Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts

    antwerpen vermijden als het kan !!!

    hallo allemaal ,
    je hebt er al veel van gehoord en gelezen maandag 6 oktober is het zover .
    zoals altijd voor en tegenstanders ( ik zit in de voor ).
    somigen noemen het een staking en somigen noemen het een waarschuwing dat de gewone mens het beu is wat ze voorstellen of zo zouden willen en gaat hier niet alleen om de koopkracht maar als deze de kans krijgen er geen koopkracht meer zal zijn .
    bevriezen van lonen en stop op de index ook 38 uur terug naar 48 uur werk week ( dus ook zaterdag werk maar dan vergoed worden als gewone werkdag ) mensen die met pensioen zijn leven bijna of helemaal van leefloon of helemaal niet en daar heb je heel je leven voor moeten werken .werkgevers en onze regering leiders hebben genoeg gekregen en wernemer een habbekrats of zelfs niets verandert . prijzen stijgen zoals b.v voeding met bijna 8% electriciteit en gas met zo maar 50 % en veel te duur brandstof waar 21%btw wordt opgerekend terwijl dit noodzakelijke middelen zijn en geen overbodige luxe en daar wil het patronaat niets van weten en horen en willen dan beginnen met normale dialoog no way .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 4 October 2008 om 20:48 Reden: spelling

  2. #2
    Expert   Breskuz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2008
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    773
    Bedankjes
    995
    Bedankt
    716 keer in 410 posts
    haha ik kan niet naar school
    ik moet helemaal naar Mechelen vanuit Berchem
    .

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ai!! de dochter moét wel naar haar werk geraken. Dat zal weeral stress geven.
    Eu.. dannyma, ben jij ook geen werkgever? Hoor jij dan ook niet tot dat patronaat?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ai!! de dochter moét wel naar haar werk geraken. Dat zal weeral stress geven.
    Eu.. dannyma, ben jij ook geen werkgever? Hoor jij dan ook niet tot dat patronaat?
    voor zo ver ik weet nog niet en als ik zie hoe mensen op de werkvloer worden behandelt zou ik me schamen .

  5. #5
    Erelid/Spyware Slayer  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    1.977
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    373 keer in 248 posts
    Ik vindt het ronduit zielig dat men nu gaat 'staken', eigenlijk is het gewoon voor 25 euro thuisblijven. Zullen we eens kijken hoeveel mensen er echt gaan staken en hoeveel denken 'Verlengt weekend!'? De lonen zijn dit jaar al meermaals geïndexeerd. Het stakingsrecht wordt tegenwoordig keihard misbruikt. Deze staking slaat nergens op, de koopkracht is misschien gedaald als gevolg van de slecht economie (?) (die ze nu zelf nog sneller de dieperik in sturen), dat wil nog niet zeggen dat iedereen plots arm is en maar naar de straat moet verhuizen.

    Er zijn ook mensen die maandag wel willen werken, zij verdienen evenveel als hun collega's maar zij hebben dan geen last van dalende koopkracht?

  6. #6
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijnc Bekijk bericht
    Ik vindt het ronduit zielig dat men nu gaat 'staken', eigenlijk is het gewoon voor 25 euro thuisblijven. Zullen we eens kijken hoeveel mensen er echt gaan staken en hoeveel denken 'Verlengt weekend!'? De lonen zijn dit jaar al meermaals geïndexeerd. Het stakingsrecht wordt tegenwoordig keihard misbruikt. Deze staking slaat nergens op, de koopkracht is misschien gedaald als gevolg van de slecht economie (?) (die ze nu zelf nog sneller de dieperik in sturen), dat wil nog niet zeggen dat iedereen plots arm is en maar naar de straat moet verhuizen.

    Er zijn ook mensen die maandag wel willen werken, zij verdienen evenveel als hun collega's maar zij hebben dan geen last van dalende koopkracht?
    thuisblijven ? verlengt weekend ? slechte economie ? heb je al is over geinformeerd bij de juiste kanalen ? arm ? waarom stijgt dit elk jaar ? slechte economie of slecht beheer .niemand intresse ? heb je de laatste dagen tv gekeken ? en indien toelating krijg zal ik maandag foto's plaatsen .sorry iedereen zijn eigen mening of zoals tegenwoordig de mensen de mond snoeren en dreigen met ontslag als ze mee doen ?

  7. #7
    Expert   Dexter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 January 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    692
    Bedankjes
    625
    Bedankt
    636 keer in 343 posts
    Ik vind het dom, we zitten in een economische crisis en dan staken ze nog voor meer geld O.o (allez zo heb ik het toch begrepen )

    Hopelijk is het morgen slecht weer dan kan ik niet met de fiets naar school

    Adri
    HTML(5), CSS(3), Javascript, jQuery, Objective C, Java, AppleScript, PHP, MySQL.

  8. #8
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Kijk, voor sommige stakende groepen kan ik echt begrip opbrengen. De voedings en distributie sector worden al jaren lang genegeerd. Al ooit eens de moeite gedaan om op te zoeken wat uw kassierster verdient in je plaatselijke AD Delhaize of Carrefour supermarktje? Het is gewoon om te "bleiten". Als je dan weet dat deze mensen nog dikwijls verplicht worden om op zondag te werken, wil je helemaal in je graf kruipen. Het idee dat de meeste mensen dan nog hebben, dat deze groep op zondag wel dubbel betaald wordt, is al helemaal achterhaald. Niks dubbel hoor, in het beste geval worden ze flexibel genoemd.Op de koop toe wordt het winkelpersoneel nog de huid volgescholden door mensen die nog steeds hardnekkig vasthouden aan het idee dat de klant koning is, en dat ze zich dus alles mogen permitteren. ik had in mijn tijd een mooi devies, de klant is koning, maar ik ben hier nog steeds keizer .
    Anyway, de staking kan voor bepaalde groepen wel soelaas brengen, zeker voor de zwakste groepen. Dan heb ik het niet over de heren en dames uit de autoindustrie, petrochemie enz. Me dunkt dat deze de laatste jaren al zo veel gekregen hebben dat ze hun loonfiche niet durven laten zien zonder te blozen.
    Om effe terug te komen op zondag openingen....heb er in principe niets op tegen hoor, maar dan moet je (alweer) de lijn door trekken. Dan wil ik op zondag ook naar de bank kunnen gaan, papieren en documenten afhalen op het gemeentehuis, naar de garage gaan....wil ik verder schrijven? Ik denk dat 99% van de werknemers moord en brand gaan schreeuwen als ze op zondag moeten werken. Zou toch maar eens moeten hoor, dan beseffen al die mensen die op zondag vrolijk met hun karretje door de supermarkt rijden, hoe belastend zondagwerk is, en welke doorslag het heeft op het gezinsgebeuren, en dat voor geen eurocent meer hé!!!!!!!!
    Laatst gewijzigd door Dopey; 5 October 2008 om 16:17 Reden: die leestekens ook hé

  9. #9
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @dr! Bekijk bericht
    Ik vind het dom, we zitten in een economische crisis en dan staken ze nog voor meer geld O.o (allez zo heb ik het toch begrepen )

    Hopelijk is het morgen slecht weer dan kan ik niet met de fiets naar school

    Adri
    laten we duidelijk zijn deze crisis is niet veroorzaakt door de werkende mens .
    dom ga maar is naar de andere kant van de wereld en vraag daar maar is of ze werk kwijt zijn er een vergoeding voor krijgen ?
    2.als je ziek bent en solidariteit systeem bestaat waar je kan op rekenen ?
    3.of ze vakantiegeld krijgen of 13 maand krijgen ?
    4.wie denk dat daar voor gezorgd heeft manneke pis ik denk het niet .

  10. #10
    Expert   Dexter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 January 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    692
    Bedankjes
    625
    Bedankt
    636 keer in 343 posts
    Belgen zijn dus hebzuchtig?
    HTML(5), CSS(3), Javascript, jQuery, Objective C, Java, AppleScript, PHP, MySQL.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 April 2008, 00:27
  2. Dit kan alleen in Antwerpen..
    Door Ludanto in forum Fun
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 March 2008, 13:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •