Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 66
  1. #21
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Iter moet voldoende grondstoffen hebben zodat de reactie zich voortzet. De reactie onderhoudt zichzelf dacht ik, maar zonder grondstoffen dooft deze uit (toch ?) Dat is juist het idee van kernfusie .... Voldoende hitte genereren en die omzetten in energie. Met nagenoeg geen afvalstoffen op helium na.
    Er blijft iets meer achter dan enkel helium... Pas als de reactor een miljoen jaar actief is, moeten we ons zorgen maken over puntmassa. Dat is dus niet echt een probleem. Maar de reactie heeft inderdaad grondstoffen nodig en is zelfonderhoudend eens tot stand gebracht. Hoe ga je de toevoer van grondstoffen controleren bij temperaturen waarbij dat verse lava een frisdrankje blijkt te zijn?

  2. #22
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    noemen ze dat niet "hot ice"


  3. #23
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    k heb ooit is verstaan als ze opgebrand is zou ze inploderen en alles in de buurt meenemen included earth hebben jullie enig idee ?
    Onze zon zal uiteindelijk (binnen een paar miljard jaar) eerst uitzetten en inderdaad dicht bij de aarde komen. Maar tegen dat het zover is moet de mens hier al lang weg zijn. Venus en Mercurius zijn eraan voor de moeite, met wat geluk ontsnapt de aarde aan verdamping. Onze zon is echter niet groot genoeg om zich tot een supernova te ontwikkelen....in tegendeel...nadat alle brandstof is opgebruikt zal ze verschrompelen tot wat men een witte dwerg noemt, en dat zal ongeveer binnen 12,3 miljard jaar zijn
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Zon

  4. De volgende gebruiker bedankt Dopey voor deze nuttige post:

    dannyma (17 September 2008)

  5. #24
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    awel dan ga ik in pensioen (man da's nog lang)


  6. #25
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Ik hoop toch dat ik iets sneller met pensioen mag hoor

  7. #26
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    De reactie binnen iter is nagenoeg identiek aan de reactie binnen de meeste sterren (ook onze zon). Op een bepaald moment zijn alle 'grondstoffen' verbruikt. Dan hangt het van de massa af wat er gebeurt (zie wikipedia voor een lijst D). Iters is bijlange niet groot genoeg om ook maar iets van deze te kunnen gaan doen.


    Overigens, volgens jouw uitleg dacht ik dat je het had dat planeten gevormd werden door reacties als in de deeltjesversneller. Er is een klein verschil met botsingen tussen atomen (of zelfs minder) en massieve klompen stoffen.
    P.S.: Er werd hier ergens ook iets vermeld van strangelets, de kans dat dit gebeurt is fenomenaal klein.
    Laatst gewijzigd door carl; 17 September 2008 om 17:30

  8. #27
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Als een groot zwart gat knalt ,oeijejoei das anders dan een bleek gat


  9. #28
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl
    Overigens, volgens jouw uitleg dacht ik dat je het had dat planeten gevormd werden door reacties als in de deeltjesversneller. Er is een klein verschil met botsingen tussen atomen (of zelfs minder) en massieve klompen stoffen.
    Er werd hier ergens ook iets vermeld van strangelets, de kans dat dit gebeurt is fenomenaal klein.
    Carl, waarom quote je mijn post niet als je het over mij hebt?
    Dat er een verschil is tussen botsingen tussen atomen of tussen massieve brokstukken is natuurlijk zo. Het enige vergelijk dat ik tussen de deeltjesversneller en de ruimte wilde maken is dat er in beide gevallen zich reacties voordoen ten gevolge van botsingen met hoge snelheden. Meer niet.

    Dat van die strangelets zijn niet mijn woorden maar de woorden uit het artikel van de man die beweerde dat er eveneens een zwart gat kon opgewekt worden door de deeltjesversneller.

  10. #29
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Inderdaad, dat van die strangelets is een soort van PS. De deeltjes in CERN halen een 'iets' hogere snelheid dan die planeten hoor volgens mij

  11. #30
    Spyware Slayer in opleiding  
    Geregistreerd
    19 May 2008
    Berichten
    520
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    123 keer in 93 posts
    Die toen van tijdje terug was ook een test dacht ik, nog niet met (bijna) lichtsnelheid toch?

    Heb trouwens ook gehoord dat als iets het de lichtsnelheid bereikt, de "tijd" langzamer gaat, is ooit eens getest met een atoomklok. Dus ben benieuwd

    http://simplecuriosity.com/simple-cu...-of-light.html

    Dat betekent dus ook dat je in minder tijd, toch verder dat die 300,000km/s zou kunnen gaan, en je dus toch "sneller" dan de lichtsnelheid kan gaan

  12. De volgende gebruiker bedankt Niels voor deze nuttige post:

    Dopey (19 September 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Antivirus 2009
    Door helga in forum Malware
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 5 January 2009, 20:43
  2. Kerstverhaal anno 2007l (mét copyright)
    Door compuchrisje in forum De Lounge
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 3 January 2008, 23:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •