Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Printen met Firefox

  1. #1
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts

    Printen met Firefox

    Ik weet niet of het hier thuishoort of bij hardware....
    Ik werk met Windows xp en gebruik zowel internet explorer als firefox.
    Mijn printer is een HPDeskjet3745.
    De versie van Firefox is 2.0.14. Ik geef de voorkeur aan Versie 2 omdat ik ergens gelezen heb dat versie 3 nogal wat resources (geheugen?) nodig heeft.
    Het probleem is het volgende: als ik een internet pagina wil uitprinten met firefox is het resultaat een soort icoon versie van de pagina. Totaal onleesbaar. Ik heb al eens geprobeerd om een reset te doen voor de printer via about:config (in URL balk), dan rechtsklik op print.print_printer en reset; maar dat heeft niet geholpen.
    Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
    ps. Bij Internet Explorer is er geen enkel probleem met printen; noch met andere programma's. De printer is dus juist geïnstalleerd volgens mij.
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

  2. #2
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    27 July 2008
    Berichten
    31
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    7 keer in 5 posts
    is het probleem al opgelost?
    heb je het met elke webpagina via firefox.
    Als ik mij niet vergis kunnen websites geconfigureerd worden zodat men ze niet kan printen....

  3. #3
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts
    Ik heb met Firefox tot nu toe problemen ondervonden op 2 websites. Op beide websites kan ik met Internet Explorer probleemloos printen. Daarom dacht ik dat er ergens iets mis was met de settings van Firefox.
    Ik weet niet of ik hier adressen van websites mag doorgeven om het ook eens te proberen????
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

  4. #4
    Up-to-date   powerbooster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 March 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    46
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    18 keer in 18 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perigo17 Bekijk bericht
    Ik heb met Firefox tot nu toe problemen ondervonden op 2 websites. Op beide websites kan ik met Internet Explorer probleemloos printen. Daarom dacht ik dat er ergens iets mis was met de settings van Firefox.
    Ik weet niet of ik hier adressen van websites mag doorgeven om het ook eens te proberen????
    Als ge in FF op bestand>afdrukvoorbeeld klikt is de pagina dan correct weergegeven? Ge kunt er ook wat instellingen doen.

  5. De volgende gebruiker bedankt powerbooster voor deze nuttige post:

    Perigo17 ( 3 October 2008)

  6. #5
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts
    Sorry, ik heb uw antwoord nu pas gelezen.
    Ik heb direct uw voorstel uitgeprobeerd, maar ook dat lukt niet.
    De problemen doen zich voor als ik en Sudoku puzzel wil afprinten van een bepaalde krant. Deze puzzel opent zich in een apart venster (deelvenster) en daar heb ik niet de mogelijkheid om via bestand>afdrukvoorbeeld te kiezen. Als ik dat doe krijg ik een afdrukvoorbeeld van het vorige scherm waarin ik de puzzel kan selecteren.
    Ik heb ondertussen een oplossing gevonden. Door rechts te klikken op de puzzel kan ik de puzzel eerst wegschrijven naar mijn HD. Achteraf kan ik dat bestand openen en op de ware grootte afprinten.
    Maar blijft natuurlijk de vraag waarom ik met IE geen problemen heb om de puzzel rechtstreeks af te printen op ware grootte en ik met Firefox via die omweg moet werken om hetzelfde resultaat te verkrijgen???
    Zelfde pc, zelfde printer, zelfde puzzel?????
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

  7. #6
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    De versie van Firefox is 2.0.14. Ik geef de voorkeur aan Versie 2 omdat ik ergens gelezen heb dat versie 3 nogal wat resources (geheugen?) nodig heeft.
    Ik heb ook FF2 aangehouden om dezelfde reden, ik had gehoord en ergens gelezen, dezelfde kritiek dat jij uitte over FF3...
    Mijn pc is ondertussen al meer dan 6 jaar, maar hij draait nog prima en vlotjes, dat wou ik dan ook zo houden.
    Maar na een probleempje met FF2 kreeg ik dit als commentaar:
    En waarom zou je niet updaten naar Firefox 3 ? De nieuwe versie Firefox 3 gaat beter met het geheugen om, hij is sneller dan de versie 2 en nogmaals hij eist minder van je systeem, trouwens bij wijze van spreken zijn er seffens geen updates meer voor Firefox 2.
    Kan er alleen aan toevoegen dat je geloofd wat je wenst, testen hebben uitgewezen dat de recentste versie van Firefox sneller en tevens zuiniger omspringt met het geheugen en dat die een pak veiliger is. (we gaan er hier niet over uitweiden)
    En even als herhaling dat Firefox 2 in de nabije toekomst niet meer ondersteund word.
    En waarom toch updaten, dat is jouw keuze. Ik zou zeggen voor de veiligheid, stel je zelf ook eens de vraag waarom een virusscanner updaten, hij werkt toch goed zo ook of niet soms ?
    En ik kan je gerust stellen dat Firefox 3 zonder problemen op een windows 2000, Xp en Vista werkt zoals het hoort.
    Dit zijn de vereisten :

    • Pentium 233 MHz (Aangeraden: Pentium 500MHz of meer)
    • 64 MB RAM (Aangeraden: 128 MB RAM of meer)
    • 52 MB harde schijfruimte

    Ik veronderstel dat zelfs een oude pc aan die minimum vereisten voldoet.

    Hou je toch hardnekkig vast aan Firefox 2 ; herinstalleer dan gewoonweg versie 2, je instellingen en bookmarks kan je terug zetten.
    Ik moet zeggen, hij had gelijk, FF3 is sneller en ik ondervind geen nadelen, zelfs een paar verbeteringen.

    Misschien is met FF3 jouw probleem ook opgelost of indien niet naar je zin herinstalleer dan FF2.

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  8. De volgende gebruiker bedankt Krikkie voor deze nuttige post:

    Perigo17 (21 October 2008)

  9. #7
    Gevorderd   Perigo17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 August 2005
    Berichten
    158
    Bedankjes
    133
    Bedankt
    67 keer in 43 posts
    Ik ben misschien een diesel (antwoord laat altijd wat op zich wachten) maar ik heb uiteindelijk ook maar de stap gezet naar Firefox 3.
    Voor al degenen die misschien met hetzelfde probleem zitten ivm printen van de inhoud van websites met Firefox: Bij mij is het probleem inderdaad opgelost door Firefox 3 te installeren..........
    I would give it all up tomorrow to live in a world without crime

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Hp laserjet6p usb printen
    Door jens in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 31 October 2007, 09:13
  2. A1 printen met A4 -printer
    Door diverke in forum Overige software
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 12 November 2006, 13:49
  3. printen met laptop
    Door jolleke in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 October 2006, 08:53
  4. programmalijst(en) printen
    Door Phil O'Sophe in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 July 2006, 18:47
  5. bluetooth printen???
    Door jandeloper in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 March 2006, 19:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •