Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Finaliseren DVD

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    29 September 2007
    Berichten
    21
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Finaliseren DVD

    Hallo,

    Is het nodig dat men de DVD-RW / DVD+RW moet finaliseren om achteraf geen problemen te hebben met andere spelers.

    Van DVD-R / DVD+R zegt men dat die wel moeten gefinaliseerd worden.

    Dank
    Noël

  2. #2
    Jule
    Gast
    Yep. Dit hangt echter niet enkel af van de gebruikte hardware. Ook de software kan u parten spelen. Maar ik finaliseer weinig, daar al mijn vrienden ook Nero gebruiken en hun hardware probleemloos DVD-RW aankan.

  3. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Noe01 ( 1 April 2008)

  4. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    29 September 2007
    Berichten
    21
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Thanks Jule, maar ik heb nog een vraagje. Ik gebruik ook Nero premium 7, maar hoe krijg ik de inhoud van de DVD-RW in dit geval op de Nero. Als ik de DVD in de pc steek blijft alles blanco. Sorry maar ik ben nog een beginner.

  5. #4
    Jule
    Gast
    Hier geef ik u het advies om een dvd te verkennen. Dit doet u door het snelmenu op te roepen via de rechtermuisknop terwijl u de dvd aanwijst. Het bovenste is Openen en een klein beetje daar onder staat verkennen. (U vindt de dvd-speler met dvd terug onder "Deze computer".)

    Nero dient om bestanden (filmpjes, muziek, foto's, ....) op dvd of cd te plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Jule; 1 April 2008 om 21:48

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Noe01 ( 2 April 2008)

  7. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    29 September 2007
    Berichten
    21
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Jule bedankt voor de info, maar ik heb nog een moeilijkheid met de TDK DVD's, die geven gewoon niks op het scherm en in de DVD recorder krijg ik altijd "disc error". Ik heb iets gelezen (want ik blijf ook niet bij de pakken zitten, alhoewel het voor mij al snel te technisch is). Maar dat gaat over URL : http://support.microsoft.com/kb/899527/nl#top.
    Zit daar niks in ??????. Sorry voor de overlast.

  8. #6
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noe01 Bekijk bericht
    Sorry voor de overlast.
    Ik probeer enkel te helpen, u veroorzaakt met hetgeen u verteld zeker geen overlast! UDF schijfjes kan u o.a. aanmaken met Nero. Als ik me niet vergis is dit zelfs verplicht indien u bestanden wegschrijft van meer dan 2 Gb. Daar u bij TDK DVD's niks ziet in verkenner, vrees ik dat uw opnames verloren zijn. Bij andere opgenomen DVD's ziet u waarschijnlijk wel bestanden staan. Dit toont aan dat uw dvd-recorder niet van UDF gebruikt maakt. Had u de bestanden zien staan in verkenner maar u kon ze niet afspelen, konden we nog altijd proberen het euvel te verhelpen met een data recovery programma. Nu weet u wel dat u beter geen TDK DVD's koopt. Indien u nog lege TDK dvd's over heeft, kan u ze misschien gebruiken op uw pc? Het gebeurt nog dat hardware problemen heeft met één of ander merk. En dit heeft meestal weinig met de prijs van de schijfjes te zien. Soms is er een probleem met goedkope, soms ook met dure.

  9. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Noe01 ( 3 April 2008)

  10. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    29 September 2007
    Berichten
    21
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik ga geen TDK DVD's meer gebruiken. Dank voor de tips.

  11. #8
    Jule
    Gast
    Graag gedaan!!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •