Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Gevorderd   -MaT^'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 May 2006
    Berichten
    118
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    25 keer in 13 posts
    Zo zo hier is hij weer dit keer niet met een vraag maar met een hopelijk boeiend topic over een casemod.

    Op zolder had ik nog een "cheap" case staan en ja ik dacht om voor de eerste keer eens te casemodden

    Opmerking Verwacht hier geen extreem coole case die prijzen of zo gaat winnen Op het casemod vak ben ik slechts een leek maar ik probeer het toch het beste van te maken

    Voor

    Progress


    Wat valt er zoal te doen ?
    • Side panel gaat er uit en ondergaat grote werken ()
    • Bovenkant van de case krijgt ook een shape
    • Case wordt volledig gespoten (kleur ben ik nog niet over uit)
    • Case wordt volgestouwd met Blauwe & Groene fans en lights
    • Ik zoek ook nog iets te doen aan het front, vindt de lichtjes en buttons niet bepaald aantrekkelijk
    Sidepanel
    Origineel is hij extreem standaard, niets boeiend aan te zien; gewoon een vlakke plaat zonder enige vorm. Dus daar ga ik snel eens verandering in brengen evil laugh.

    Ok na wat ideetjes te hebben opgedaan bij mijn beste vriend google kon ik in photoshop de volgende shape tekenen:


    Ben er nog niet over uit: de blauwe rand laten doorlopen in 3hoek (zoals hierboven) of afzonderlijk zodat ik "rood" niet overschrijd ?

    Tot gisterenavond zou het vrij simpel blijven enzo het allemaal plexiglas worden. Tot mijn pa binnenkwam en zich afvroeg wat ik van zin was met de rondes. Hij zei of ik er fans in ging plaatsen, op dat moment zag ik in hoe briljant dat idee was

    Diameter van de rondes is ongeveer 100mm dus morgen een kijkje nemen in de winkel wat ik daar van fans vind (3 groene fans).

    Na enig gekrabbel is de vorm toch veilig op het sidepanel geraakt



    Bovenkant





    3 bovenstaan "pijltjes" :
    • Worden met de wipzaag() uitgezaagd
    • Afgeschuurd
    • Gevijld
    • Onder in de case wordt een stuk plexiglas uitgesneden en met tec7 in gekleefd (silicone)
    • aan dat plexiglas bevestigen we een blauwe (langvormig) lamp
    Vandaag zijn de vormen reeds gezaagd uit de case (gevijld, geschuurd bla bla) Morgen kan je meer pics verwachten, case zal ook gespuit worden.

    08/07
    Foto's van de case zoals ze gezagen is:

    Sidepanel








    Bovenkant case


    De driehoek die in de vorm komt vooraan (zie schets)
    3 latjes ijzer aan elkander gelast en dan opgeslepen




    Het is wel degelijk een blauw scheel maar de kwaliteit van de camera & de lichtinval is afschuwelijk. Van het eindresultaat zal ik zorgen voor betere foto's


    Sidepanel langs de kant van het moederbord (was eerst het panel van de andere kant maar ik had een gewone vlakke plaat nodig (zonder die gaatjes) dus heb ik ze omgewisseld.

    Tot zover het spuitwerk

    Ben in de late namiddag dan ook al om het modding gerief geweest






    • Round cold cathode fan (Blauw) 80mm
    • Round cold cathode fan (Groen) 80mm
    • Zalman 80mm fan & grill
    • Cold cathode light
    Er zit ook nog eens een grote zalman cpu koeler in dus koeling zal niet ontbreken denk ik

    12/07
    We komen erg close. De smalle "ringetjes" die ik heb gezagen hangen er nu ook op. Ze zijn ook zilver gespoten. 100mm diameter en zo'n 6 - 7 mm dik ijzer om de randen van de 3 gaten te bedekken



    K dan heb ik nog hoekjes gemaakt om de bovenkant te bedekken. Smalle reepjes ijzer (6 met lengte 7 cm & 6 met lengte 8 cm), aan elkaar gelast, ook weer opgeslepen en zilver gespoten


    Tot zover de bovenkant



    Heb ook nog kleine stukjes ijzer om nog wat op te vullen aan sidepanel (kleine opening tussen driehoek en fans)

    Front paneel staat er terug op en ik heb de cold cathode light geïnstalleerd in de case (net naast voeding, onder de bovenkant)

    Thuisgekomen heb ik alles van mijn andere case (gigabyte poseidon) overgeplaatst naar de nieuwe case. De binnenkant van de gemodde case is wel een mess (maar niemand die daar een opmerking over zal geven, toch?)

    Foto's van de belichting (m.a.w de case zoals ze nu is) vind je in een nieuw topic.

    Mathias
    Laatst gewijzigd door Pilote; 12 July 2008 om 12:46 Reden: op aanvraag van Mathias

  2. De volgende gebruiker bedankt -MaT^ voor deze nuttige post:

    Obsessed ( 8 July 2008)

  3. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Fans zijn normaal 80 92 of 120 mm dacht ik. Is maar een opmerking. Je zou 3 neons kunnen plaatsen langs de binnenkant, en de blauwe driehoek zou je ander kunnen in relief zetten reflexterend zodat neon licht wordt verspreid, of anders een glanzende aluminium/zink strip. Ik zou de pijlen die je bovenaan uittekende gewoone verhogen, zodat je een soort van luchtkleppen krijgt, dat kan je doen dmv glas of plastic; of een ijzeren frame met evt stoffiler.
    Nog een ideetje voor de fans: je kan een setje kleurfilters kopen zodat je makkelijk een kleur kan veranderen. Fan grills geven ook altijd een mooi effect.
    Als je voor blauwe fans en neon opteert met een geborstelde afwerking voor dedriehoek zou mat zwart niet misstaan, of als je voor een iets 'alien' achtige look wil kan je gaan voor groene fans in een metallic rood
    tip: koop fans met een snelheidsregelaar, die kan je dan ook ergens mooi inbouwen. en zorg voor voldoende molex connectors als je zoveel fans wil. Je kan ook voor een 5.25 inch fan controller bay gaan, maar dat is iets duurder.
    Laatst gewijzigd door carl; 7 July 2008 om 22:11

  4. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    -MaT^ ( 8 July 2008)

  5. #3
    Expert   Emile.H's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 July 2006
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    636
    Bedankjes
    178
    Bedankt
    134 keer in 104 posts
    Als je voor blauwe in groene belichting gaat zou ik de case zwart nemen. Ik vind peroonlijk dat dat het beste past. Maar ik zou geen mat zwart nemen, iets fel blinked zwart

    hehe, dat is dan weer mijn mening, heb er eigenlijk ook nog niet over nagedacht hoor

    grtz

  6. De volgende gebruiker bedankt Emile.H voor deze nuttige post:

    -MaT^ ( 8 July 2008)

  7. #4
    Gevorderd   -MaT^'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 May 2006
    Berichten
    118
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    25 keer in 13 posts
    Bedankt voor de snelle reacties

    De case is al gespoten in het donkerblauw, erg mooi imo

    @ Carl wat betreft de luchtgaten vanboven zal niet echt mogelijk zijn, ik heb nl. de pijltjes al weggegooid & er was ook voorgeboord om deftig men zaag te kunnen placeren

    Mathias

  8. #5
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Met wat plexi onder de pijlen zal het denk ik even mooi zijn. Wat nogal exotisch zou zijn is als je onder de pijlen een klein waterreservoir maakt met verschillende kleurstoffen en ene klein pompje, zodat je altijd een verschillend gekleurde stroom krijgt .
    Maar dat is wel vrij moeilijk en riskant. Het blauw ziet er heel mooi uit.
    Ik zou het side panel wel te lijf gaan met een vijl als ik jou was, zo te zien steken er nog behoorlijk wat stukken uit. De driehoek is in chroomachtige stijl heb ik gezien, goeie keus .
    Laatst gewijzigd door carl; 8 July 2008 om 20:18

  9. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    -MaT^ ( 8 July 2008)

  10. #6
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.875
    Bedankt
    17.674 keer in 7.886 posts
    Ik vind het (tot nu toe) alvast héél knap hoor.
    Het gaat zeker en vast een unieke case worden.

    Ik wou dat ik ook zo'n kei was in metaalbewerking.

    Maar... als die foto's bij u thuis zijn genomen, dan zit je in die branche lijkt me zo.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  11. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    -MaT^ ( 8 July 2008)

  12. #7
    Gevorderd   -MaT^'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 May 2006
    Berichten
    118
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    25 keer in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Ik vind het (tot nu toe) alvast héél knap hoor.
    Het gaat zeker en vast een unieke case worden.

    Ik wou dat ik ook zo'n kei was in metaalbewerking.

    Maar... als die foto's bij u thuis zijn genomen, dan zit je in die branche lijkt me zo.
    lol men pa heeft een bedrijf dedicated to metaalbewerking

    @Carl, lol ik ben amateur geen professional, een waterreservoir is vrijwel buiten mijn capaciteiten. ik ga men best doen en alles is goed geveild, maar uiteraard kun je met een plaat van 0.5mm geen wonderen verrichten. Het plooit / blutst meteen.

    Ik sta open voor meer ideeën, ik ga morgen de fans bevestigen en zal op de rondes chrome dopmoeren zetten () zo gaat hij lekker pimped zijn. Ik weet echter nog niet wat ik met de voorkant moet... Hij is nog zilver voorlopig...

    Mathias
    Laatst gewijzigd door -MaT^; 8 July 2008 om 20:55

  13. #8
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.875
    Bedankt
    17.674 keer in 7.886 posts
    De voorkant mss een beetje kleuren in een contrasttint met dat blauw (naar eigen, smaak natuurlijk), en wat ledjes en temperatuuraanduiding is ook wel cool.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  14. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    -MaT^ ( 8 July 2008)

  15. #9
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Je zou een beetje een chroom behuizing kunnen op de voorkant hangen, maar dat zou ik er eigenlijk over vinden, ik zou hem te lijf gaan met wat stickers ed, of misschien eens op een doek leggen en wat lekker felle verfkwakken erop. Maar dan moet je daarvoor zijn natuurlijk ...
    Je zou de leds misschien kunnen vervangen door felgroene leds, en de knop rood spuiten ofzo, zodat je precies de 'laucn nuke' knop indrukt
    Laatst gewijzigd door carl; 8 July 2008 om 21:01

  16. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    -MaT^ ( 8 July 2008)

  17. #10
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.875
    Bedankt
    17.674 keer in 7.886 posts
    Eén of ander soort geel lijkt me leuk (geen te felle tint).
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. mijne site beetje geupdate, EN ik heb een Goeie Tip
    Door teken in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21 September 2006, 17:37
  2. Het aantal DNS-aanvallen neemt dagelijks toe
    Door Snoepy in forum Malware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 October 2005, 02:32
  3. Casemod
    Door nicogeeroms in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 June 2005, 11:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •