werkt uitstekend.


    dat zag ik net staan erover

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
    ... heb ook een beetje last met de pc en wil hem terug installeren maar die geeft dan van die wachtwoord van die administrator , wie kan me helpen en uitleggen wat ik moet juist doen want daar ben ik niet zo een kei in . Ik dank u op voorbaat
    Om je pc terug te herinstalleren heb je toch geen Administrator paswoord nodig.
    Lees daarom eens deze Tutorial, over het herinstalleren van Windows
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. wachtwoord
    Door dagini in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 4 March 2008, 11:21
  2. Msn wachtwoord.
    Door ascari in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 1 December 2007, 20:57
  3. wachtwoord
    Door dagini in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 31 May 2006, 20:08
  4. Wachtwoord
    Door falco in forum Audiovisueel
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 March 2006, 18:08

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •