Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66
  1. #61
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Dan zal ik zo simpel mogelijk antwoorden? Eén van Einstein zijn theorieën gaat erover dat enkel de allerkleinste deeltjes lichtsnelheid kunnen bereiken. Dopey, u als hoogleraar in de qantumfysica, u kent de fysieke vorm van "energie"? Als u een deeltje wil lanceren dat voor het blote oog zichtbaar is, over hoeveel "energie" spreken we hier rekenening houdende met e=mc²?? Tweede vraag: Hoe haalt u de energie terug uit lichtsnelheid?
    Wat pater Pio betreft: hoe lager het percentage bloed in mijn alcohol, hoe meer ook u er volgens mij in slaagt om aan bilocatie te doen?
    Gustje, heb ik ooit gezegd dat ik een hoogleraar in de fysica ben, of er alles van af weet? Ik vraag toch alleen maar, en probeer dan met mijn klein verstandje conclusies te trekken en verder te denken. Maar ik ga toch een antwoord (proberen) te vinden op die twee vragen die je stelde, heb ook nog een beetje een eergevoel hé.

  2. #62
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Als u een deeltje wil lanceren dat voor het blote oog zichtbaar is, over hoeveel "energie" spreken we hier rekenening houdende met e=mc²??
    De formule toepassen? Energie=massa*lichtsnelheid²....? Kan je dan toch berekenen als de massa van je deeltje bekent is?

    Dat tweede: als je alle energie uit licht haalt, schiet er toch niets meer over?

    Wat bilocatie betreft :http://en.wikipedia.org/wiki/Bilocation

  3. #63
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.840
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Bilocatie kan je enkel op jezelf toepassen. Een voorbeeld?
    Ik zit hier, maar wou da'k nu op een terrasje in het zonnetje zat. In gedachten zit ik dus daar... simpel toch?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #64
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Gustje, heb ik ooit gezegd dat ik een hoogleraar in de fysica ben, of er alles van af weet?
    Mijn excuses, ik durf soms een plaaggeestje te zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    De formule toepassen? Energie=massa*lichtsnelheid²....? Kan je dan toch berekenen als de massa van je deeltje bekent is?

    Dat tweede: als je alle energie uit licht haalt, schiet er toch niets meer over?

    Wat bilocatie betreft :http://en.wikipedia.org/wiki/Bilocation
    Hoe haalt u de energie uit licht? Ergens laten verdwijnen in één of ander zwart gat? Trouwens ik ken nog al de deeltjes niet waar licht uit bestaat. Kan u aanvullen: fotonen, nutrionen, ... Ik vrees dat het laatste fout gespeld is.
    Heeft u enig idee hoe groot c² is? 90 000 000 000 km per seconde of zo? vermenigvuldigt met één grammetje.... U ziet het al voor u? Ik in ieder geval nog niet ...

  5. #65
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Ik zit hier, maar wou da'k nu op een terrasje in het zonnetje zat. In gedachten zit ik dus daar... simpel toch?
    Lol, ja das waar.... maar die pater hebben ze toch op twee plaatsen gezien op hetzelfde moment. Hij is ook de enige persoon van wie dit bewezen is, de mens heeft fysiek nooit zijn klooster verlaten, en toch hebben ze hem op verschillende plaatsen in de wereld gezien. Straffe truk als je het mij vraagt, of hij moest natuurlijk een tweelingbroer hebben gehad waar niemand iets van af wist.

    Hoe haalt u de energie uit licht?
    Hier bij mij thuis heb ik een handig tooltje om dat te doen nl de lichtschakelaar Werkt elke keer

    Ga er nog eens over nadenken lol

  6. #66
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Als je exact lichsnelheid hebt met je auto zullen de lichten wel aangaan, maar de stralen zullen nooit verder reiken dan de lamp(juist omdat ze gaan 'voorsprong' kunnen opbouwen). Wat er zou gebeuren bij het overschrijden kan geloof ik niemand zeggen. Dit is pure relativiteit als ik me niet vergis
    en ik reageer weer op een post van ettelijke paginas terug .
    Ik ben geen expert, maar ik geloof dat u bedoelt licht omzetten in energie ? Zoals al aangehaald is is licht geen energie, maar een verzameling deeltjes aan hoge snelheid. Teneinde het dualiteitsprincipe is dit eveneens een golfbeweging. Dus wanneer deze ergens tegen botsen gaan deze fotononen botsen met aanwezige deeltjes, wat voor warmte/stroom kan zorgen.
    (ieder onwetend persoon kan het moeilijk uitleggen, het moet iemand zijn die er veel van af weet om het goed en simpel uit te leggen)
    Laatst gewijzigd door carl; 3 October 2008 om 20:41

  7. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    Dopey ( 5 October 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Antivirus 2009
    Door helga in forum Malware
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 5 January 2009, 20:43
  2. Kerstverhaal anno 2007l (mét copyright)
    Door compuchrisje in forum De Lounge
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 3 January 2008, 23:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •