Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 November 2007
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    148
    Bedankjes
    46
    Bedankt
    28 keer in 26 posts
    Medion pc's zijn goed
    hier bij mij stond er één die na 5 jar geen enkel defect had aan een onderdeel totdat het broertje er chocomelk had over gemorst en mobo kapot was :d

  2. #22
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiezeke Bekijk bericht
    Maar 't is dus nog straffer met die laptop, je hebt de dongle nodig, maar hij is niet meegeleverd...?
    Knap van Aldi/medion...
    Dongle is dus niet nodig, draadloosnetwerkkaart zitten reeds in de pc.
    Het systeem is dus compleet, ja knap van Aldi/medion... Mooi machine, zeker voor die prijs!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiezeke Bekijk bericht
    Ik geloof dat de snelheid met zo'n SD kaartje voor draadloze netwerken maar aan de lage kant is...
    De snelheid van deze kaartje variëren van 11 tot 54 mbps, 54 mbps is even snel als een gewone standaard draadloze verbinding (niet slecht dus), 11 mbps laat toch een vrij soepele verbinding toe indien je niet aan 't downloaden of gamen gaat, zolang je het netwerk niet te zwaar gaat belasten kan je daar mee leven, het hangt er dus vanaf wat je doet over het draadloze.


    Je vindt ze op het internet, maar ze worden alleen aan geprijsd voor PDA en fototoestellen (ja, fototoestellen met draadloze-netwerkverbinding...), ik vraag mij af waarom je nergens geen informatie vindt i.v.m. het gebruik van deze kaartjes in pc's of laptop's.

    Groetjes Krikkie
    Laatst gewijzigd door Krikkie; 18 May 2008 om 11:31
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  3. #23
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 May 2008
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    vraagje laptop aldi medion 96640

    hallo ,

    wij hebben ons zopas een nieuwe laptop aangeschaft maar geraken niet op internet , hij vindt wel ons draadloos netwerk , maar wij hebben slechts beperkte verbinding .
    Wie kan ons verder helpen ?

    Alvast bedankt op voorhand

    Louiske

  4. #24
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Hulshout
    Berichten
    11
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    De dongle blijkt voor niks nodig, ik had hier vandaag een collega op bezoek die er een bij had, en zat zonder dongle direct op mijn draadloos netwerk! Bij ons in de aldi stonden er gisteren nog, ik overweeg om er morgen toch eentje te gaan halen!
    Nog iemand ondertussen ervaringen met deze notebook?

    Greetzzzzzzzz

  5. #25
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Dongle is inderdaad niet nodig, niet zoals hier in dit topic aangehaald is ('t heeft mij ook op 't verkeerde been gezet...).
    Werkt vlot en ben er tevreden over.
    Groot nadeel is dat hij zo populair is, ik kan er namelijk bijna geen gebruik van maken wegens steeds bezet door de kinders...
    Indien je een laptop wil met alles op en aan, niet twijfelen (mijn gedacht).


    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  6. #26
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Ik weet niet, ik vind die medion laptops nogal goedkoop spul precies. Net of je hebt fisher price vast ofzo. Bouwkwaliteit is niet zo geod. En de GPU is zeker en vast onvoldoende voor games, maar dat is denk ik neit echt een probleem. Voorts moet je gewoon een 100% cleane versie van vista hebben (ka gwn DVD downloaden, vermits je vista hebt gekocht is dat legaal) en die erop zetten. Die 'medion-vista' met anti-virus en nog ander zeik voorgeinstalleerd start maar op op 3-4 minuten terwijl mijn 3 jaar oude laptop er maar 1 over doet.
    Voor het beperkte verbinding: staat er een wachtwoord op je draadloos internet ?
    Laatst gewijzigd door carl; 8 June 2008 om 13:05

  7. #27
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Ik weet niet, ik vind die medion laptops nogal goedkoop spul precies. Net of je hebt fisher price vast ofzo. Bouwkwaliteit is niet zo geod.
    ??? Niet zo goed???
    Heb je er al één bekeken dan?
    Deze is stevig gebouwd, alles zit goed vast en hij voelt robuust aan.
    Aansluitingen van USB, kaartlezers ed. voelen solied aan in gebruik, indien je iets inplugt zit het zeker zo stevig als in een desktop.
    Ik weet niet wat je nog meer verlangt.
    Neen, serieus deze pc is zoals Fisher Price in mijn ogen kwaliteit genoeg.

    En de GPU is zeker en vast onvoldoende voor games, En de GPU is zeker en vast onvoldoende voor games, maar dat is denk ik neit echt een probleem.
    Hangt er vanaf welke games je speelt natuurlijk, maar zoals je reeds zei: "maar dat is denk ik neit echt een probleem.".
    Ik noem de specificatie 's van deze laptop, niet slecht, ook voor games.


    Voorts moet je gewoon een 100% cleane versie van vista hebben (ka gwn DVD downloaden, vermits je vista hebt gekocht is dat legaal) en die erop zetten.
    - De volledige pc is voorgeprogrammeerd, d.w.z. alles wat beloofd is staat erop. Indien ongewenst installeer je gewoon een blote Vista, alles is immers bijgeleverd.
    Dus dat is eigenlijk dan ook geen probleem.


    Die 'medion-vista' met anti-virus en nog ander zeik voorgeinstalleerd start maar op op 3-4 minuten terwijl mijn 3 jaar oude laptop er maar 1 over doet.
    Je hebt gelijk , ik heb even getest.
    Opstarten tot accountscherm... 40 sec.
    Accountinlogtijd 50 sec.
    Dit op een niet-maagdelijke Vista.
    Ik weet echt niet waar jij je info haalt, maar bij opstart van de pc speelt de vervuiling van andere programma's een grote rol.
    Weer noem ik dit niet slecht...

    Voor het beperkte verbinding: staat er een wachtwoord op je draadloos internet ?
    Deze moet je zoals bij alle andere netwerkverbindingen van alle andere computers zelf instellen natuurlijk.
    De fabrikant kan dit niet voor jouw doen, dit is iets dat je zelf moet instellen, zie ook
    hier op deze site!


    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Krikkie voor deze nuttige post:

    Obsessed ( 8 June 2008), Wiezeke (24 June 2008)

  9. #28
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Il y a " à boire et à manger ..."

    Het zit hem ongeveer zo (met Medion in het algemeen gesproken)
    - Je krijgt doorgaans voor wat je betaalde : niets minder maar zeker niets méér.
    - De garantie is lang omdat er bespaard is op de productiekosten (alles in superlage loonlanden gemaakt bij onderaannemers, die nagenoeg geen qualitycontrol maken) en de onderdelen dikwijls niet standaard zijn.

    - Series van moederborden of andere onderdelen speciaal voor Medion gemaakt, iets afwijkend van wat de fabriek normaal produceert voor de wereldhandel, dus goedkoper.

    - Het percentage toestellen die uit de boot valt hangt af van de productserie. Er zijn bij Medion zowel goede series gemaakt, als slechte series waarbij mensen collectief tot in de wanhoop en hoge woede werden gedreven.

    - Over de kwalitatief goede toestellen wordt natuurlijk weinig geroepen. De weinigen die er problemen mee hebben kunnen op een snelle vervanging rekenen ALS de wisselstukken beschikbaar zijn of snel kunnen worden geleverd.

    - Dat is dan weeral een van de punten die ofwel snel gaan ofwel maaaanden kunnen uitlopen. Iedere lokale Medion service kan in principe een eigen initiatief nemen om een slecht bevonden onderdeel te vervangen door een beter, tenzij er geen meer originele (slechte) stukken meer te verkrijgen zijn.

    Zels met de beste wil, kunnen lokale services niet buiten het keurslijf van de policies van moederhuis Medion Duitsland.

    - De manifeste slechte wil van het moederhuis erg bedroevend als er echt problemen zijn met een serie ; In Duitsland liep dat hoog in de pers voor en bepaald model. Slechts na een echte juridisch procedure aanvang kwam er eindelijk wat toegeving bij Medion bij één klant.

    - Men schrijft in de pers : "Medion wil van zijn slecht imago af"
    Ok dan ! Maar wie heeft dat imago dan wel opgebouwd ?

    - Als slot : Men moet inderdaad ... gewoon geluk hebben !
    Dat verklaart ook de zeer uiteenlopende meningen ter zake.
    Het kan best meevallen zoals het kan tegenvallen, zowel voor de kwaliteit als voor de service.

    De lage prijzen zijn geen mirakels hoor. Het moet hem ergens in terug te vinden zijn. Aan U om het risico te evalueren en af te wegen of je de stap zet of niet.

    Echt "vertrouwen" shenk ik persoonlijk niet aan Medion vanwege hun commeciële attitudes en hooghartigheid in het negeren van de naakte feiten, zelfs als het zwart op wit in de Duitse pers kwam. Zoals iedere Duitse firma is het erg kenschetsend dat ze alle contacten absoluut mijden met hun klanten, zeker als het "maar" een klein land is.
    Laatst gewijzigd door Merel; 10 June 2008 om 21:39 Reden: syntax
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #29
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Hulshout
    Berichten
    11
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Ik heb er een, nu ja, een....

    de eerste werkte goed, maar er was een beeldpuntje kapot, wat op zich geen ramp was, maar eens je 't weet zit je er altijd tegenaan te kijken, en je hebt per slot van rekening betaald voor een goeie, dus omruilen, dat was geen enkel probleem, ze vragen niet eens wat er mis mee is.

    De tweede, werkte goed, maar gaf me een resolutie van 1680x1050, wat wel goed is voor een grote lcd tv, maar niet voor mijn computerscherm, geen probleem, stel ik wel even in, de gewenste resolutie voor een 15,4" scherm(1280x800) staat er echter niet tussen, in het boekje staat nochtans dat dit de maximum, en dus ook enige goeie, resolutie is, bij mijn eerste was dit ook gewoon zo, bij mijn collega gaan kijken, die dus ook zo eentje heeft, maximum resolutie is 1280x800...->even zijn driver gekopieerd, mijne eraf gesmeten en zijne geinstalleerd, geen verschil, ik blijf bij die ellendig hoge resolutie...zal dus wel degelijk hardwarematig zijn, misschien een jumper verkeerd op de grafische kaart? Ik ga hem in elk geval niet zelf openen...
    Geen probleem, we brengen hem toch gewoon even terug? Alweer werd niets gevraagd, en kreeg ik gewoon een andere mee.

    De derde, niet te geloven maar standaard resolutie is 1680x1050...om hoorndul van te worden..morgen weer maar eens terug naar aldi, ze gaan mij niet blijven binnen laten vrees ik...

    Even in de kantlijn, ik heb reeds een medion notebook van bijna 4 jaar oud, waar-buiten het vervangen van de batterij- nog nooit niks mis is mee geweest, vandaar ook dat ik medion het voordeel van de twijfel geef!

    Groetjes

  11. #30
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    waar klaag jij over ? Je doet je laptop binnen, en je krijgt een hoger resolutie scherm ?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. aldi laptop terugbrengen voor deze AMD desktop?
    Door belvedere86 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 27 May 2007, 17:15
  2. nieuwe aldi laptop of deze toshiba?
    Door belvedere86 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 25 May 2007, 20:41
  3. nieuwe laptop van aldi
    Door dewoef in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 1 March 2007, 23:17
  4. Nieuwe aldi laptop
    Door Laurens in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 13 April 2006, 20:11
  5. hulp voor de laptop gevraagd
    Door mamsie754 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 February 2006, 18:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •