Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 80
  1. #11
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.194
    Bedankjes
    6.360
    Bedankt
    8.279 keer in 3.229 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
    M.a.w. "croppen" betekent zoveel als bijsnijden?
    Misschien een domme vraag maar hoe gaat dat dan als je dergelijk gecropte foto laat ontwikkelen? Kan je dat bijvoorbeeld ook laten ontwikkelen in 10X15 formaat of heb je dan een witte rand?
    Eerst even iets aanhalen wat CCtje reeds schreef, voor men bewerkingen uitvoert aan een foto neem je best even een kopie van het origineel, zodat je deze nog altijd hebt.
    Inderdaad is croppen hetzelfde als bijsnijden Skoebidoe
    Een (langs één kant) bijgesneden foto heeft uiteraard niet meer dezelfde breedte - lengteverhouding en past dus niet meer in de 'standaard' formaten van bvb 10x15.
    Als men een bepaalde foto wil laten afprinten en het beter vindt met een storend 'stuk(je)' er af om deze daarna in een fotoboek te plaatsen of in te lijsten, kan men beter de originele foto laten afprinten en daarna het overtollige dat men 'weg' wil hebben er af snijden.
    Het standaardformaat is voor deze werkwijze niet nodig, een vierkante of langwerpige foto komt ook heel mooi uit in een fotoboek of kader en is eens 'iets' anders.
    (Ik ga hier je album niet ontsieren met enkele voorbeelden te plaatsen, deze zal ik wel plaatsen bij de 'lessen/tips' )
    Men kan natuurlijk eerst beslissen op welke grootte men deze foto dan wil laten afprinten, liefs een formaatje groter dan 10 x 15 anders zal je foto te klein uitvallen, na het 'bijsnijden'.
    Maar dit bepaal jezelf wel.
    Is het voor in te kaderen, kan men altijd zelf een passpartout maken van een gekleurd blad papier of karton, eerst op maat snijden van je kader daarna een stuk er uit snijden (in het midden) dat iets kleiner is dan je foto en deze mooi passend over je foto leggen.
    Met deze werkwijze kan men ook in een groter kaderformaat meerdere kleinere foto's plaatsen.
    Een iets simpeler methode, snij een gekleurd blad papier/karton op het formaat van je kader (als achtergrond) en kleef daar je foto op, zodat je buiten de foto nog een mooie gekleurde rand hebt.
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken Nostradamus voor deze nuttige post:

    eplerra (31 August 2008), Phil O'Sophe (19 July 2008)

  3. #12
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts
    Bedankt voor de tips Nostra! Ik heb hier thuis nog een goede snijmachine liggen en misschien is het beter om ze inderdaad zelf bij te snijden.

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    eplerra (31 August 2008), Nostradamus (20 July 2008)

  5. #13
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Dag Skoebidoe - uw eerste is om van achterover te vallen, uw tweede haarscherp maar pech met storende elementen. Als die bomen U storen dan mag U die altijd aan mij sturen via PM dan kloon ik die wel even weg (het insekt ook als U wilt).
    Als Nostradamus uit zijn tent komt heeft hij niet genoeg aan een A-vierke zoals U hebt kunnen merken en zijn tips en opmerkingen ziin meer dan waardevol.
    Over het croppen kan ik U de tip geven om altijd te croppen naar de verhouding van de te ontwikkelen foto, in het geval van een 10-15 cm foto een crop ratio van 2:3 dus, en te zorgen dat je voldoende pixels behoudt - voor een 10-15 cm ongeveer 1800 in de breedte en 1200 in de hoogte, dan is uw print perfekt en met U helemaal niet knippen of een passpartout maken, dit is uiteraard louter ter info. Op de volgende link kunt U daar meer over vernemen De Max grootte van een foto
    Hopelijk krijgen we hier nog veel foto's van U te zien en naar die eerste met die nieuwe camera kijk ik nu al uit.
    Groetjes
    Laatst gewijzigd door peenif; 22 July 2008 om 11:04

  6. De volgende 4 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    eplerra (31 August 2008), Nostradamus (22 July 2008), Phil O'Sophe (22 July 2008), Skoebidoe (22 July 2008)

  7. #14
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts
    Ik heb me uiteindelijk geen Fuji S100FS aangeschaft (zoals ik al eerder schreef maar eenPentax K200D met een 18-250 mm lens. Ik ben overigens heel erg blij met de aanschaf van dit toestel met dito lens. Het toestel ligt goed in de hand. Het heeft ook heel veel mogelijkheden.
    Dit is één van mijn eerste foto's. Mijn zoontje, die net een jaar oud geworden is, fungeerde als model. Alle commentaar is welkom! Waar ik in de toekomst zeker zal moeten op letten, is de achtergrond. Hier is de achtergrond telkens nogal rommelig (tuintafel en stoelen, speelgoed....)
    Nee, die rode punt op zijn rechter wangetje is geen dode pixel maar een mug die hem geplaagd heeft Een eerste schuchtere poging voor portretfotografie



    Hier is hij een beetje verwonderd:







  8. De volgende 8 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 4 November 2008), Baki ( 1 September 2008), chira ( 4 March 2009), eplerra (31 August 2008), peenif ( 2 September 2008), Phil O'Sophe (31 August 2008), Vincent ( 2 November 2008), wizaron ( 1 September 2008)

  9. #15
    PC-Freak   minQkel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 July 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.760
    Bedankjes
    7.072
    Bedankt
    5.027 keer in 1.936 posts
    Mooie foto's! heb niet alle verhaaltjes erbij gelezen omdat ik wil gaan slapen en niet zo van lezen hou haha :P. Maar bij die foto 2, ik vind die emmer wel wat hebben eigenlijk
    Mvg Quinten,


  10. De volgende 2 gebruikers bedanken minQkel voor deze nuttige post:

    eplerra (31 August 2008), peenif ( 2 September 2008)

  11. #16
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts

    Nog eentje in Zwart/Wit

    Hier nog eens een portretfoto in Zwart/Wit.
    Ik heb de foto ook wat gecropt. Het zijn mijn eerste schuchtere stappen met mijn nieuw fototoestel (Pentax K200D). Het is een beetje jammer dat zijn hoofdje er niet helemaal op staat (bovenaan). Ik moet nog wat leren werken met de zoeker. Alle reacties zijn uiteraard welkom.


  12. De volgende 7 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 4 November 2008), eplerra (31 August 2008), Nostradamus (31 August 2008), peenif ( 2 September 2008), Phil O'Sophe (31 August 2008), Vincent ( 2 November 2008), wizaron ( 1 September 2008)

  13. #17
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Misschien deze raad Skoebidoe: wat oefenen zoals iedereen dat doet !
    Mooie pics, en geen schroom hebben om volgende keer mee te doen aan de maandelijkse
    wedstrijd !
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  14. De volgende 3 gebruikers bedanken Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    eplerra (31 August 2008), Nostradamus (31 August 2008), peenif ( 2 September 2008)

  15. #18
    Geek  
    Geregistreerd
    9 August 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    2.046
    Bedankjes
    14.939
    Bedankt
    4.912 keer in 1.768 posts
    Mooie foto's, Skoebidoe en voor een geslaagde opname is het niet altijd nodig dat het hoofdje er kompleet op staat, steeds nieuwe dingen proberen loont altijd de moeite

  16. De volgende 3 gebruikers bedanken eplerra voor deze nuttige post:

    Nostradamus (31 August 2008), peenif ( 2 September 2008), Phil O'Sophe (31 August 2008)

  17. #19
    Up-to-date   Skoebidoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    43
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    193 keer in 38 posts

    Poes buurman

    De poes van onze buurman zat in onze tuin. Ze had er duidelijk geen plezier in dat ze in het vizier genomen werd!

  18. De volgende 9 gebruikers bedanken Skoebidoe voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 4 November 2008), Baloeke ( 3 November 2008), chira ( 4 March 2009), eplerra ( 3 November 2008), Nostradamus ( 2 November 2008), peenif ( 2 November 2008), Phil O'Sophe ( 5 November 2008), Vincent ( 2 November 2008), wizaron ( 6 November 2008)

  19. #20
    In memoriam   Nostradamus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2005
    Locatie
    Deurne, Antwerpen
    Berichten
    4.194
    Bedankjes
    6.360
    Bedankt
    8.279 keer in 3.229 posts
    Inderdaad Skoebidoe, wat een blik
    Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
    Breng ons hier ook eens een bezoekje:
    Fotografie - Paint-Shop-Pro-(PSP) - Animation-Shop - Powerpoint - Photoshop

  20. De volgende 3 gebruikers bedanken Nostradamus voor deze nuttige post:

    eplerra ( 3 November 2008), peenif ( 2 November 2008), Phil O'Sophe ( 5 November 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Inzendingen Yol
    Door woepi in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 501
    Laatste bericht: 19 November 2023, 11:39
  2. Inzendingen CC-tje
    Door compuchrisje in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 29 August 2011, 21:39
  3. Inzendingen Pjj
    Door Nostradamus in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 3 September 2007, 15:03
  4. Inzendingen TAW
    Door TaW in forum Uitwerkingen leden
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 4 May 2006, 23:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •