Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 80
  1. #1
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.194
    Bedankjes
    6.360
    Bedankt
    8.279 keer in 3.229 posts

    Inzendingen Skoebidoe

    Hier kan je uw eigen foto's plaatsen Skoebidoe
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  2. De volgende gebruiker bedankt Nostradamus voor deze nuttige post:

    eplerra (15 July 2008)

  3. #2
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts

    mijn eerste inzending

    Hallo,

    Dit is één van mijn eerste foto's die ik nam toen ik mijn nieuwe Canon Powershot A540 gekocht had.
    Alle opmerkingen en opbouwende kriktiek zijn welkom
    Ik moest me wel haasten want het is een druk bereden spoorlijn

    Laatst gewijzigd door Nostradamus; 18 July 2008 om 11:13

  4. De volgende 6 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 4 November 2008), eplerra (15 July 2008), Phil O'Sophe (15 July 2008), Vincent (15 July 2008), wizaron (21 July 2008), yanaika (10 August 2009)

  5. #3
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts

    libelle of iets dergelijks

    Onderstaande foto heb ik genomen terwijl ik in de moestuin aan het werk was.
    Plots zag ik dit beest zitten. Ik ben gauw naar binnen gelopen om mijn fototoestel en heb dan de foto genomen. Veel tijd had ik niet voor de compositie. Een beetje jammer van de emmer op de achtergrond...
    Ook hier zijn opmerkingen welkom!
    P.S. Weet er overigens iemand welk beest dit zou kunnen zijn? Voor een libel lijkt het me een nogal dik lijf te hebben? Het was ook niet erg klein. Ik schat 8-10 cm groot.

    Laatst gewijzigd door Nostradamus; 18 July 2008 om 11:15 Reden: Foto's terug geplaatst: kuren van ImageShack? ;)

  6. De volgende 6 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 4 November 2008), eplerra (15 July 2008), Phil O'Sophe (15 July 2008), Vincent (15 July 2008), wizaron (21 July 2008), yanaika ( 4 August 2009)

  7. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Puikie opname hoor! Het is natuurlijk niet evident om in een fractie van tijd een compositie te maken. Het beest kan intussen ook wegvliegen en dan ben je eraan voor de moeite.
    Misschien wat meer op scherpte-diepte spelen (grotere diafragma-opening) en dan wordt de achtergrond iets waziger en neutraler. Kijk ook even bij de lessen van Nostradamus op dit forum:
    bv http://www.minatica.be/showthread.php?t=43205

    Je kunt die emmer ook wegklonen met bv. Photoshop, evenals de schaduw van de afsluiting die enigszins storend is.

  8. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Nummer één: blij dat je je toch van gedacht bent veranderd of we hadden nummer twee niet meer kunnen zien. Trouwens gedaan, weerspiegeling, verte-diepte en alles wat Nostra veel technischer kan uitleggen.
    Nummer twee: heel simpel: da's een dubbeldekker!!! Hier was de reactie ook eerst, een libel, maar 't is het niet. Lijkt meer een soort wespachtige?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    eplerra (15 July 2008), Vincent (18 July 2008)

  10. #6
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts
    Een poging om een bloem van dichtbij te fotograferen:



    Onderstaande foto is genomen in december 2007. Mijn echtgenote, zoontje en ikzelf waren op bezoek bij vrienden in Nederland. Er was een heel erg fijn laagje sneeuw gevallen. Mijn vrouw kwam op het idee om een kerstmanmuts op te zetten. Persoonlijk vind ik dat het mooi contrast geeft.



    Dit is een foto van een antenne. Ik heb mij onderaan de antenne gepositioneerd en gewoon de lens naar boven gericht. Wat mij een beetje stoort, zijn de bomen in de linker zijde



    Zoals steeds zijn alle reacties meer dan welkom! Ik hou van opbouwende kritiek

  11. De volgende 7 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 4 November 2008), eplerra (18 July 2008), Nostradamus (18 July 2008), Phil O'Sophe (18 July 2008), Vincent (18 July 2008), wizaron (21 July 2008), yanaika (10 August 2009)

  12. #7
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.194
    Bedankjes
    6.360
    Bedankt
    8.279 keer in 3.229 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
    Hallo,





    Alle opmerkingen en opbouwende kriktiek zijn welkom
    Ik moest me wel haasten want het is een druk bereden spoorlijn
    Hier ben ik met wat 'opmerkingen ' en opbouwende kritiek zoals gevraagd
    Zeker oppassen Skoebidoe, we willen hier nog meer foto's zien door jou genomen
    Persoonlijk vind ik deze foto
    Meestal zien we zulke foto's die genomen zijn tussen de rails, dit is eens wat anders, één rail vanuit een zeer laag standpunt genomen met een mooie weerspiegeling erin.
    Alles komt hier samen in de verte tot één punt in de foto, wat precies op de kruising van de diagonalen van de foto valt, mooie compositie
    Hier vind je ook [Tip 07] Compositie - Beeldopbouw
    Foto Libel:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eplerra Bekijk bericht
    Puikie opname hoor! Het is natuurlijk niet evident om in een fractie van tijd een compositie te maken. Het beest kan intussen ook wegvliegen en dan ben je eraan voor de moeite..
    Zo is het inderdaad Eplerra, heb zelf in het begin bij het fotograferen van dieren enkele keren een grote fout gemaakt, namelijk eerst een beter standpunt kiezen ook zonder storende achtergrond indien mogelijk en dan de foto maar eerst nemen. Was niet meer nodig het beestje was weg
    Zal mij niet meer overkomen, eerst een foto maken en daarna kijken naar een beter compositie
    Haarscherpe foto van deze Libel Skoebidoe
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
    P.S. Weet er overigens iemand welk beest dit zou kunnen zijn? Voor een libel lijkt het me een nogal dik lijf te hebben? Het was ook niet erg klein. Ik schat 8-10 cm groot.
    Heb het even opgezocht bij onze vriend Google waar ik dit gevonden heb:



    De foto komt van deze site waar de afbeeldingen auteursrechtelijk beschermd zijn, daarom deze link er naartoe:
    http://users.telenet.be/libdam2/LIBDAM_soorten.html
    Ik denk dat de libel op je foto 'familie' zal zijn van deze twee, zeker weet ik het niet omdat er 'ontelbare' soorten zijn in verscheidene formaten.
    Foto: "Een poging om een bloem van dichtbij te fotograferen"
    Poging goed gelukt Skoebidoe
    Achtergrond stoort hier wel een beetje maar indien niet anders mogelijk, is het beter een foto dan geen foto
    Kerstsfeerfoto:
    "Mijn vrouw kwam op het idee om een kerstmanmuts op te zetten. Persoonlijk vind ik dat het mooi contrast geeft."
    Goed idee van je vrouw Skoebidoe, geeft idd een mooi contrast, een klein beetje rode kleur in een foto komt deze foto steeds ten goede, zeker hier.
    Heel mooie foto ook hoor. Doch hier ben ik weer
    In je foto staan de gezichten (ogen) op de middenste 'sterke' lijn [Tip 07] Compositie - Beeldopbouw, persoonlijk zou ik deze (bijna) op de bovenste 'sterke' lijn zetten.
    Moest de achtergrond bvb een landschap zijn is jouw compositie dan weer beter in deze foto
    Maar dit is mijn persoonlijke mening.



    Let wel, bij het fotograferen zijn er geen verplichtingen of 'wetten' hoe het 'moet'.
    Fotograferen is een prachtige hobby als ontspannig en vind men zelf een foto goed/mooi dan is dat zo
    Foto antenne:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
    Dit is een foto van een antenne. Ik heb mij onderaan de antenne gepositioneerd en gewoon de lens naar boven gericht. Wat mij een beetje stoort, zijn de bomen in de linker zijde
    Zoals steeds zijn alle reacties meer dan welkom! Ik hou van opbouwende kritiek
    Een ander standpunt nemen kan hier al een beetje helpen mss.
    Ook een beetje bijzoomen zodat de bomen niet meer in zicht komen en de onderste lijnen recht 'zetten'.
    Is maar een uitsnede/voorbeeldje hoor:



    Hieronder eentje van een 'electriciteitsmast':



    Een mooi voorbeeld van een foto waar symmetrie de hoofrol speelt is deze van onze vriend Peenif: Winnaar juni '08: Thema Vrij Onderwerp (6)
    Ook handig: [Tip 06] Fototips en trucs.
    Je bent goed bezig Skoebidoe, bedankt ook voor de uitleg bij je foto's
    We zien al uit naar je volgende foto's
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  13. De volgende 4 gebruikers bedanken Nostradamus voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (18 July 2008), Vincent (18 July 2008), wizaron (21 July 2008), yanaika (10 August 2009)

  14. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    hélaaa!!! en mijne mast niet vergeten hé!!!
    Wat Nostra allemaal wil zeggen met zijn assen en lijnen en rasters is, dat het niet meer zo gaat zoals vroeger met die camera's waar je een kwartier moest stilzitten en er maar één kijkgaatje in een donkere kast was, waarin je onderwerp gevangen zat. Gek genoeg stond iedereen daarin dan ook op zijn kop
    Tegenwoordig zijn foto's buiten de situaties familie, vakantie, portret méér compilaties geworden, noem het sfeerbeelden. Het onderwerp zit erin en is meestal op de voorgrond, maar met de achtergrond kan je dan weer spelen. De verhoudingen hierin doen het, zoals bv een landschap met 1/3 lucht en de rest land of zee, of juist net andersom, bv om de weerspiegeling van de zon in de zee naar voor te brengen.
    In de foto van 't vrouwtje met dat lief boeleke 'hangt' je vrouw zowat onder die kerstbomen. Vergelijk de gecropte versie van Nostra even met je eigen foto. Nu je niet meer vast hangt aan filmrolletjes en zowat alles met je pc kan bewerken, kan je daar naar hartelust mee knutselen. Behoud wél je originele kiekje, dus noem elke bewerking anders, desnoods met de instellingen die je hebt aangepast.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (18 July 2008), Vincent (18 July 2008)

  16. #9
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    hélaaa!!! en mijne mast niet vergeten hé!!!
    Wat Nostra allemaal wil zeggen met zijn assen en lijnen en rasters is, dat het niet meer zo gaat zoals vroeger met die camera's waar je een kwartier moest stilzitten en er maar één kijkgaatje in een donkere kast was, waarin je onderwerp gevangen zat. Gek genoeg stond iedereen daarin dan ook op zijn kop
    Tegenwoordig zijn foto's buiten de situaties familie, vakantie, portret méér compilaties geworden, noem het sfeerbeelden. Het onderwerp zit erin en is meestal op de voorgrond, maar met de achtergrond kan je dan weer spelen. De verhoudingen hierin doen het, zoals bv een landschap met 1/3 lucht en de rest land of zee, of juist net andersom, bv om de weerspiegeling van de zon in de zee naar voor te brengen.
    In de foto van 't vrouwtje met dat lief boeleke 'hangt' je vrouw zowat onder die kerstbomen. Vergelijk de gecropte versie van Nostra even met je eigen foto. Nu je niet meer vast hangt aan filmrolletjes en zowat alles met je pc kan bewerken, kan je daar naar hartelust mee knutselen. Behoud wél je originele kiekje, dus noem elke bewerking anders, desnoods met de instellingen die je hebt aangepast.
    Inderdaad, nu ik de bewerkte foto van mijn vrouw en boeleke (is mijn zoontje dat volgende week zijn eerste kaarske mag uitblazen!) zie, is het beter om wat minder struik te laten zien. M.a.w. "croppen" betekent zoveel als bijsnijden?
    Misschien een domme vraag maar hoe gaat dat dan als je dergelijk gecropte foto laat ontwikkelen? Kan je dat bijvoorbeeld ook laten ontwikkelen in 10X15 formaat of heb je dan een witte rand?

  17. De volgende gebruiker bedankt Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Vincent (19 July 2008)

  18. #10
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Verder doen hé Skoebidoe !!!
    Niets is perfekt van in het begin (en later ook niet, bij niemand )
    En bovendien: er zijn de lessen, de vragen, de tips enz; ...
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  19. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    Vincent (19 July 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Inzendingen Yol
    Door woepi in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 501
    Laatste bericht: 19 November 2023, 11:39
  2. Inzendingen CC-tje
    Door compuchrisje in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 29 August 2011, 21:39
  3. Inzendingen Pjj
    Door Nostradamus in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 3 September 2007, 15:03
  4. Inzendingen TAW
    Door TaW in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 4 May 2006, 23:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •