Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    30 March 2008
    Berichten
    15
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    systeemherstel vista

    Ik had deze vraag al een tijdje eerder geplaatst, maar omdat er niet meer op gereageerd word plaats ik het nog een keer met een duidelijkere omschrijving.

    Ik wil graag systeemherstel kunnen aanpassen in vista, zodat ik meer herstelpunten kan bewaren, en zodat nie steeds me oudste verwijderd worden, voor nieuwe herstelpunten.
    Weet iemand hoe dit moet, ik kan het niet vinden, in XP ging dit een stuk makkelijker.

    Je kan bij systeembeveiliging geen instellingen wijzigen, alleen dat je systeemherstel punt kan maken, of kan kiezen, maar je kan niet instellen, hoeveel ruimte je beschikbaar wilt maken voor meer herstelpunten, dat je de oudste wilt bewaren, en wanneer er een herstelpunt gemaakt moet worden, die dingen mis ik.

    weet iemand hoe ik dat kan doen?

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Kijk eens naar de tip van nightraver
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    Dag Mentgeak,
    Ook bij mij vind ik geen instellingen om de beschikbare ruimte voor herstelpunten aan te passen. 10 Herstelpunten inclusief deze ouder dan 5 dagen is het max dat ik heb.
    Hecht u belang aan systeemconfiguraties van weken terug dan zal u moeten terugvallen op Backups die u automatisch of manueel hebt gemaakt. Hou je systeem en persoonlijke data goed uit elkaar om verlies van deze laatste te vermijden te vermijden.

    Wat mij wel is opgevallen: Onder deze naam hebt u zich gisteren geregistreerd. Wanneer/waar hebt u deze vraag dan nog gesteld? Andere naam/ander forum?

  4. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    30 March 2008
    Berichten
    15
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    ja klopt, mijn fout, dat was voor een ander forum bedoeld waar niet op mijn vraag werd reageert, dus ben ik naar dit forum gegaan, maar heb ik de verkeerde tekst gecopied pasted, want ik had daar de vragen even gekopieerd zodat ik niet alles hoefde te typen, en heb daar weer nieuwe onderwerpen geopend, hopend op een nieuw antwoord van dat forum.

    Maar goed ik begrijp dat er dus geen mogelijkheid is in vista, dacht namelijk dat dit wel kon in xp.

    Dan houd het dus op, of ik zou op back-ups over moeten gaan.
    Waarom ik eigenlijk deze vraag stelde over systeemherstel gaat eigenlijk over een ander probleem, namelijk office.
    Mijn office loopt telkens vast, na een periode, en als ik systeemherstel gebruik dan werkt het weer tijdelijk, maarja omdat mijn oudste en dus goede herstelpunten steeds minder in aantal worden, houd dit ook een keer op

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    30 March 2008
    Berichten
    15
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik heb mij office probleem nu ook beschreven bij het topic office, misschien dat daar mij iemand kan helpen met het hoofdprobleem.

    Bedankt iedergeval voor je reactie.

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Systeemherstel uitschakelen is altijd een beetje gevaarlijk, maar zoals je al zei, de herstelpunten die je al hebt gebruikt zijn uit het lijstje verdwenen. Het is dus zoals eerder al gezegd om een backup te maken op het moment dat alles naar behoren werkt, dus ook je Office.
    Omdat ik zelf nog maar 2 dagen Vista voor mijn neus krijg en nog vooral in XP werk, moet ik je voorlopig nog verwijzen naar de site van Bill om je hierbij te ondersteunen. Volgens deze uitleg zou je zowel partiële als volledige backups kunnen maken. Het is aan jou en de beschikbare schijfruimte om te beslissen wàt je juist wil backuppen. Je kan dit ook regelmatig laten gebeuren, geef elke backup dan wél een naam met evt melding: systeem ok of zoiets, of de datum. Voordeel van een backup is, dat je die altijd opnieuw kan gebruiken. Nadeel, voor zover ik kan lezen op Bill's site, is dat die vooral toegespitst is op data-opslag, zoals foto's, documenten, spreadsheets, muziek, etc. Als je hele mappen veilig stelt en die terugzet, ben je de huidige bestaande dan ook weer kwijt omdat die overschreven worden.
    Met een image op het moment dat alles correct werkt, krijg je een momentopname, die wordt opgeslagen. Ook hier is weer het nadeel, dat eventuele opslag van na die image ook overschreven wordt. Van belang is dus om belangrijke data apart op te slaan, zodat je nooit iets kwijt raakt, liefst op een andere plaats dan waar je normaal je documenten laat opslaan, dus best een extern medium of een aparte partitie. Nadien kan je eventueel nakijken wat er teveel is bijgekomen, maar de instellingen zijn in elk geval behouden.
    Nog een mogelijkheid is, wat in XP gekend is als "Bestanden en instellingen overzetten". Je kan hier dan nog kiezen tussen één van beide of allebei, kies je dus voor instellingen, dan worden je bestanden niet overschreven. Op die manier blijft je totale installatie behouden, inclusief je data, maar zijn het je instellingen van alle programma's (dus ook van office!) die terug in voege komen. Of die optie bestaan in alle versies van Vista, dààr moet ik nog achter komen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Systeemherstel
    Door ajaxloverr in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 October 2007, 21:06
  2. Systeemherstel in vista premium
    Door nightraver in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 April 2007, 21:22
  3. systeemherstel
    Door fille14 in forum HijackThis
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 6 February 2007, 18:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •