Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    als je op de vergaderingen had geweest waar diegenen lid van zijn maakt niet uit welke kleur en op de uitnodiging had in gegaan in plaats van in de vuilbak te gooien had je meer geweten wat er gaande is maar als je graag de propaganda van de andere kant hoord en aanvaard is het jou keuzen maar maak je geen zorgen moest je verkeerd zijn blijven we jullie uit solidariteit steunen . en zullen je niets kwalijk nemen en blijven we even goede vrienden .

  2. #22
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    500 krijgen en 1000 betalen goede deel
    Beter dan niets krijgen en 1000 betalen. Dit soort acties, zoals morgen, past echter beter in het opbod en ledenslag onder de vakbonden zelf, want daar gaat het de vakbonden om hoor.

    En dat zondagwerken(kom er nog eens op terug), heb zelf jaren lang op zondag moeten werken, en in onze sector werd dat als normaal beschouwd, net als werken op zaterdag. Weet niet in welke sector jij werkt, maar ik wil je wel horen roepen als je baas je sommeert in het weekend(voor hetzelfde loon hé).

    Voor de meeste "stakers" is morgen maandag een aangename aanvullende weekend-dag.

  3. #23
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Beter dan niets krijgen en 1000 betalen. Dit soort acties, zoals morgen, past echter beter in het opbod en ledenslag onder de vakbonden zelf, want daar gaat het de vakbonden om hoor.

    En dat zondagwerken(kom er nog eens op terug), heb zelf jaren lang op zondag moeten werken, en in onze sector werd dat als normaal beschouwd, net als werken op zaterdag. Weet niet in welke sector jij werkt, maar ik wil je wel horen roepen als je baas je sommeert in het weekend(voor hetzelfde loon hé).

    Voor de meeste "stakers" is morgen maandag een aangename aanvullende weekend-dag.
    ja klopt hoe meer hoe beter .
    want met hoe meer je bent dan kan je nog sterker uit de hoek komen en de klok terug draaien waar die het niet graag willen komen omdat ze deze weg niet meer in willen en wij die weg ook niet in willen die zij willen bewandelen zullen er harde en duidelijke garantie's moeten komen om toch uit deze inpase uit te kunnen komen .
    wat voor jullie normaal was spijtig genoeg was het voor andere niet normaal en hebben gekregen waar ze recht op hadden en dus spijtig jullie niet gedaan maar ik denk wel dat dit er gaat aan zien te komen en ik werk ook zowel zaterdag en zelfs op feestdagen dus je moet het mij niet uitleggen wat dit is als je weet dat andere uitslapen terwijl jij voor 6 uur uit je bed moet om te gaan werken om de zaak draaiende te houden en als hij dit mij vraagt mag hij het zelf doen want dan blijf ik ook als de rest thuis dus no deal .

  4. #24
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Het is hier al een flink debat geworden precies, maar mag ik iedereen eventjes aanmanen om niet met raketten of ander afweergeschut te schieten? 't Is hier geen politiek forum nietwaar.
    Staken is een recht, dat door de vakbonden is verworven halfweg de vorige eeuw. Het is de enige manier voor een werknemer om te laten horen dat de situatie waarin hij zit niet meer te houden is. Niemand krijgt het in zijn hoofd om op dat moment onze koning of een minister te bellen om een toegeving te doen, je stem wordt niet gehoord. Ze wordt door een bediende netjes in de kast bij de anderen gedeponeerd. Dus kan er maar één ding: op straat komen, samen met je collega-werknemers.
    In de eerste helft van dit jaar zijn een record aantal bedrijven over kop gegaan, zijn hun werknemers op stempelgeld moeten overstappen, vinden diezelfde werknemers amper nog werk, vermits het uitverhuurd wordt aan goedkopere krachten die niet van hier komen. Ons land wordt overspoeld, of beter, onze mensen, zowel Walen, Vlamingen als Brusselaars, worden weggespoeld. En dan zou niemand mogen reclameren?
    Ik heb als verpleegkundige nooit geklaagd over mijn loon, samen met dat van mijn man konden we rondkomen, ook met opgroeiende en later studerende kinderen. Maar welk jong koppel kan nu starten met bouwen of een huis kopen? Welke perspectieven hebben ze als zowel hun bedrijf waar ze werken, als de banken er vanonder piepen met hun spaarcentjes? Waarom trekken sportvedetten bij hun eerste winst al naar Monaco? Waarom gaan al die jonge bedrijven, die zo hard moeten aangemoedigd worden ook zo snel weer ten onder?
    Van waar komen de centen waarmee Fortis is opgerakeld? Want wat overblijft kan je moeilijk nog een florissante bank noemen.
    In dit geval, deze tijd, deze moment, moeten we niet meer als Vlamingen of Walen denken, maar als Belgen, hier geboren en getogen en elkaar helpen. Doodsimpel.
    trouwens als je hem belt krijg je hem niet aan de lijn maar 1 van zijn werknemers of zoals ze mooi zeggen iemand van hun cel (spreek uit ervaring ) ( ik verdedig de zaak waar iedereen goed en beter ik hoop van te worden en niet alleen vlaming ook onze zuiderburen (walen)zijn zo als ons belgen en horen ook gesteund te worden trouwens zij zijn meestal de eerste om in actie te schieten terwijl wij dikwijls achter lopen in het verleden en zijn op het moment deze tonen terug op de zelfde toon aan het brengen zullen ze geweten hebben .
    want de propaganda dat wij vlamingen boos zijn op walen slaagt nergens op en is in de werkelijkheid niet zo en pure propoganda om de mensen op het verkeerde been te zetten zal niet lukken . dat bij deze gezegd blijf ik dit steunen en is mijn recht zolang ze het niet verbieden of afschaffen .( en dan nog ).
    Laatst gewijzigd door dannyma; 5 October 2008 om 18:20 Reden: spelling

  5. #25
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.977
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    373 keer in 248 posts

    Slecht

    ja klopt hoe meer hoe beter .
    want met hoe meer je bent dan kan je nog sterker uit de hoek komen en de klok terug draaien waar die het niet graag willen komen omdat ze deze weg niet meer in willen en wij die weg ook niet in willen die zij willen bewandelen zullen er harde en duidelijke garantie's moeten komen om toch uit deze inpase uit te kunnen komen .
    http://www.dumpert.nl/mediabase/3185...n_premier.html

    Vooral de laatste 10 seconden zijn interessant.


    Door te staken halen ze hun koopkracht en de economie verder onderuit... zo kunnen ze over een maandje nog eens stakenthuisblijven.
    Laatst gewijzigd door Martijnc; 5 October 2008 om 18:34

  6. #26
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    nederlandse propoganda en we weten het zoals ze ons al hebben laten weten lost jullie problemen zelf op en hebben zelfs laten horen dat ze alleen het gezonde gedeelte van amro willen over nemen maar het zieke niet .
    maar waarom hebben ze het eerst amrobank overgenomen omdat het ziek was en blijkbaar waren ze in gelukt om een beetje gezond te krijgen .
    grote vergissing van de belgische fortis houders .kan gebeuren .
    zoals je weet moet nl van 1 europa niet veel weten ook zoals frankrijk en u.k . maar is voor mij oud nieuws en zegde daar op we zullen zien wij zijn geen nl en geen fr en geen u.k omdat wij be zijn .

  7. #27
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    wat voor jullie normaal was spijtig genoeg was het voor andere niet normaal en hebben gekregen waar ze recht op hadden
    Dus, als ik je goed begrijp....dan hebben die mensen maar pech? Das nogal kortzichtig hé. Terwijl die sector meer volk tewerk stelt dan eender welke sector in ons land. Wat is jou redenatie dan, die dommeriken in de supermarkten moeten het maar bekijken? En dat terwijl dit de mensen zijn die er voor zorgen dat er op jouw bordje eten ligt! Wist je trouwens dat veel bedrijven hun trukendoos opentrekken om inmenging van de vakbonden tegen te gaan( nieuwe nv's oprichten bij de indienstneming van de 25° werknemer, enz)? Heb daar de grote vakbonden nog nooit over horen klagen hoor. Zakken vullen, dat kunnen ze het best, en zoveel mogelijk macht naar zich toe trekken, dàt zijn de stokpaardjes. Er heeft nog geen enkele bond voor mij iets gedaan hoor (niet dat ze dat moeten, ben oud, wijs en assertief genoeg om niet met mijn voeten te laten spelen ).

    Denk je echt dat er door actie van morgen iets gaat gebeuren? Nogmaals, de regering is vleugellam, en dat is de realiteit. Zij vermogen niets tegen de stijgende prijzen, das de wereldmarkt en vraag en aanbod dat dit bepaalt.
    Ga je btw verlagen? Doe maar....maar denk eraan...minder inkomsten voor de staat, betekent ook minder financiele slagkracht. Er is niemand dat dit probleem zo kan oplossen, je moet realistisch blijven, zelfs onze banken hebben geen geld meer, laat staan de staat.

  8. #28
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    ik ga compuchrisje zijn advies op volgen einde van dit modder gooien en die willen morgen hebben recht en de andere die willen werken gaan maar werken zo simpel is het .einde aan dit debat .

  9. #29
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Allez....we waren net zo goed bezig Wordt hier toch niet met modder gegooid? Hoe meer meningen en standpunten ik hoor, hoe leerzamer het wordt

  10. #30
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    klopt hoor er is hier zeker geen probleem hoor maar de vraag is tot hoe ver we mogen gaan zoals vermeld is dit forum voor andere doeleinden bedoelt .
    als het goedkeuring van de moderators er is kunnen we verder .
    respect is voor mij belangrijk want we zijn nog groentjes tegen over andere hier op het forum .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 April 2008, 00:27
  2. Dit kan alleen in Antwerpen..
    Door Ludanto in forum Fun
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 March 2008, 13:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •