Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 64

Discussie: Superkorte enquète

  1. #21
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    , Je hebt natuurlijk ook gelijk Jule.
    Voor de veeboeren is dit helemaal niet grappig want het is tegen hun inkomen hé .
    Enne.... de voedselprijs zit idd al meer dan hoog genoeg, en niet alleen de voedselprijs.
    Het gaat mij niet om het geld. Het gaat mij om de indoctrinatie. Heeft er ooit één veeteler u verplicht om vlees te eten?? Veetelers werken 7 dagen op 7, want een veestapel heeft dagelijkse verzorging nodig. Wat krijgen wij als dank? We worden verweten voor dierenbeulen (ge verzorgt dan uw dieren 7 op 7) en moordenaars die enkel op winstbejag uit zijn. Moeten wij dan soms volledig gratis werken?? Wie zou hier de moordenaar zijn, mochten er bomen en struiken gestaan hebben? Blijkbaar is voedsel bijlange nog niet duur genoeg ...

    @Wolfskin: betalen voor een naaktfoto van mij?? Hoeveel procent homoseksuele mannen trouwen er weeral, voor ze voor hun geaardheid uitkomen?

  2. #22
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Die kwestie van fietsers die persé willen gaan pedaleren in polders en tussen weiden... da's kwestie van hoe ze 't hebben willen, enkel groene gazons kortgemaaid of natuur in zijn beste vorm (ongevormd dus). Niemand klaagt toch als er een huis net op een hoek van een kruispunt staat? Dan vertragen (de meesten) toch ook als ze verkeer van die kant kunnen verwachten? Maar nee, de gelegenheidsfietsers riemen hun pedaalmachine vast aan hun auto, rijden halve autostrades af om ergens langs de kant van de weg de 'natuur' in te fietsen. En die groeit natuurlijk perfect volgens hun verwachtingen, soms toch.
    Wat het boeren betreft, daarin heeft Jule gelijk. Er zijn tegenwoordig wel veetelers of landbouwers die het wagen om een weekje of wat verlof te nemen, maar wat jaartjes terug was dat onmogelijk. Of je zou natuurlijk een buur-boer moeten hebben die bijsprong, wat nu ietsje meer georganiseerd gebeurt. Voor de rest bestaan er geen rustdagen voor die mensen, zijn ze compleet afhankelijk van seizoenen en weer en als op het juiste moment hun machines nog willen werken, komt er toch nog een kleine beloning voor hun inzet.
    Dus bij deze: een opsteker voor onze landbouwers! proost!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (25 August 2008)

  4. #23
    Expert   wolfskin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 August 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    625
    Bedankjes
    1.107
    Bedankt
    139 keer in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    .....@Wolfskin: betalen voor een naaktfoto van mij?? Hoeveel procent homoseksuele mannen trouwen er weeral, voor ze voor hun geaardheid uitkomen?
    Ok Jule, ge wint deze keer, maar ik laat het er nie bij, I'LL be Back!!
    REAL GAMERS DON'T DIE, THEY JUST RESPAWN! thx to ajaxlover

  5. #24
    Jule
    Gast
    @ Compuchrisje: Ergens is uw comment naast de kwestie. Ik vraag gewoon dat men naast het leuke of grappige er ook het foute er van in ziet. Ook in de éénentwintigste staan de beste stuurlui aan wal. Het misbruik dat eruit voort vloeit, kent helaas blijkbaar geen grenzen ... De vergelijking is nogal cru, maar is Hitler destijds ook niet democratisch verkozen geweest? Wie heeft "den Michel" gekozen of verkozen? Wat weet "den Michel" van de boerenstiel af?? Maar hij zal het wel zeggen. Wie vraagt erom en waarom gelover ze hem? Legbatterijen zijn mss niet leuk voor de kippen, maar ze zijn minder arbeidsintensief voor de mens en de eieren hebben veel minder kans om bacteriologisch besmet te geraken. Wie is er het belangrijkst: de kip of de mens?? Wij, landbouwers, dachten de mens. Blijkbaar dachten we verkeerd ... Daarbij hoort een tweede vraag: een kip op een legbatterij produceert ongeveer 0,92 eieren per dag, een loslopende kip 0,89. Als die kip op de legbatterij zich zo slecht voelt, waarom presteert ze dan beter? En zo zijn er talloze punten ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolfskin Bekijk bericht
    Ok Jule, ge wint deze keer, maar ik laat het er nie bij, I'LL be Back!!
    Wat heb ik gewonnen? Toch geene naaktfoto van u zeker? Een naaktfoto van uw vrouw???

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    wolfskin (25 August 2008)

  7. #25
    Expert   wolfskin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 August 2005
    Locatie
    Turnhout
    Berichten
    625
    Bedankjes
    1.107
    Bedankt
    139 keer in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Wat heb ik gewonnen? Toch geene naaktfoto van u zeker? Een naaktfoto van uw vrouw???
    Da zoude wel willen hé zoek uzelf maar een vrouwke
    REAL GAMERS DON'T DIE, THEY JUST RESPAWN! thx to ajaxlover

  8. #26
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    438
    Bedankjes
    281
    Bedankt
    248 keer in 182 posts
    En wat is er verkeerd met ocharme 1 dagje in de week geen vlees te eten?

    Jule, ik vroeg me af, waar ligt de grootste winstmarge? Vee of groente?
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

  9. #27
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Ik denk dat je pas over smaak en kwaliteit van eieren kan praten als je beide versies hebt gezien/geproefd en wij weten het wel ondertussen! Onze kippen produceren als ze zelf goesting hebben, scharrelen heel onze moestuin overhoop. Maar ook het onkruid blijft weg en ons eitje van de dag ligt er toch weer telkens, ook al is het niet de AA-klasse.
    Over vleesconsumptie, da's gewoon een eindeloze discussie. Probeer es tegen een slager te vertellen dat je toch liever es vis eet, hij verkoopt natuurlijk veel liever vlees, wat dacht je dan. En wie zegt dat vis zo gezond is? Al es gezien waar die beestjes worden uitgehaald? Je kan zo verder blijven melken over alles en nog wat wat in het consumptiepak zit, uiteindelijk heeft er nog niemand honger en is zowel de consumptie als de verkoop gedaan.
    Eén gouden raad van een bekend politicus: Trop is teveul!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #28
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iced Dragon Bekijk bericht
    En wat is er verkeerd met ocharme 1 dagje in de week geen vlees te eten?
    Niks! Er word niemand verplicht om vlees te eten?? Voor mijn part bent u vegetariër. Maar verplicht daarom niemand anders om deze keuze te maken, met allerlei drogredenen en verwijten? Mocht er geen markt voor zijn, er zou geen vleesvee gekweekt worden?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iced Dragon Bekijk bericht
    Jule, ik vroeg me af, waar ligt de grootste winstmarge? Vee of groente?
    Landbouwers zijn volledig afhankelijk van de marktprijzen waardoor hier geen éénduidend antwoord kan worden gegeven. Ik zou kiezen voor veldsla. Relatief kleine investering gecombineerd met een korte kweekperiode... Maar ik geef eerlijk toe, zelfs ik heb deze teelt meerder malen vernietigd, daar de ik de oogstkosten (mijn werkuren om te oogsten) nog niet kon betalen door de lage marktprijs.
    Bij vleesvee kies ik voor vleeskippen. Een relatief goedkope stal, korte kweekperiode (in veertig dagen van uit het ei naar een braadkip van 2 kg.), een geconcentreerde mest, ideaal voor vervoer en verwerking. Maar ook hier zijn de marktprijzen zeer laag, waardoor het beter is om tijdens de winter de kippenstal leeg te laten, zeker met de huidige hoge verwarmingskost (32° C op dag één.)

  11. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    wolfskin (26 August 2008)

  12. #29
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.183
    Bedankjes
    16.864
    Bedankt
    17.669 keer in 7.883 posts
    Om nu op het autentieke topic terug te vallen .

    Zonder de vooroordelen.
    "Hoe was het FUNgehalte van deze link nu eigenlijk?"
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  13. #30
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Haha goeie vraag!!! 'k Heb in elk geval 'mijn eike gehad'. Het fun-gehalte zal voor Nederlanders een paar graden anders liggen dan voor Belgen, maar voor zover je er niet verder over nadenkt, tamelijk fun ja.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed (26 August 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Schoolproject: invullen enquête
    Door Ludanto in forum De Lounge
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 17 January 2008, 16:38
  2. enquete
    Door sykke in forum Feedback
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 December 2007, 13:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •