Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Beginner   zehro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2008
    Locatie
    Koningin Der BadSteden
    Berichten
    2
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    5 keer in 3 posts

    amerikaanse presidents verkiezingen 2008

    Op 4 november gaat het Amerikaanse volk weer naar de stembus om een nieuwe president te kiezen. George W. Bush heeft dan twee termijnen uitgediend, waardoor er gegarandeerd een ander persoon als president zal worden verkozen.

    Wie zal het worden? Barack Obama voor de Democraten of John McCain voor de Republikeinen. Wie wordt de 44ste president van Amerika?..
    ---
    Obama kan dus, denk ik, de verandering brengen waar Amerika zo lang op heeft gewacht. Er is een fundamenteel andere manier van politiek bedrijven nodig om, met de Democraten en Republikeinen in het Congres, Amerika te veranderen.
    Niet eens met mijn keuze? Reageer en laat het me weten...


    Groetjes zehro.
    Laatst gewijzigd door zehro; 11 September 2008 om 19:46
    Life's A Gamble

    -Zehro-

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.024 keer in 15.346 posts
    Net als met de lotto, is het ook met verkiezingen wachten tot na de uitslag. Dàn pas zal Obama of eender wie het wordt kunnen bewijzen of er wel degelijk verandering wordt doorgevoerd, en of die in het voordeel zal zijn van de Amerikaanse burger of niet. Nu wordt enkel een soort angst-terrorisme gebruikt om de mensen monddood te maken, maar of Obama de weerslag van de 'bevrijding' zal kunnen opvangen?
    Om één of andere duistere reden, krijg ik met die mens het gevoel dat hij dezelfde weg zal opgaan als de Kennedy's, 'k hoop dat ik deze keer fout heb gedacht.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Net als met de lotto, is het ook met verkiezingen wachten tot na de uitslag. Dàn pas zal Obama of eender wie het wordt kunnen bewijzen of er wel degelijk verandering wordt doorgevoerd, en of die in het voordeel zal zijn van de Amerikaanse burger of niet. Nu wordt enkel een soort angst-terrorisme gebruikt om de mensen monddood te maken, maar of Obama de weerslag van de 'bevrijding' zal kunnen opvangen?
    Om één of andere duistere reden, krijg ik met die mens het gevoel dat hij dezelfde weg zal opgaan als de Kennedy's, 'k hoop dat ik deze keer fout heb gedacht.
    ze hebben al geprobeerd hem te kunnen vermoorden obama maar is niet gelukt .

  4. #4
    Sarana
    Gast
    Ik vrees dat Obama door het feit dat hij zwart is al bij een hele hoop kiezers heeft afgedaan. De rassendiscriminatie speelt nog heel sterk in Amerika. (spijtig genoeg niet alleen daar).
    Ook het feit dat hij voor abortus is maakt hem niet populair bij de o zo conservatieve bevolking. Ook het geloof zit sterk ingebakken bij de kiezers.
    Toch denk ik ook dat ze met hem de meeste kans op vernieuwing en op een beter beleid hebben.
    Amerikanen willen wel verandering maar als er dan iemand zich aandient met heel progressieve gedachten steken ze meteen hun kop in het zand.

  5. #5
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Moeilijk te voorspellen. De massa is onberekenbaar, evenals de 'gemoederen'
    nadien ...
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  6. #6
    Jule
    Gast
    De Belgen willen ook verandering ... 15 maanden in drie zinnen:
    Leterme: Wallonië moet zijn financiële verantwoordelijkheid nemen. (Staatshervorming )
    Reynders: U kan ons daartoe niet verplichten.
    Leterme: U heeft gelijk ...

    En veranderen dat het doet ....

  7. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.024 keer in 15.346 posts
    We stemmen altijd op mensen waarvan we dénken dat ze iets gaan veranderen. Na de verkiezingen zien we koppen verschijnen waar we zeker niét voor gestemd hebben. Ofwel gaan onze stemmen via vervormers naar enkelen die op voorhand al een route hebben uitgelegd, ofwel haken 'onze' kandidaten opeens af en geven hun pakketje door, met hetzelfde verschijnsel als gevolg.
    Ook in Amerika zit er een achterban, die continu de president stuwt en duwt in de richting die zij wensen. Tot nog toe is Bush daar het knapste voorbeeld van geweest, meer industry-minded als hij zijn er nog maar weinig geweest. En ook terrorisme met het ingrediënt terror heeft hij uitentreuren toegepast.
    Wat Obama méér heeft dan andere kandidaten, is présence, is taalvaardigheid. Dat zet hem al op voorsprong bij de anderen. Onderling is het gewoon een lastercampagne, dus ik hoop alleen dat ze niet met madame Clinton als vice komen aandraven, of Obama heeft binnen de korstste keren opeens ook een blauwe jurk in zijn bureau.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #8
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    zoals ze hier zeggen met moder gooien binnenkort dus lekker moderbad .

  9. #9
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    We stemmen altijd op mensen waarvan we dénken dat ze iets gaan veranderen. Na de verkiezingen zien we koppen verschijnen waar we zeker niét voor gestemd hebben. Ofwel gaan onze stemmen via vervormers naar enkelen die op voorhand al een route hebben uitgelegd, ofwel haken 'onze' kandidaten opeens af en geven hun pakketje door, met hetzelfde verschijnsel als gevolg.
    U heeft het toevallig niet op éne Etienne Schouppe?? Als hij baas was van de NMBS is er een miljard Belgische franskes spoorloos verdwenen. Wat doet die kerel in onze regering?

  10. #10
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jule Bekijk bericht
    Wat doet die kerel in onze regering?
    Nog een miljard zoeken,dan heeft hij nen biljard


  11. De volgende gebruiker bedankt sykke voor deze nuttige post:

    Dopey (16 September 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Ek 2008
    Door Beatje in forum De Lounge
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 3 July 2008, 00:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •