Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: 2 windowsen

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    2 windowsen

    Beste,

    Tijdje terug is mijn pc gecrasht dus heb ik Restore-cd erin gestoken maar deze is blijkbaar voor een Windows 98 .. Dus begon deze windows 98 te instaleren na de Restore.
    Dus direct cd eruit gehaalt en windows Xp Cd erin gestoken. Maar omdat ik 2 schijven heb, is deze op de D schijf geinstalleert .. En op de C schijf staat nu Windows 98..

    Hoe zou ik die 98 eraf kunnen halen en die Xp op de C schijf kunnen zetten? Want nu kan ik natuurlijk maar 1 schijf gebruiken .. Wat wel best ambetant is..

    Alvast bedankt
    Groeten

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Vermits je de installatie-CD van XP hebt.. gewoon tijdens het opstarten van de installatie de C-schijf formatteren en je XP installeren. Vergeet ook niet je D-partitie terug leeg te maken (format).

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Vermits je de installatie-CD van XP hebt.. gewoon tijdens het opstarten van de installatie de C-schijf formatteren en je XP installeren. Vergeet ook niet je D-partitie terug leeg te maken (format).
    Dus nu moet ik de Cd van windows Xp insteken. Dan da installeren op de C-schijf. Da wijst zen eigen allemaal uit ?
    En hoe moet ik da formateren? Voor de installatie? Hoe gaat dit dan te werk?
    Alvast bedankt !

  4. #4
    Expert   wolfskin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 August 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    625
    Bedankjes
    1.107
    Bedankt
    139 keer in 88 posts
    Als je de CD van Xp hebt ingestoken, wijst dat zich in grote belangrijke lijnen wel uit. Deze vraagt zelf of er moet geformateerd worden en waar.
    REAL GAMERS DON'T DIE, THEY JUST RESPAWN! thx to ajaxlover

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Oké. En moet ik nu al men bestanden op memorystick zetten? Of is er een mogelijkheid zodat de bestanden van de D schijf naar de C schijf gaan?

    Want anders ben ik weer al mijn foto's, documenten en muziek kwijt ..
    Alvast bedankt !

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Wat je data en instellingen betreft, kan ik je hierheen verwijzen. Het is een mirakels tooltje. Let er wel op dat je de doelmap ook niet op je C zet, met een stick zal je er vrees ik niet meteen komen, of 't moet al een flinkerd zijn. Toen ik die tutorial schreef heb ik al die acties uitgevoerd, het resultaat was een gecomprimeerde map van 4 gigabyte en mijn documenten horen niet bij mijn C-schijf.
    Ben je niet gerust gesteld, dan kopieer je gewoon al je mappen uit 'Mijn documenten' naar zo'n datadrager, stick of DVD of extern medium. Het is meteen ook een mooie opruiming.
    Als je programma's hebt waar je via mail een key voor hebt gekregen, zorg er dan voor dat je die bv in een tekstdocument naar je webmail stuurt (yahoo, gmail, hotmail). Daar blijven ze netjes staan. Het voorbereidend werk is het belangrijkste en vraagt ook het meeste tijd, maar nadien ben je een tevreden mens dat alles binnen handbereik ligt.
    Kijk ook nog even naar dit hier.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    .:RuSty (24 April 2008)

  8. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Zorg er wel voor dat je CD opstart terwijl je de pc opstart. Hiervoor moet je even in de BIOS zijn. Druk op de DEL-toets of F12?? afhankelijk van je pc. Daar moet je even de bootvolgorde gaan aanpassen. Als eerste moet je CD-rom station zijn. Vervolgens je 1ste harde schijf.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    .:RuSty (24 April 2008)

  10. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Berichten
    108
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Oké. Da ga ik eens in het weekend gaan proberen..
    Nog een vraag. Wanneer ik windows xp op de C schijf heb geinstalleert, hoe krijg ik dan de windows xp van de D schijf (waar ik nu op zit) ervan af?

  11. #9
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Gewoon de D:\schijf formatteren.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •