Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Erelid   woepi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Peer
    Berichten
    4.099
    Bedankjes
    8.100
    Bedankt
    7.847 keer in 2.789 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyma Bekijk bericht
    nope en pakske verder .
    Met zijn alle in het zelfde gat


  2. De volgende gebruiker bedankt woepi voor deze nuttige post:

    dannyma (16 September 2008)

  3. #12
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Gene schrik, het dichste zwarte gat is 1600 lichtjaar van ons bolleke .http://www.nrao.edu/pr/2000/v4641/

  4. De volgende gebruiker bedankt Dopey voor deze nuttige post:

    dannyma (16 September 2008)

  5. #13
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    vraagje hoeveel mens jaren spreken we dan over ?

  6. #14
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    vraagje hoeveel mens jaren spreken we dan over ?
    Gaat niet over jaren hoor, 1 lichtjaar is de afstand dat het licht aflegt in één jaar tijd. Als je weet dat licht reist met de snelheid van 300000km/sec, is één lichtjaar dus 9 460 800 000 000km. Dat zwarte gat ligt dus op 15 137 280 000 000 000 km van de aarde. Gene paniek dus

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken Dopey voor deze nuttige post:

    carl (16 September 2008), dannyma (16 September 2008)

  8. #15
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Ik heb meer schrik van ITER.15 miljoen graden Celsius controleer je niet zomaar ...
    Iter moet voldoende grondstoffen hebben zodat de reactie zich voortzet. De reactie onderhoudt zichzelf dacht ik, maar zonder grondstoffen dooft deze uit (toch ?) Dat is juist het idee van kernfusie .... Voldoende hitte genereren en die omzetten in energie. Met nagenoeg geen afvalstoffen op helium na.
    Voor dat zwart gat, ik geloof dat de juiste term in dit geval puntmasse is, een punt met een massa en dus zwaartekracht die naar oneindig gaat (correct me if i'm wrong) en we ons geen zorgen moeten maken. Ik geloof niet dat ze zullen proberen een deeltje boven lichtsnelheid te brengen
    Ik heb toch mijn vragen bij de theorie over het ontstaan van planeten op de eerste pagina Hemellichamen ontstaan door het algemeen dat gasdeeltjes gaan samenklitten, en dat door verhoogde druk en afkoeling een verandering naar vaste vorm kan optreden (verkorte versie )
    @dopey, de berekening is niet 100%, maar wel de gangbare benadering (snelheid is niet exact 300 000 000)
    P.S.: in tegenstelling tot bepaalde groepen mensen ben ik niet van mening dat ik de absolute waarheid verkondig en mag je, MOET je, me zeker verbeteren.
    Laatst gewijzigd door carl; 16 September 2008 om 16:05

  9. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    dannyma (16 September 2008)

  10. #16
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.977
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    373 keer in 248 posts
    Je kan deeltjes niet sneller als het licht laten gaan, de maximumsnelheid van een deeltje is de lichtsnelheid. In het LHC laten ze twee 'ladingen' in tegengestelde richting draaien met een snelheid van ongeveer 99.99% de lichtsnelheid, omdat ze tegengestelde richting draaien ontstaat er dus een frontale botsing met de snelheid van ongeveer de dubbele lichtsnelheid.
    Wetenschappers hopen ze meer te weten te komen over het ontstaan van het helaal en het 'Higgs-deeltje' te vinden wat volgens Hawking niet bestaat.

    De grootte hoeveelheid energie die opgewekt wordt bij de botsing zou volgens sommige niet voldoende zijn om een zwart gat te creëren, volgens andere wel. Als er een zwart gat ontstaat zou het te klein zijn om te blijven bestaan en binnen enkele nanoseconde weer verdampen als gevolg van de Hawkingstraling.

    Een zwart gat is niet meer als een 'object' met een enorm hoge zwaartekracht, het is zwart omdat de zwaartekracht te groot is voor de fotonen waardoor deze niet kunnen ontsnappen aan het zwart gat en het dus ook geen licht uitzendt. Volgend Hawking zou een zwart gat wel een 'zwarte' straling hebben als gevolg van enkele kwantum effecten (ook de rede waardoor het onmiddellijk zou oplossen).

    Meer informatie over de Hawkingstraling en zwarte gaten vind je op Wikipedia.

  11. De volgende gebruiker bedankt Martijnc voor deze nuttige post:

    dannyma (16 September 2008)

  12. #17
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Ik heb toch mijn vragen bij de theorie over het ontstaan van planeten op de eerste pagina Hemellichamen ontstaan door het algemeen dat gasdeeltjes gaan samenklitten, en dat door verhoogde druk en afkoeling een verandering naar vaste vorm kan optreden (verkorte versie )
    Je mag zeker je vragen hebben over de theorie over het ontstaan van planeten. Maar nonsens heb ik niet verkocht hoor. Samenklonteren van materie door frequente botsingen speelt wel degelijk een rol.
    Lees hier maar als je mij niet gelooft:

    In de schijf rond de jonge ster treedt ondertussen een samenklonteringsproces op. Het is belangrijk om te weten dat de temperatuur in zo’n gaswolk in de ruimte ontzettend laag is: ongeveer 260 graden onder nul. Pas als er een ster is ontstaan, zal het in het binnenste gedeelte van de gaswolk (veel) warmer worden. De materie in de schijf bestaat onder deze omstandigheden eigenlijk uit twee bestanddelen: stofdeeltjes en ijsdeeltjes (bevroren gassen). Door samenklontering vormen deze deeltjes brokstukjes die aanvankelijk niet veel groter zijn dan een paar centimeter, maar al spoedig aangroeien tot objecten van kilometerformaat, die planetesimalen worden genoemd.
    Deze planetesimalen draaiden elk in een eigen baan om de zon, maar omdat het er zo veel waren, kwamen ze vaak met elkaar in botsing. Soms leidde dat tot een complete versplintering, maar soms ook smolten de beide objecten samen tot één groter object. Bij herhaling ontstaat uiteindelijk, na een proces van vallen en opstaan dat ruwweg ook een miljoen jaar duurt, een planeet of – zoals in ons zonnestelsel – een familie van (negen) planeten.

  13. De volgende 2 gebruikers bedanken Sarana voor deze nuttige post:

    dannyma (16 September 2008), Phil O'Sophe (16 September 2008)

  14. #18
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    mooi uitleg en leuk om te weten omdat ook hier veel intresse is over het reizen en zeilen van het universum en kijk indien mogelijk ook veel docu -serie's en ben op het moment de aarde vanuit de hemel aan het volgen te koop in de krantenwinkel via en bepaalde boekje en zit nu aan deel 2 .
    dus zou het ongeveer 1600 jaar duren das dus als het zo is te verwaarlozen .
    maar ooit is gehoord dat onze zon ook gaat opbranden hebben jullie idee over hoeveel jaar dit gaat ? ik heb ooit is verstaan als ze opgebrand is zou ze inploderen en alles in de buurt meenemen included earth hebben jullie enig idee ?

  15. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (16 September 2008)

  16. #19
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    In elk geval vind ik hier toch al wat meer deftige theorieën dan op sommige sites verkondigd staan (met een bruin vermoeden naar Jehovah-getuigen). Een theorie van mij is: de aarde is niet gecreëerd door de mens, maar kan er wel door vernietigd worden. En dat gegeven pakken al die onheilsprofeten als startpunt om hun medemens van de kook te brengen.
    Met de uitleg van Martijnc bv ben ik veel verder vooruit dan met het merendeel van die professionele sites. Maar uit die theorie kan ook die van de samensmelting ingebouwd worden, zodat die Big Bang eigenlijk niet alleen een knal, maar ook een fusie kan geweest zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  17. #20
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    trouwens dat van de mensaap is ook intussen al van de kaart geveegd dat die 3.500000 jaar oud zou zijn .
    ze zouden intussen al resten hebben gevonden van een soort die nog eens 3.000.000 jaar ouder zou zijn .
    voor zo ver ik weet heeft onze blauwe planeet ook nog niet alles prijs gegeven . ik denk op den duur toch dat we van buitenaardsewezens afkomstig zijn alleen zijn we zo hard op ons hoofd terecht gekomen toen we naar beneden vielen vanuit de ruimte dat we er niets meer van herinneren.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Antivirus 2009
    Door helga in forum Malware
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 5 January 2009, 20:43
  2. Kerstverhaal anno 2007l (mét copyright)
    Door compuchrisje in forum De Lounge
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 3 January 2008, 23:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •