Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts

    Webhosts...welk pakket kiezen ? Jalbum...

    Hey all,

    Lang geleden dat ik hier nog eens ingelogd heb, en gepost...

    Heb al een hele tijd gebruik gemaakt van mijn gratis webruimte van belgacom, alsook mijn gratis domeinnaam...maar....die 50Mb webruimte wordt een beetje krap.

    Ben nu een beetje aant rondkijken geweest, en ben wat wijzer geworden, maar ik had nog wel wat vragen.

    Ik heb momenteel een online fotoalbum van ons bouwavontuur op mijn webruimte staan (gemaakt met Jalbum), en dit wil ik dus ook op mijn nieuwe "grotere" webruimte plaatsen.

    Later wil ik misschien op diezelfde webruimte nog een andere site van mij plaatsen..kan dit ? hoe moet je dit technische eigenlijk doen ?

    Welk type webruimte moet ik eigenlijk nemen ? Linux of Windows...want daar zit heel veel prijsverschil op.

    Kan ik mijn domeinnaam van Belgacom overnemen op mijn nieuwe webruimte ?

    Ben eens gaan snuffelen bij een welbepaalde webhoster die nu reclame maakt voor 1gb webruimte aan 59euro/jaar...maar ik vind dat nergens terug hoor(foutje zeker )....1,5Gb voor 25euro/jaar...dat wel....is dit pakket bijvoorbeeld geschikt voor mij ?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    6 November 2005
    Berichten
    198
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    80 keer in 52 posts
    1 Gb??? jawaddedadde

    da's wel 'n heuse sprong hé, van 50 Mb naar ...

    wat biedt die hoster voor de rest aan? hoeveelheid verkeer? ...

  3. #3
    Erelid   Simply's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Nijlen
    Berichten
    1.048
    Bedankjes
    313
    Bedankt
    497 keer in 255 posts
    Kijk eens naar onze hoofdsponsor => 1-EUROHOST


    Pakketnaam Schijfruimte Dataverkeer Email Ondersteuning Tarief

    Webhosting voor één domein (inc BTW)
    Single S1500 1500 MB 50 GB POP3 en IMAP PHP5, MySQL5 en meer €25 per jaar

    Single M2500 2500 MB 100 GB POP3 en IMAP PHP5, MySQL5 en meer €50 per jaar

    Single L5000 5000 MB 250 GB POP3 en IMAP PHP5, MySQL5 en meer €100 per jaar
    Grtzzz Simply



  4. #4
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibo Bekijk bericht
    ... een welbepaalde webhoster die nu reclame maakt voor 1gb webruimte aan 59euro/jaar...
    Daar verwees ik eigenlijk naar....

    ...maar ik heb nu nog altijd geen antwoord op mijn vragen he...die paketten van 1-euro... daar was ik al...maar nu de rest nog?

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    De prijzen bij 1-eurohost zijn ondertussen al wat aangepast (reclamebanner is al wat oud). Je krijgt zelfs nog meer voor die 25 EUR.
    Indien je scripts in php zal gebruiken, kies je best voor linux, als je asp scripts wilt, is windows de beste keuze.
    1-Eurohost kan je ook helpen met het transferen van een domeinnaam.
    En je kan gemakkelijk naast je albumscript een aparte site erop zetten. Je kan uw albumscript bv. in een submap zetten en in de hoofdmap dan uw site.

  6. #6
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibo Bekijk bericht
    Later wil ik misschien op diezelfde webruimte nog een andere site van mij plaatsen..kan dit ? hoe moet je dit technische eigenlijk doen ?
    Bij de meeste webhosts (waaronder 1-Eurohost) bieden naast het Linux/Windows verschil nog een onderverdeling aan in hosting voor 1 domein en hosting voor meerdere domeinen.

    Bij het eerste kan je bv. 1GB ruimte gebruiken voor 1 domeinnaam.
    Bij het tweede kan je je 1GB ruimte inzetten hoe je zelf wilt: in een eerste stadium misschien voor 1 domein, maar je kan een tweede domein bijkopen en je hostingpakket dan in bv. 2x 500MB opdelen per domeinnaam.
    Zo ook met de bandbreedte (dataverkeer) van je pakket.

    Je kan bij een domeinnaam ook subdomeinen aanmaken (bv. iets.minatica.be) en daar een tweede site opzetten. Daarvoor heb je geen meerdere domeinen pakket nodig. Idem als je een tweede site in een map zet (bv. minatica.be/iets/).

    Ten slotte heb je bij sommige hosts een ongelimiteerd aantal (MySQL) databases en bij andere een bepaald maximumaantal. Veel maakt dat niet uit, want je kan twee databases in één steken via tabelprefixes ... Tegenwoordig is het aantal databases bij de meeste webhosts dus ongelimiteerd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibo Bekijk bericht
    Welk type webruimte moet ik eigenlijk nemen ? Linux of Windows...want daar zit heel veel prijsverschil op.
    Voor jou is Linux webhosting hoogstwaarschijnlijk het beste. Beiden zijn vrijwel identiek, alleen heb je Windows hosting nodig als je ASP.NET en MSSQL van Microsoft wilt gebruiken. Jan Modaal gebruikt echter PHP en MySQL.
    Het prijsverschil is logisch te verklaren: Linux is gratis, voor Windows Server Edition moet een webhost licenties betalen.

    Een misvatting is dat je Linux moet kennen voor Linux hosting, maar dat is niet het geval. Je komt immers niet echt met het besturingssysteem in aanraking: je werkt via een controlepaneel (Plesk, cPanel, ...), FTP, ...
    Zo draaien de Belgacom en Telenet gratis webruimtes even goed op Linux omwille van de kostprijs (maar dan zonder PHP, MySQL, ... ondersteuning).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibo Bekijk bericht
    Kan ik mijn domeinnaam van Belgacom overnemen op mijn nieuwe webruimte ?
    Een domeinnaam kan je via een (betalende) transfer gemakkelijk overzetten. Je betaalt dan voor de transfer waarin ook één jaar registratie is inbegrepen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibo Bekijk bericht
    Ben eens gaan snuffelen bij een welbepaalde webhoster die nu reclame maakt voor 1gb webruimte aan 59euro/jaar...maar ik vind dat nergens terug hoor(foutje zeker )....1,5Gb voor 25euro/jaar...dat wel....is dit pakket bijvoorbeeld geschikt voor mij ?
    Daar heb ik Stein van 1-Eurohost al voor lastig gevallen, maar ze hebben nog altijd geen nieuwe banners. Die promotiebanner bevat nog een oud pakket.

    Edit: Snakey was sneller

  7. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    Tibo ( 3 April 2008)

  8. #7
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts
    Klaar en duidelijke taal.....ale het grootste deel toch, dat met die subdomeinen was een beetje troebel..

    Voor mij mag er een slotje op en tzal een Single 1,5Gb van 25euro/jaar worden denk ik. Dan kan ik mijn Bouwavontuur albummeke eens goed onder handen pakken... thx all

  9. #8
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts
    How How...wacht nog effe met dat slotje...

    ...tis gisterenavond een Single 1,5Gb Pakket geworden voor 25euro/jaar...maar amai...wa is da

    Je komt die plesk-omgeving-site of zoiet...dat ziet er wel blingbling uit, maar wat is dat allemaal...pfff

    Dan effe bij filemanager gekeken....der staat al een hele mappenstructuur op de webruimte, waarvan je geen enkele map kan verwijderen, en slechts enkele kan openen.

    Heb dan geprobeerd om met Jalbum een testalbum te uploaden...maar hoe krijg ik nu toegang tot die server ? heb wel een login en passw.....maar hoe heet die server ? hetgeen op mijn papieren stond als FTP server....werkte niet.

    Heb dan maar het IP-adres ingevuld...en daarmee kreeg ik dan toch verbinding.....dan was het zoeken naar welke map ik kon gebruiken om mijn webalbum te uploaden....bleek na veel proberen "httpdocs" te zijn.

    Als ik dan uiteindelijk vanuit die plesk-omgeving om Preview Site klik...werkt alles.

    Nu moet alleen nog mijn domeinnaam worden gekoppeld. Je kan die domeinnaam laten verhuizen (kost 12euro), maar dat werkte precies niet...ik moest een Registrar code/nummer ingeven, maar die had ik niet. Kon dan ook kiezen om gewoon de domeinnaam te laten koppelen aan mijn nieuwe webruimte zonder te verhuizen....maar dat blijkt nog niet in orde...hoelang dat nog gaat duren weet ik niet (op de papieren staat dat dat ongeveer 48uur kan duren)

    Ook effe bij Belgacom gekeken om een URL forward in te stellen bij mijn domeinnaam...dat kan, maar naar welke URL moet ik die doorsturen ? welke URL is mijn site.?? als ik Preview Site kies in Plesk...dat adres zal het wel niet zijn he...

    Maar tis niet allemaal negatief hoor, veel van mijn vragen en problemen zijn waarschijnlijk te wijten aan mijn weinig ervaring met deze dingen.

    Moet zeggen dat de volledige transactie en installatie en papierwinkel wel in orde lijken. De Pleskomgeving ziet er ook wel gelikt en volledig uit. En tijdens het uploaden viel mij op dat het precies een beetje vlotter ging dan uploaden naar mijn webruimte bij Belgacom.

    Ben momenteel bezig met het uploaden van mijn herwerkte Bouwavontuur-album....nu nog maar hopen dat dat domeinverhaal in orde komt...en dan ist bingo...khou jullie hier nog wel effe op de hoogte.

    Moesten jullie hier in mijn verhaal zware, grove of domme fouten zijn tegengekomen, gelieve het mij te zeggen he...iedereen moet leren

  10. #9
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Bling bling is dat niet, dat zijn mogelijkheden
    Dat zal je bij elke webhost hebben, want daar betaal je voor

    De FTP-server bij Plesk is altijd ftp.jouwdomeinnaam.be, maar daarvoor moet eerst de domeinnaam transfer rond zijn en gekoppeld met je hostingpakket. Zoals je al zelf hebt gevonden kan je ook de server IP gebruiken die je in Plesk vindt.

    De filemanager van Plesk is een soort van online-FTP als je geen FTP-programma bij de hand hebt. Dat kan je dus aan de kant laten.

    Ten slotte staat je site bij Plesk altijd in de httpdocs map (de test, img, css mappen en bestanden die er standaard in staan, mag je gewoon verwijderen). Bij andere controlepanelen noemt dit soms public_html ofzo. In de andere mappen vind je nog wat server gerelateerde dingen (bv. custom error documenten, httpsdocs, ...) die je eventueel kan aanpassen. Die hoofdmappen zijn onverwijderbaar omdat de server daarin alles van je site vindt.

    Hoe je een domeinnaam naar 1-Eurohost verhuist, vind je op http://www.1-eurohost.com/nlsite/?q=node/89

  11. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    Tibo ( 4 April 2008)

  12. #10
    Gevorderd   Tibo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 June 2005
    Locatie
    Liedekerke
    Berichten
    421
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    130 keer in 102 posts
    Hey...

    Alles is nu geupload....maar hoe krijg ik mijn site nu op het internet ?

    Ik had gekozen om de link te maken naar mijn bestaande domeinnaam (gratis gekregen van Belgacom)...maar dit werkt niet.

    Ik moet de nameservers laten veranderen...ik moet ergens in een host bestand op mijn pc een ip adres linken aan mijn domeinnaam...jongjong....

    ...ik weet het niet meer hoor...

    Ten tijde van mijn belgacom webruimte en mijn domeinnaam, ging alles wel veeeeeel makkelijker.

    Tligt waarschijnlijk wel aan mij, maar het ik vind nergens echt concrete info.

    Ik snap niet hoe je een domeinnaam gelinkt krijgt aan die webruimte enzo aan mijn index.html pagina in het mapje httpdocs op mijn webruimte....

    Ik had misschien beter een nieuwe domeinnaam gekocht ? was alles misschien simpeler ? maar dan had ik er misschien niet zoveel van opgestoken.

    Hopelijk kunnen jullie mij nog wat wijzer maken, ik wil gewoon die grote webruimte die ik gekocht heb online krijgen met mijn webpagina erop....en dat alles gekoppeld aan mijn domeinnaam....zijnde mijn bestaande gratis van Belgacom gekregen domeinnaam.

    Thx all

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. welk cpu zou ik kiezen
    Door artuur in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 May 2007, 08:52
  2. Welk webhosting pakket
    Door theo0064 in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 1 November 2006, 10:49
  3. Welk DDR2 geheugen kiezen?
    Door rrnico in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 11 August 2006, 19:49
  4. welk scherm als jullie mochten kiezen
    Door lem in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 October 2005, 17:25
  5. welk mobo kiezen
    Door artuur in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 10 July 2005, 13:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •