Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: externe hardeschijf

  1. #1
    Up-to-date   artuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    vosselaar
    Berichten
    90
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts

    externe hardeschijf

    beste

    ik heb me een externe hardeschijf gemaakt voor in mijn net wert te zetten

    nu de scgijft staat tussen mijn router en is aan gesloten op internet ales werk ik kan ze zien op al mijn pc 's hier thuis

    nu ist mijn bedoeling om die hd ook van andere plaatsen te bereiken als ik bij vrienden of zo ben voor dat uit te wisslen en zo hoe kan ik da klaar krijgen dat ik zen via intern et kan bereiken weet iemand raad
    Het leven is een soep en wij zen de balletjes zo blijft alles draaien ;lol

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Is dit een NAS of een externe schijf aan een pc?
    Hoe dan ook zal je dat met een server programma moeten doen. Ofwel de pc waar de externe schijf aanhangt van server soft voorzien of de nas initialiseren als hij server soft heeft.
    Wat type is het?

  3. #3
    Up-to-date   artuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    vosselaar
    Berichten
    90
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Is dit een NAS of een externe schijf aan een pc?
    Hoe dan ook zal je dat met een server programma moeten doen. Ofwel de pc waar de externe schijf aanhangt van server soft voorzien of de nas initialiseren als hij server soft heeft.
    Wat type is het?

    een eminent EM 4060

    nu blijk wel dat de bijhorende cd er niet in zit heb contact gehat en die gaan ze vertsuren daar zou die software moeten opstaan

    dus ff wachten maandag zou ik cd per post aan krijgen dus wacht ik maar tot maandag met dank
    Het leven is een soep en wij zen de balletjes zo blijft alles draaien ;lol

  4. De volgende gebruiker bedankt artuur voor deze nuttige post:

    PeterN (18 April 2008)

  5. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ter info voor het topic: het handelt over : http://www.eminent-online.com/produc...=1&ps=01304060
    Er zijn daar ook drivers en een handleiding te downen

    In de handleiding (nl) staat allesinds al een beschrijving hoe het zou moeten...

  6. #5
    Up-to-date   artuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    vosselaar
    Berichten
    90
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ter info voor het topic: het handelt over : http://www.eminent-online.com/produc...=1&ps=01304060
    Er zijn daar ook drivers en een handleiding te downen

    In de handleiding (nl) staat allesinds al een beschrijving hoe het zou moeten...
    thx die hat ik ook al gevonden maar volgens de helpdesk staat er bijkomende software op de cd en die zou ik ook nodig hebben

    in mijn net werk heb ik ze al maar nu moet ik de schijf nog olnine krijgen en da lukt me niet
    Het leven is een soep en wij zen de balletjes zo blijft alles draaien ;lol

  7. #6
    Up-to-date   artuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    vosselaar
    Berichten
    90
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artuur Bekijk bericht
    thx die hat ik ook al gevonden maar volgens de helpdesk staat er bijkomende software op de cd en die zou ik ook nodig hebben

    in mijn net werk heb ik ze al maar nu moet ik de schijf nog olnine krijgen en da lukt me niet

    kort samen gevat hier sta op al de computers 3 en op 2 laptops vista
    heb een belkin n1 breedband router zo een met 3 anteneq

    en daar zit nu de eminent em 4060 tussen en die zou ik graag delen over al de pcs das gelukt maar nu wil ik die ook online delen en da lukt mij niet
    Het leven is een soep en wij zen de balletjes zo blijft alles draaien ;lol

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Volgens de handleiding (zie 5.2):
    - Zoek eerst het ip adres van uw router op. Dit zal ergens iets zijn van 192.168.x.x. Als vb neem ik 192.168.2.1
    - puntje 1-7: login op je externe HD en ga naar het item IP CONFIG.
    - puntje 8-9: zet het op statisch ip en geef het ip van de router in maar met het laatste cijfer 10, dus in ons vb 192.168.2.10. Dit betekend dat uw hd op een vast ip gaat staan achter uw router uw router. Het ip moet in de range zijn van de router. Dit moet zo omdat je later in de router uw hd (dus dat specifieke ip) moet opgeven als zijnde direct te benaderen van het internet. Noteer dit IP adres ergens want als je later wil inloggen om settings te veranderen in je hd moet je naar dit ip surfen en niet naar het standaard dat normaal op 169.254.0.1 staat.
    - puntje 10-12: vul de rest van de gegevens in, het subnet op 255.255.255.0. Dit betekend dat in ons vb enkel ip adressen geldig zijn in de range van 192.168.2.1 tot 192.168.2.254 Bij gateway geef je het ip van de router in. In ons vb is dat 192.168.2.1 De Hd zit afgeschermd achter de router en weet zo naar waar hij contact moet maken. De router zorgt dan verder voor de connectie tss jouw netwerk en internet.

    Uw hd is nu geconfigureerd. Normaal moet na dit alles nog alles gewoon werken.

    Nu moet je uw router nog instellen zodat aanvragen verstuurd naar je router ook terecht komen bij je hd. De hd is namelijk eigenlijk een servertje. Je moet dus in uw router een virtuele server opzetten. De poorten 20 en 21 moeten hiervoor openstaan voor zowel udp als tcp protocol

    Door nu in de status van de router te kijken kan je het ip adres zien dat uw router van uw provider heeft gekregen. Het is naar dit ip dat je moet surfen (ftp://hier uw router wan adres)

    Denk wel dat je van uw provider geen vast ip krijgt maar een dynamisch. Het ip van de router zal dus na een periode (dagen , weken soms) veranderen.

  9. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    18 December 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    11 keer in 10 posts
    En die HD moet dan altijd aan staan zeker? Of slaat deze vanzelf aan als ze benaderd wordt?

  10. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De router moet natuurlijk aan staan. De hd werkt op zichzelf en moet ook aan staan. Maar meestal zit er hetzelfde mechanisme in als in een pc, nl power saving. Na een tijd gaat alles op low power en komt pas terug helemaal tot leven na benadering. Daarom dat dan soms even gewacht moet worden op antwoord daar de hd terug moet beginnen draaien.

  11. #10
    Up-to-date   artuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    vosselaar
    Berichten
    90
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    8 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Volgens de handleiding (zie 5.2):
    - Zoek eerst het ip adres van uw router op. Dit zal ergens iets zijn van 192.168.x.x. Als vb neem ik 192.168.2.1
    - puntje 1-7: login op je externe HD en ga naar het item IP CONFIG.
    - puntje 8-9: zet het op statisch ip en geef het ip van de router in maar met het laatste cijfer 10, dus in ons vb 192.168.2.10. Dit betekend dat uw hd op een vast ip gaat staan achter uw router uw router. Het ip moet in de range zijn van de router. Dit moet zo omdat je later in de router uw hd (dus dat specifieke ip) moet opgeven als zijnde direct te benaderen van het internet. Noteer dit IP adres ergens want als je later wil inloggen om settings te veranderen in je hd moet je naar dit ip surfen en niet naar het standaard dat normaal op 169.254.0.1 staat.
    - puntje 10-12: vul de rest van de gegevens in, het subnet op 255.255.255.0. Dit betekend dat in ons vb enkel ip adressen geldig zijn in de range van 192.168.2.1 tot 192.168.2.254 Bij gateway geef je het ip van de router in. In ons vb is dat 192.168.2.1 De Hd zit afgeschermd achter de router en weet zo naar waar hij contact moet maken. De router zorgt dan verder voor de connectie tss jouw netwerk en internet.

    Uw hd is nu geconfigureerd. Normaal moet na dit alles nog alles gewoon werken.

    Nu moet je uw router nog instellen zodat aanvragen verstuurd naar je router ook terecht komen bij je hd. De hd is namelijk eigenlijk een servertje. Je moet dus in uw router een virtuele server opzetten. De poorten 20 en 21 moeten hiervoor openstaan voor zowel udp als tcp protocol

    Door nu in de status van de router te kijken kan je het ip adres zien dat uw router van uw provider heeft gekregen. Het is naar dit ip dat je moet surfen (ftp://hier uw router wan adres)

    Denk wel dat je van uw provider geen vast ip krijgt maar een dynamisch. Het ip van de router zal dus na een periode (dagen , weken soms) veranderen.
    zo heb ik het gedaan en wi l niet lukken
    maar toch bedank voor al de moeite al
    Het leven is een soep en wij zen de balletjes zo blijft alles draaien ;lol

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Opzoek naar een externe hardeschijf
    Door gideon in forum Opslagmedia
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 December 2007, 15:28
  2. hardeschijf
    Door jodemeke in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 October 2006, 08:43
  3. externe hardeschijf uitschakelen??
    Door rovema in forum Opslagmedia
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21 December 2005, 13:30
  4. Welke hardeschijf..
    Door beaster in forum Opslagmedia
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28 October 2005, 08:05
  5. losse hardeschijf
    Door girlpower in forum Opslagmedia
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 29 September 2005, 09:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •