Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Spore +

Geek   ultddave's schermafbeelding
    Bedankjes
    5.816
    Bedankt
    2.705 keer in 1.333 posts

Spore +

Hey, zoals jullie al wisten is Spore 5 september uitgekomen. De game werd geproduceerd door Maxis, die ook de sims bezitten.

Het spel won op de E3 2005 de volgende prijzen:
    • Best of Show
    • Best Original Game
    • Best PC Game
    • Best Simulation Game

Spore zal een simulatiegame zijn die gaat van het cellulaire tot het galactische level. Het spel bestaat uit meerdere stages, die ieder speelt met zijn eigen speelstijl. Will Wright heeft laten weten dat de speler aan iedere stage zo veel of zo weinig tijd kan besteden als hij wil. Als een speler een bepaalde stage leuk vindt, dan zal niets hem dwingen naar de volgende stage te gaan.

Hoewel het er ooit acht waren, geeft de recentste informatie aan dat het spel bestaat uit vijf stages. De 'Onderwater Stage' is volledig verdwenen. De 'City Stage' is opgegaan in de 'Civilization Stage' en de 'Spacefaring Stage' is opgegaan in de 'Galactic Stage'. Dit is de lijst van wat er over is:
    • Cell Phase (cel Fase): vergelijkbaar met Pacman
    • Creature stage (wezen Fase): vergelijkbaar met Diablo
    • Tribal stage,(Stam fase): vergelijkbaar met Populous
    • Civilization stage (Beschaving Fase): vergelijkbaar met Risk en Civilization
    • Space Phase, (ruimte fase): vergelijkbaar met al het voorgaande.

*LET OP: bevat misschien spoilers.*

De cel fase

De cel fase is een game onderdeel vergelijkbaar met die van Pacman. De speler bevindt zich in een 2D omgeving (zie foto) en moet afhankelijk of hij een carnivoor of herbivoor is, andere microben of planten eten. Zoals overal in de natuur werkt hier ook de wet van de sterkste. Als je grotere microben tegenkomt, maak je je het best uit de voeten voor je opgegeten wordt. Elke keer als je eet, krijg je een stukje DNA. Om de zoveel tijd wordt je ééncellig organisme groter en kom je microben tegen die je kan opeten, en als je geluk hebt ,ook hun vaardigheden inpikken. Je kan ook je lokroep gebruiken om je vrouwtje te vinden. Je maakt dan een ei en gaat dan automatisch naar de editormode. In deze mode kan je je ééncellig organisme aanpassen (lees: nieuwe vinnen voor extra snelheid, meer "wapens" zoals stekels, meer ogen voor beter zicht, etc). Er zijn echter beperkingen: je mag het maximum aantal objecten in 1 wezen niet overschrijden en je moet genoeg geld hebben voor het te kunnen betalen. De valuta is DNA.

De wezen fase

De wezen fase is een gameonderdeel vergelijkbaar met die van Diablo. Je organisme heeft nu net genoeg DNA verzameld om een klein brein te ontwikkelen, samen met een paar benen (of meerdere). Je camera verandert nu naar third person en je bestuurt 1 organisme van je nest. Je moet met hem gaan jagen op andere dieren (in geval je een carnivoor bent), je moet fruit en planten eten (herbivoor) of je kan zelfs een bondgenootschap sluiten met andere nesten en wezens. In deze nesten kan je organisme dan genezen als hij gewond is geraakt bij een gevecht. In deze stage van het spel is de valuta nog steeds DNA, maar deze krijg je niet meer om te eten maar om questen te vervullen.

Je kan jezelf opstellen in 2 modes. Vriendschappelijke modus, hiermee krijg je questen om bondgenootschappen te sluiten. Of de vijandelijke modus, hiermee moet je nesten en wezens doden en uitroeien om je quest af te werken. Maxis heeft gebruik gemaakt van dit systeem om ervoor te zorgen dat de speler 2 initiatieven heeft en dus niet persé moet kiezen voor de gewelddadige tour in het spel. Naarmate je meer DNA krijgt en je brein groeit, kan je ook in een troep werken. Je hebt dan 1-2-3 leden van je troep bij je, die je helpen met bondgenootschappen te sluiten of vijanden in groep aan te vallen.

Je kan op ieder moment naar je huis terugkeren en een ei leggen bij je vrouw. Ook hier ga je naar de editormode en kan je je wezen aanpassen aan het leven op land. Dit is de laatste fase waarin je je wezen zelf kan ontwikkelen, dus hier beslis je hoe hij er later uit gaat zien. In volgende fases kan je alleen harnas, kleren en versieringen aanbrengen op zijn lichaam.

De stam fase

De stam fase is een gameonderdeel dat te vergelijken is met Populous. De camera bevindt zich nu hoog boven de wereld en het spel verandert meer in een RTS game. Je bouwt je stam op en recruteerd krijgers om voor je te vechten of bondgenootschappen te sluiten met andere stammen. Als je alle stammen (5 stammen) hebt verslagen of tot bondgenoot hebt benoemt dan eindigt deze fase al.

Laatst gewijzigd door ultddave; 20 maart 2010 om 23:39
    "Friendship. It’s the hardest thing in the world to explain. It’s not something you learn in school. But if you haven’t learned the meaning of friendship, you really haven’t learned anything." ~ Muhammad Ali

2. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

Dexter (18 september 2008)

Bedankjes
    5.816
    Bedankt
    De beschavings fase

De beschavings fase is een gameonderdeel dat te vergelijken is met Civilization. De speler beschikt nu over 4 verschillende gebouwen die hij zelf kan laden of samenstellen alvorens te bouwen in zijn stad. Deze zijn het stadhuis (1 per stad), een huis, een fabriek en een entertainment gebouw. Het doel is hetzelfde als in de vorige fase: alle steden innemen met tanks, vliegtuigen of boten. Of ze tot bondgenoot maken en handelroutes opstellen. Wanneer alle steden van de speler zijn, eindigt deze fase en is de planeet in bezit van hem.

De Space fase

Je wordt de ruimte ingestuurd om missies te volbrengen voor je eigen volk, maar ook voor andere volkeren. Zo kan je handelroutes aanleggen, bondgenootschappen sluiten, sterrenstelsels kopen, nieuwe onderdelen voor je ruimtetuig kopen, handel drijven, aanvallen met een vloot, nieuwe soorten onderzoeken, contact maken met andere rassen, planeten bewoonbaar maken alvorens ze te koloniseren, etc.

Het doel van deze fase is eigenlijk je rank als kapitein omhoog halen tot je de top hebt bereikt.

Dit filmpje overloopt alle fases.

Rating: Persoonlijk vind ik het spel behoorlijk fijn om te spelen, alleen kan je het nogal snel uitspelen als je niet jonger bent als 12 jaar. Ik heb alle fases doorlopen in 9uur speeltijd voor de eerste keer (waarin je sommige dingen nog moet uitzoeken enzovoort). Ik heb wel nog niet de hele ruimtefase doorlopen waarin je de hoogste rank moet halen (hierbij zit ik halfweg). Het spel is dan ook een aanrader voor RTS liefhebbers die graag steden uitbouwen, relaties opzetten met andere rassen, oorlog voeren enzovoort. Daarom zou ik het spel toch zeker een 7.5/10 geven.

Anderzijds vind ik het wel geen 54.99 euro waard (bij Game Mania), 45-50 euro zou een meer normale prijs zijn voor het spel. Ook een nadeel is het securom beveiligingssysteem dat je installatietotaal limiteert tot 3. En als je het spel meer als 3x wilt installeren moet je dus de service contacteren en hoogstwaarschijnlijk nog betalen ook! Maar ik hoop dat ik toch een aantal personen iets heb kunnen bijbrengen over Spore. Dus ik zou maar snel naar de winkel gaan en het spel halen!

Veel geluk
    -dave-
    Laatst gewijzigd door ultddave; 20 maart 2010 om 23:39
    "Friendship. It’s the hardest thing in the world to explain. It’s not something you learn in school. But if you haven’t learned the meaning of friendship, you really haven’t learned anything." ~ Muhammad Ali

Bedankjes
    5.816
    Bedankt
    Je kan ook gebouwen, voertuigen en wezens downloaden van andere spelers. In totaal zijn er nu al 1.8 miljoen voorwerpen. Je moet wel een EA-spore account aanmaken.

Have fun
    -dave-

Expert   jellabi's schermafbeelding
    Bedankjes
    370
    Bedankt
    166 keer in 118 posts
    ben ook van plan om hem te gaan kopen, maar in 9 uur al uitgespeeld?

Bedankjes
    5.816
    Bedankt
    nja officieel gezien kan je hem niet uitspelen :P,, want de laatste fase is oneindig groot (oneindig veel planeten en rassen),,, maar ik heb tot halfweg mijn ranking gespeeld, maar als je de hoogste rank hebt behaald kan je nogaltijd voort spelen... :P

Erelid   carl's schermafbeelding
    Bedankjes
    1.944
    Bedankt
    2.016 keer in 1.201 posts
    Misschien ook even de moeite om de securom beveiliging te vermelden die momenteel het aantal installaties tot 3 beperkt ? De rootkit vind ik niet zo een ramp, maar de beperkte installaties wel. (de rootkit liever niet, maar geen last van )

8. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

ultddave (18 september 2008)

Bedankjes
    5.816
    Bedankt
    uhm zijn we over hetzelfde spel bezig? :P ik heb niets gezien of gehoord van beveiliging of installatiebeperkingen ^^

Expert   greg's schermafbeelding
    Bedankjes
    86
    Bedankt
    188 keer in 148 posts
    er is inderdaad securom drm aanwezig en door die beveiliging kan er maar 3 installaties worden uitgevoerd

ze zijn zelfs bezig aan een patch wat het mogelijk zal maken om de game op meer dan 3 pc's te installeren. het online spelen blijft beperkt tot 1 account

11. De volgende gebruiker bedankt greg voor deze nuttige post:

Erelid   carl's schermafbeelding
    Bedankjes
    1.944
    Bedankt
    2.016 keer in 1.201 posts
    Dat is nou hetgene wat het zo erg maakt, er wordt nergens vermeld dat je na 3X installeren EA support mag bellen om opnieuw vrij te geven, en dit is NIET gratis, zeker niet voor ons, en men behandelt je alsof je een piraat bent die z'n download legaal wil activeren, leuk is anders.

13. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

Bedankjes
    5.816
    Bedankt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Dat is nou hetgene wat het zo erg maakt, er wordt nergens vermeld dat je na 3X installeren EA support mag bellen om opnieuw vrij te geven, en dit is NIET gratis, zeker niet voor ons, en men behandelt je alsof je een piraat bent die z'n download legaal wil activeren, leuk is anders.
    Ja inderdaad, das best ***, Volgens mij willen ze vooral het feit tegen gaan, dat mensen hun games instaleren op de PC van een vriend ofzo en dan snel een crack afhalen op zijn PC om te kunnen spelen. Als het nu gratis was, dat vrij geven, dan zou ik er minder problemen mee hebben. Minder piraterij = meer games op de PC als console, ipv dat ze overstappen naar xbox of PS3 :P.

Maar wat doe je eraan :(. Ik zal het er even bij vermelden in mijn post
    bedankt voor het melden trouwens
    -dave-

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten