Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: ubuntu installeren

  1. #11
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    't is gelukt ondertss Eerst in windows de partities wat aangepast. Daarna ubuntu installeren en voor het os een primairy met '/' genomen. Een tweede partitie als logical drive en '/home' genomen en een derde partitie als swap file genomen. Deze laatste is 1,5 keer het intern geheugen om save te zijn.
    En nu de andere probs die gaan komen
    Bedankt allesinds al

  2. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    sykke (23 September 2008)

  3. #12
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ook ik begin er eens aan als volkomen leek.
    Mijn eerste bekommernis is niks verkeerd te doen zodat ik mijn partities overschrijf...
    Dus mijn eerste vraag:
    Ik heb ubunti op cd en een laptop met vista en 2 partities. Moet ik nu eerst deze partities verkleinen en een derde aanmaken voor ubunti of kan men dit regelen tijdens de installatie van ubuntu? Bedoeling is een dual boot te krijgen waar ik mijn vista bij behoud.

    Bedankt
    Astublieft!! Als uw pc eerst uw cd-station leest, kan u gewoon opstarten met de ubuntu cd zonder te instaleren. Indien uw pc direct opstart van uw eerste (Vista)partitie, kan u de cd (Met Ubuntu 8.04 Hardy Heron) laten openen door vista. U krijgt drie keuzes, waarvan de onderste is dat u uw pc kan laten heropstarten vanop de cd. U kiest dus eerst om op te starten van op de cd zonder te installeren. Eens opgestart ziet u bovenaan uw scherm (Indien u de Nederlandse taalondersteuning heeft gekozen): Toepassingen; Locaties; Systeem. U kiest voor Systeem >> Beheer>> Shijfbeheer. Daarmee start u Gparted op. Met dit tooltje kan u uw partities naar wens gaan bijwerken. Voor Linux maakt u (premier ???) partitie aan in EXT3 formaat. De grootte hangt af van wat u wenst te doen onder linux. (Als blue ray films gaat downloaden heeft u meer plaats nodig dan als u enkel wil chatten.) Laat ook plaats over op uw schijf die niet voorbestemd is. Deze " niet voorbestemde partitie" gaat linux gebruiken als swap. Windows gaat een beetje harde schijf gebruiken wanneer het werkgeheugen tekort schiet? Zo gaat linux daarvoor swap gebruiken. Eens uw schijf is ingedeeld, kan u linux gaan installeren. U kiest best "handmatig" voor het kiezen van de juiste partitie. Zorg dat u geen partities heeft van ongeveer gelijke grootte, zodat u uw linux partitie gemakkelijk kan herkennen. Indien u Ubuntu 8.04 Hardy Heron heeft geïnstalleerd, laat iets weten. Ik heb nog een website met interessante tips ....

    Te laat dus ....
    Indien u wenst dat uw pc opstart in Vista in plaats van Ubuntu lees dan hier nummer 3 eens.
    Laatst gewijzigd door Jule; 22 September 2008 om 23:40

  4. De volgende 2 gebruikers bedanken Jule voor deze nuttige post:

    PeterN (24 September 2008), ultddave (23 September 2008)

  5. #13
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Ben blij dat het voor u gelukt is mijn bijdrage heeft dan gewerkt,enjoy u nieuw o.s


  6. De volgende 2 gebruikers bedanken sykke voor deze nuttige post:

    PeterN (24 September 2008), ultddave (23 September 2008)

  7. #14
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    yea het is inderdaad gelukt :P bedankt voor alle replies . Maar heeft iemand nog tips ivm te installeren software voor te programeren? Misschien zijn er leuke handige programma's die kunnen helpen? alvast bedankt =)
    -dave-
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  8. #15
    Jule
    Gast
    Er zijn in linux verschillende programmeer talen mogelijk?? Welke wenst u te gebruiken? Moest ik een interessante webpagina tegen komen ...
    Het is altijd leuk als u alle codecs heeft staan, zodat u alle formaten kan afspelen? Kijk eens op deze webpagina?? Ik heb de link hier gehaald. Dit is de beginpagina.
    Laatst gewijzigd door Jule; 23 September 2008 om 21:38

  9. De volgende 3 gebruikers bedanken Jule voor deze nuttige post:

    PeterN (24 September 2008), sykke (24 September 2008), ultddave (23 September 2008)

  10. #16
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Hardy Heron is voor mijn oudje te hoog gegrepen, ik heb met mijn Kubuntu ook meer problemen qua browser (Konqueror), Firefox wil hij niet accepteren, etc. Muziek heb ik zelfs niet getest (één van de boxen is toch kapot). Bij surfen merk ik vaak dat er wel degelijk enkel wordt gecodeerd voor Internet Explorer. Is de Linux society aan 't afbouwen? of is mijn systeemke gewoon té oud voor alles (10 jaar).

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. #17
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Ik ga programeren in C: in Java en waarschijnlijk ook in andere zoals html. Hier is mijn studieprogramma , maar ik zit nog maar in het eerste jaar, dus kga niet voorop lopen op de feiten .

    http://www.uhasselt.be/onderwijs/opl...amma_1bach.asp
    http://www.uhasselt.be/onderwijs/opl...mma_23bach.asp

    Bedankt voor de link btw
    -dave-
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  12. #18
    Jule
    Gast
    @CompuChrisje: Ik vrees voor uw systeempje en zijn leeftijd ... Ik heb nu meer genot van Linux dan toen ik begon. Printen, scannen, online bankieren, .... Ze zitten duidelijk niet stil, de mensen van Open Source. Nu nog wachten op drivers van mijn Pinnacle fm kaart ...

  13. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    ultddave (24 September 2008)

  14. #19
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Eén van de kleine ongemakken dat we nog niet gevonden hebben is het draadloos netwerk. Eens ingesteld in Ubuntu werkt het wel, dus dat is al positief. Ik was zelfs verrast dat het zo eenvoudig ging. Maar wat ik nog moet uitzoeken en niet direct vond is hoe hij deze settings automatisch bij een herstart gebruikt. Je kan daar wel een profiel ingeven en de settings opslaan daarin, maar na een herstart wil hij niet automatisch connecteren. Terug alles leegmaken en terug de settings invullen is de enige oplossing om terug connectie te maken. Ik zal dus eens verder moeten zoeken

  15. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    ultddave (24 September 2008)

  16. #20
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.623
    Bedankjes
    774
    Bedankt
    818 keer in 492 posts
    Als ik iets in Java moet schrijven, gebruik ik netbeans, deze is crossplatform en werkt dus ook op linuxgebaseerde besturingssystemen.

    En als je manueel je netwerkgegevens invult in /etc/network/<wbr>interfaces, dan zou dit automatisch moeten werken bij elke login.

  17. De volgende 2 gebruikers bedanken Snakey voor deze nuttige post:

    PeterN (26 September 2008), ultddave (24 September 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Beryl installeren op Ubuntu Hardy Heron
    Door RobinW300i in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 17 September 2008, 19:23
  2. Ubuntu installeren.
    Door PAUL in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 April 2007, 08:42
  3. Ubuntu
    Door 2B's in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 19 May 2006, 18:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •