Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slicky Bekijk bericht
    wist niet dat je dat kon,dacht dat de hd's gelijke grote moesten zijn?
    of geld dit enkel voor een image dan
    het kan zeker omdat hier thuis al geprobeerd heb ff uitleggen ( was desktop pc ) maar ik denk dat dit geen verschil mag maken .
    ik had probleem dat in de intussen veroudere dell pc maar 20 gig inzat en heb toen er 1 ingestoken van 200 gig na het clonen van de hd schijf .
    je moet wel veel geduld hebben want het duurt wel 1 uurtje of meer .
    ik heb het gedaan met acronis clonen software programma .
    dus nieuwe hd in externe doos gestoken en aangesloten met usb naar oude pc hd en clonen maar .
    het is wel zo de nieuwe moet groter zijn en mag niet kleiner zijn vanwege hij bij het clonen de hele hd cloont dus 20 naar 200 gig ok maar b.v 200 naar 20 gig gaat niet vanwege uiteraard te weinig ruimte . ik zou zeggen probeer maar eens je zult verbaast staan .
    soms be ik te lui om dat andere te doen .
    image ook niet dacht ik maar nog niet geprobeerd als het is uit komt laat ik je iets weten .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 12 September 2008 om 18:23 Reden: 2 vraag beantwoord

  2. #12
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Clonen met of zonder activatieproblemen ?

    Bij dat clonen heb ik ook steeds vragen. Men kan dan zogezegd een harde schijf clonen (de fysische capaciteit nog buiten beschouwing gelaten) zodanig dat men twee HDD bekomt die men eventueel tegelijk zou kunnen gebruiken met één identieke Windows op twee apparte PC's ?

    - Dat moet dan ook niet eens worden geactiveerd voor de nieuwe HDD ???
    (hoop ik toch, want anders moet je het eventueel weeral uitleggen bij een systeem met een OEM versie)
    - Dat moet dan toch door de mand vallen met de Genuine Windows "advantage" op zijn minst met een van beide clones op een ander systeem !? Zelfs met een nieuwe (grotere) schijf ter vervanging op hetzelfde systeem stel ik mij dezelfde vraag.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. #13
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Dan zul je om te cloonen toch 2 identieke PC's moeten hebben, anders is het toch noppes.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  4. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    Merel (13 September 2008)

  5. #14
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Bij dat clonen heb ik ook steeds vragen. Men kan dan zogezegd een harde schijf clonen (de fysische capaciteit nog buiten beschouwing gelaten) zodanig dat men twee HDD bekomt die men eventueel tegelijk zou kunnen gebruiken met één identieke Windows op twee apparte PC's ?

    - Dat moet dan ook niet eens worden geactiveerd voor de nieuwe HDD ???
    (hoop ik toch, want anders moet je het eventueel weeral uitleggen bij een systeem met een OEM versie)
    - Dat moet dan toch door de mand vallen met de Genuine Windows "advantage" op zijn minst met een van beide clones op een ander systeem !? Zelfs met een nieuwe (grotere) schijf ter vervanging op hetzelfde systeem stel ik mij dezelfde vraag.
    1.en beetje verkeerd begrepen de oude moet er uit en de nieuwe gaat er in niet alle twee er in laten steken .
    2. wga doet zeker niet moelijk vanwege ook dit op de nieuwe hd mee gecloond wordt m.a.w.voor clonen moet pc voledig up to date zijn .
    3. en de cloon op andere pc inderdaad niet .anders dan zou ms allang zijn boeken hebben kunnen neer leggen .ik begrijp je twijfels hebt en kan je dit alleen te weten komen als het geprobeerd hebt en wie het niet geloofd doet het dan maar niet .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 13 September 2008 om 19:46 Reden: foutjes

  6. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Merel (13 September 2008)

  7. #15
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.024 keer in 15.346 posts
    Dus voor zover ik het hier begrijp, is de kloon-actie er ééntje die de volledige schijf kopieert, inclusief lege ruimte? Met een image kan je bepalen welke zaken zeker mee moeten opgenomen worden, het image bestand is altijd kleiner dan de totale actieve partitie/schijf. Zo is de image van mijn C-partitie (35 gig aan installatie) in mijn image maar 19 gig groot (in schijven van 4,7 gig).
    Een image kan je onderzoeken, maar niet als actief systeem laten draaien, je zal dus zeker geen last krijgen met WGA. Bij het dubbelklikken op het image bestand, zal het terugzetten gebeuren zoals met een volledige installatie na format. Alle bestaande installatie bestanden worden terug overschreven met die van de image.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #16
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Dus voor zover ik het hier begrijp, is de kloon-actie er ééntje die de volledige schijf kopieert, inclusief lege ruimte? Met een image kan je bepalen welke zaken zeker mee moeten opgenomen worden, het image bestand is altijd kleiner dan de totale actieve partitie/schijf. Zo is de image van mijn C-partitie (35 gig aan installatie) in mijn image maar 19 gig groot (in schijven van 4,7 gig).
    Een image kan je onderzoeken, maar niet als actief systeem laten draaien, je zal dus zeker geen last krijgen met WGA. Bij het dubbelklikken op het image bestand, zal het terugzetten gebeuren zoals met een volledige installatie na format. Alle bestaande installatie bestanden worden terug overschreven met die van de image.
    yep kan dus ook maar ik hang graag soms is de cloon uit .

  9. #17
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.076
    Bedankjes
    444
    Bedankt
    275 keer in 198 posts
    sorry dat ik het nu pas meld, maar jullie waren zo mooi aan het discuseren
    ik wist het 15min. na de post alweer, ik was het vergeten srry mag een slotje op :$

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken ajaxloverr voor deze nuttige post:

    dannyma (15 September 2008), Merel (16 September 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Partities
    Door Obsessed in forum Opslagmedia
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 9 April 2008, 22:43
  2. Partities mergen
    Door Goldie in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 July 2006, 10:59
  3. Partities ?
    Door dano in forum Overige software
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 6 December 2005, 18:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •