Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: DVD speler

  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts

    DVD speler

    Na een te grondige opkuis van mijn harde schijf was ik genoodzaakt om via de herstelconsole (partitie op HD) windows XP Home opnieuw te installeren. Als gevolg van die gehele toestand werkten een aantal programma's niet meer en dienden deze opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd te worden. Voor de meeste lukte dit wel. Enkel bij WinDVD8 (platinium editie) kan ik de installatie wel doen, maar na het opstarten van het programma en het inbrengen van een DVD (of het selecteren van een videro-bestand) wordt de toepassing "wegens een fout" afgesloten (windows-melding). Ik heb deze software volgens de indicaties van de leverancier (website) al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, een nieuwe activatiecode gevraagd, maar toch vertikt het programma om te functioneren. Testen met een andere video player (DirvX - gratis te bekomen) geven hetzelfde resultaat. Ook met windows media player 10 (na herïnstallatie) lukt het niet om dvd's af te spelen, zodat ik vermoed dat er eventueel systeembestanden niet meer aanwezig zijn of niet meer werken. Kan iemand mij raad geven hoe ik uit dit problaam geraak?

    PC: HP Pavilion w5180.be met specifiacties volgens onderstaande link:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...127&rule=30172

  2. #2
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    zijn alle codecs aanwezig ? en kan je is laten zien welke fout het maakt tijdens het afsluiten ? ook moet je pc moet volledig up to date zijn want ik zie dat je nog bezig bent met wmp 10 terwijl 11 al tijdje uit is .
    je kan ook gaan voor alternatief b.v. vlc player maar toch zou ik gaan voor het probleem later dan intussen kan je toch dvd's kijken op je pc via vlc player .

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Bedankt voor de reactie, waar kan ik de codecs vinden?
    Sorry voor de schrijffout, ik heb wmp11 inderdaad staan en qua muziek werkt deze perfect, maar bij DVD's sluit het programma ook af. Ik krijg de volgende melding:
    "In WinDVD MFC Application is een fout opgetreden en moet worden afgeloten. Onze excuses voor dit ongemak" .

    Daar DVD's bij wmp11 noch bij WinDVD8,noch bij DirvX player werken - ik krijg steeds dezelfde melding zoals hierboven met afsluiten van het programma - vermoed ik dat er bestanden verloren of beschadigd zijn. Mijn vermoeden kan evenwel ook fout zijn, daarom deze vraag naar hulp.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyma Bekijk bericht
    zijn alle codecs aanwezig ? en kan je is laten zien welke fout het maakt tijdens het afsluiten ? ook moet je pc moet volledig up to date zijn want ik zie dat je nog bezig bent met wmp 10 terwijl 11 al tijdje uit is .
    je kan ook gaan voor alternatief b.v. vlc player maar toch zou ik gaan voor het probleem later dan intussen kan je toch dvd's kijken op je pc via vlc player .
    Laatst gewijzigd door eplerra; 6 May 2008 om 14:31

  4. #4
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    links van de website kan je kiezen : http://www.free-codecs.com/download/...k_All_in_1.htm
    en hij zegt er is een fout opgetreden kan je ons is vertellen wat voor fout ?
    kan je meestal zien als je de fout hebt verzonden naar ms daarna onderaan staat en knopje om op te klikken en staat de uitleg erbij .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 6 May 2008 om 14:40 Reden: meer info + vraag

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Alvast bedankt voor de info dannyma, ik zal deze avond de foutcode nazien en indien beschikbaar hier posten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyma Bekijk bericht
    links van de website kan je kiezen : http://www.free-codecs.com/download/...k_All_in_1.htm
    en hij zegt er is een fout opgetreden kan je ons is vertellen wat voor fout ?
    kan je meestal zien als je de fout hebt verzonden naar ms daarna onderaan staat en knopje om op te klikken en staat de uitleg erbij .

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Ik krijg volgende meldingen na vastlopen programma WinDVD8:



    technische gegevens van het foutrapport: (een ganse scrolgeshiedenis waarvan hier het begin te zien is.)



    Ik hoop dat je hier wat mee bent. Alvast bedankt bij voorbaat voor alle nuttige tips.

  7. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Ik heb de codecs geïnstalleerd echter zonder resulaat. Ik heb de Sonic ciné viewer (onderdeel van Sonic Digital Media Suite 7), opnieuw geïnstalleerd en deze werkt wél behoorlijk en speelt DVD's af. Nadien heb ik de WinDVD8 opnieuw gestart echter steeds met dezelfde foutmelding. Al bij al ben ik niet zoveel opgeschoten. Misschien heeft iemend nog goede raad, alle tips zijn welkom.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eplerra Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor de info dannyma, ik zal deze avond de foutcode nazien en indien beschikbaar hier posten.

  8. #8
    PC-Freak   GuntherS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Limburg, Riemst
    Berichten
    1.430
    Bedankjes
    327
    Bedankt
    614 keer in 353 posts
    De fout wordt blijkbaar veroorzaakt door die WinDVD. Blijkbaar start hij telkens een stuk van WinDVD voor het openen van een DVD.

    Heb je al geprobeerd het te verwijderen en dan meteen erna het register op te schonen met bijvoorbeeld Ccleaner? Deze haalt de overbodige restanten van programma's weg uit het register en dergelijke. Misschien dat het dan wel werkt? Misschien een vervelende oplossing aangezien je het programma al had verwijderd maar je weet nooit of het kan helpen
    MacBook Air 13" (2011): Intel Core i5 1.7GHz - 4GB DDR3 RAM - 256GB SSD - OS X 10.11
    iPhone 6 16GB (Space Gray) - iPad mini Retina 32GB (Space Gray)
    AppleTV 2 (Black)

  9. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Bedankt voor de tip, DJ_Inspiration, ik ga het nog eens proberen: het volledige programma te verwijderen en daarna het register op te schonen. Ik gebruik hiervoor normaal "Ashampoo winoptimiser 4" . Op hoop van zegen.

  10. #10
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Kuisen met reg cleaner volstaat vaak niet hoor! Reg cleaner kijkt wel na of er ongebruikte zaken in je register staan maar zal ze niet allemaal verwijderen. Je moet op zoek gaan in je register zelf en dan moet je echt goed opletten wat je gaat doen. Klik op start - uitvoeren - tik dan regedit en kijk in je register of je iets vind wat naar WINDVD verwijst. (vaak onder de naam van het softwarehuis) zo zit Norton bijv onder een mapje Symantic in je register. Je kan wel een back up van je register maken als je Reg cleaner of Ccleaner gaat gebruiken en dan manueel een aantal dingen in je register zelf gaan deleten... Nogmaals, kijk uit wat je doet. Je kunt natuurlijk ook met "all uninstallers" gaan werken. Bijvoorbeeld met "smartyuninstaller" maar ik geloof dat er in de download zone hier op minatica ook zoiets gratis af te halen is...
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. mp3 speler
    Door durumke in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 December 2006, 08:33
  2. DVD-speler?
    Door reddragon in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 12 November 2005, 13:39
  3. DVD speler
    Door klaaske in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 November 2005, 16:12
  4. DVD-speler????
    Door reddragon in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 November 2005, 06:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •