Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts

    Uitroep opiniestukje rookverbod in de huiskamer

    De Vlaamse Liga tegen Kanker (VLK) pleit ervoor om roken in een huiskamer waar kinderen aanwezig zijn te verbieden. Passief roken is ongezond. Laten we consequent zijn en de lijn verder door trekken. Snoepautomaten worden vanaf heden verboden (werken diabetes en tandbederf in de hand), buiten fietsen en spelen gaan we ook verbieden (teveel kleine stofdeeltjes in de lucht), alcohol gaan we ook mee verbieden, zeker in bijzijn van kinderen (kinderen leren immers door imitatiegedrag en op die manier kweken we alcoholisten), computers en internet leggen we ook aan banden (zij beletten kinderen creatief met hun fantasie om te gaan),...
    In het nederlands bestaat er voor dit soort regeltjes een mooi woord : "betutteling" ! Waar ligt de grens voor een overheid om zich te mengen in het privéleven van zijn bevolking. Het gaat steeds verder en verder. Indien men zulke controle wil, is het beter dat we in één grote communne gaan samenleven en alle individualiteit uitschakelen.

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken Dopey voor deze nuttige post:

    bubsy119 (23 September 2008), dannyma (21 September 2008)

  3. #2
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    voor mij simpele uitleg als zij hun best doen dus not waarom wij dan ?
    het heeft geen zin om iets te verbieden als het andere wat net het zelfde doet niet verboden wordt .iedereen moet aan gezonder en leefbaarder wereld mee helpen en niet aan alleen de gewone mens dus ook onze regeringen . meestal komt dit tot stand als het erger al gebeurt is wordt terug gebracht in reverse .
    zolang de mens niet na denkt wat de gevolgen zijn op langere termijn zullen we in deze problemen blijven .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 21 September 2008 om 15:37 Reden: defect toetsenbord

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik denk dat dit onderwerp al uitentreuren is behandeld op lifestyle-forums en steevast is uitgelopen op één punt: onenigheid. Mensen hebben gewoontes, al of niet gezond, meestal wel eigen keuze. De omgang met andere mensen is iets dat je moet leren aanvoelen, wat stoort de anderen, wat stoort niet. Leer rekening te houden met je medemens, maar dat moet ook wederzijds kunnen. Soms krijg ik het gevoel dat nu de rokers worden aangepakt omdat het niet lukt om andere calamiteiten door andere bevolkingsgroepen af te weren.
    Ik hoop dus dat dit hier niet het zoveelste marathontopic verwijten wordt....

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    dannyma (21 September 2008)

  6. #4
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    voorbeeld ik heb een schoonmoeder zoals velen zij is 78 heeft altijd al gerookt en heeft 10 kinderen en nu ook al kleinkinderen en die ook bijna kinderen en niemand heeft er last van .
    waar dit op gesteund is vraag ik me af ?
    ik denk dat we hier weer zwaar in gaan discuteren .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 21 September 2008 om 21:08 Reden: oops foutje

  7. #5
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Ik dacht niet dat ze je kunnen verbieden om thuis te roken. Tenzij door sigaretten illegaal te verklaren natuurlijk. Ik vind ook niet dat je zoiets niet moet opleggen. Als je niet het fatsoen hebt om niet te roken in bijzijn van je kinderen ben je gewoon een slechte ouder. (Roken kan, maar niet in de buurt van een (zeker een klein) kind).
    En dat is mijn mening en ik heb hier niets meer aan toe te voegen. (=geen discussie )

  8. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    compuchrisje (22 September 2008)

  9. #6
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    die kankerstokken proberen er alles aan te doen om het laatste uit de kan te halen .
    alleen hadden ze niet verwacht dat fabrikanten zich gingen aanpassen .
    prijs van tabak omhoog vanwege taks en fabrikanten prijs terug laten dalen .konden ze niet mee lachen , trouwens waar denk je dat gat in de begroting komt . niet verwacht dat er zoveel zouden zijn , ik kan hier verschillende factoren noemen die niet maatschapelijk niet verantwoord zijn toch wordt het aanvaard . en denk echt niet dat sigaretje per dag de atmosfeer met naar de verdomenis helpt terwijl andere wel (maatschapelijke verantwoord )wel de aarde om zeep helpen .
    ik denk dat sneller zullen sterven van dat dan tabak zelfs al spuiten we via onze adem recht in onze longen .dat ze hunne wereld maar veranderen want de mijne is al genoeg verandert en heb aan deze boodschap geen behoefte trouwens tabak heeft niet alleen slechte kanten ook en paar goede je houd die zagemensen van je lijf .

  10. #7
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Dat de mensen roken raakt mij persoonlijk niet, zolangs ze rekening houden met anderen.

    Hetgeen ik erger vind: Vanmorgen, met de fiets onderweg naar het lokale treinstation, telde ik zowaar 19 weggegooide, lege sigarettenpakjes in de berm en op straat . Dit verspreid over 3 km.
    Gaat roken dan gepaard met sluikstorten?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  11. #8
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Of is het nu roken of chips eten enz..
    Dat iedere mens moest doen wat hij kan/wil/moet zou er van al die dingen geen sprake zijn

    alléé weer een reden om lotto te spelen


  12. #9
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    met de trein aleez toch eentje die het goede voorbeeld geeft .
    maar weet je de gemiddelde belg verantwoordelijk is voor 4,8 ton CO² uitstoot ( 2 moet beneden staan niet boven CO ) maar vindt het niet op mijn toesenbord . dan vindt ik die pakjes op de grond niet zo erg maar zal me zeker ook iriteren want dat zijn mensen zonder fatsoen en daar kan ik in komen wat je bedoelt .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 23 September 2008 om 15:41 Reden: spelling

  13. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Obsessed (23 September 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Rookverbod
    Door Obsessed in forum Fun
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 20 September 2008, 21:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •