Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Discussie: HD "klikt"

  1. #11
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door God Bekijk bericht
    k, nog een vraagje:

    Is het mogelijk de nieuwe hd van 500 naast die van 200 in pc te steken en dan gewoon alles over te zetten, zonder alles opnieuw te moeten installeren?
    Als je ook je OS bedoelt, neen dat zal niet gaan,...dan ga je NTLDR fout krijgen, omdat de bootloader en de schijf/partitie niet overeenkomt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door God Bekijk bericht
    edit:

    heb wat rondgezocht en zit nu bij schijfbeheer en heb daar de schijf al geïnitialiseerd, en nu moet ik wrs een primaire partitie aanmaken (ipv uitgebreide), maar nu wil ik eens proberen de schijf van 500 in twee te verdelen. Eentje voor mijn OS en eentje voor data. Gaat dat zonder al te veel gepruts, en klopt het dat ik bij format alleen diegene met OS op moet formatteren?
    Je schijf moet een primaire partitie bevatten, die als er een OS op moet komen, ook actief moet staat. Je volgende partitie wordt een logisch station dat niet actief mag staan. Formatteren kan je tijdens de installatie van windows, de logische partitie kanidd daarna nog.
    Beter nog doe je dit alles met een extern programma...PArtition Magic is een pracht van een programma daarvoor.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  2. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    26 February 2007
    Locatie
    Den Hemel
    Berichten
    438
    Bedankjes
    71
    Bedankt
    58 keer in 41 posts
    oké de situatie zoals ik hem nu wel:

    500 GB HD met OS en data en de 200 GB HD met data (zo lang ze nog leeft)

    voorlopig staat alles nog op 200 schijf en is 500 nog leeg (zonder partities)

    ik wil liefst alles van de ene overzetten naar andere (dat ik niet bv al mijn patches van Age of Conan terug opnieuw moet downloaden) behalve dan het OS

    en hoeveel ruimte heeft OS op die primaire partitie nodig?
    moet mijn 2e partitie (voor data) ook een primaire zijn?
    wat doet zo'n logisch station? waarom heb ik er één nodig?

    Partition magic is net iets te duur voor die ene keer dat ik het ga gebruiken...

  3. #13
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Pak dan dit, is gratis

    Beste om je te laten begrijpen is een foto... Zoalsje ziet in de laatste kolom heeft elke schijf een primaire partitie en daaronder (in de extended) logische partities. Dat is nu eenmaal de opbouw van partities. In de kolom daarvoor zie je of de partitie actief is of niet. Zoals je ziet heb ik elke primaire partitie actief gezet, zo kan ik er altijd een OS op plaatsen. Oppassen hiermee, want staat in je BIOS de HDD bootvolgorde verkeerd kan je een foutmelding krijgen dat er geen OS gevonden werd.

    Hoeveel heb je nodig voor een OS? Die van mij heeft nu 40Gb. Ik heb ze recent moeten uitbreiden, er was plaats op te kort. Maar met een schijf van 500Gb kan je gemakkelijk 10% kwijt aan je OS. Welke indeling je dan nog maakt, moet je zelf weten.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  4. #14
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    26 February 2007
    Locatie
    Den Hemel
    Berichten
    438
    Bedankjes
    71
    Bedankt
    58 keer in 41 posts
    dus als ik het goed begrijp is het: primary voor OS en al logical voor data? en waarvoor dient die extended primary elke keer?

  5. #15
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Een primaire partitie dient zoals ik al zei om een OS op te zetten. Zo moet je als je een multiboot wenst op dezelfde HDD, nog een volgende primaire partitie aanmaken.
    Je kan in totaal een HDD maar in max. 4 partities indelen. Wil je meer dan moet je werken met een uitgebreide (extended) partitie. Deze wordt dan weer ingedeeld in logische stations, op zich een partitie.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  6. #16
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    26 February 2007
    Locatie
    Den Hemel
    Berichten
    438
    Bedankjes
    71
    Bedankt
    58 keer in 41 posts
    oké

    heb gedacht om het zo te verdelen: 50.000 MB voor windows, en dan de rest (450.000 MB) verdelen over Games, Programma's, Muziek en Video's

    maar nu zit ik nog met volgende vraag: wat als ik enkel Windows deel formatteer, werken dan de Programma's en Games (die in andere partitie staan) nog?
    vriend zei hier net, toen ik ze wou verdelen, dat je dan errors krijgt als je die uitvoert en dat ze bijgevolg allemaal in dezelfde partitie als Windows moeten.

  7. #17
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Staat er al data op deze schijf van 500Gb? Zo ja, alle prograama's geïnstalleerd hebben inschrijvingen in het register van windows,...dus idd kan het zijn dat ze niet meer werken als je windows opnieuw installeert.
    Ze moeten niet persé op dezelfde partitie als windows... zoals je ziet op mijn foto, heb ik ook alles verdeeld: c:\ windows, d:\programma's, e:\downloads, f:\ backup,...en ga zo maar door.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  8. #18
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    26 February 2007
    Locatie
    Den Hemel
    Berichten
    438
    Bedankjes
    71
    Bedankt
    58 keer in 41 posts
    ze is nog leeg, maar moet op termijn de 200 schijf die er nu inzit volledig vervangen (aangezien die niet meer volledig stabiel is)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Ze moeten niet persé op dezelfde partitie als windows... zoals je ziet op mijn foto, heb ik ook alles verdeeld: c:\ windows, d:\programma's, e:\downloads, f:\ backup,...en ga zo maar door.
    ja dat had ik dus ook al gezien.

    maar bij jou werken je programma's dus nog wel als je enkel die C formatteert?

  9. #19
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    ik wil u de moed niet in uw schoen laten komen maar ooit al is gehoord van mechanisch defect .m.a.w. het klikken wat je hoort is het leesstiftje dat je hoort in je hardeschijf deze mag alleen op rustige manieren af en toe is horen geluid maken vanwege het opzoek moet gaan naar de dingens die je doet met je pc .maar snel of hard klikken betekent dat het radeloos is en het niet meer weet en zal software matig niet meer te genezen zijn . maar ik hoop voor u dat ik verkeerd ben .

  10. #20
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    26 February 2007
    Locatie
    Den Hemel
    Berichten
    438
    Bedankjes
    71
    Bedankt
    58 keer in 41 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyma Bekijk bericht
    ik wil u de moed niet in uw schoen laten komen maar ooit al is gehoord van mechanisch defect .m.a.w. het klikken wat je hoort is het leesstiftje dat je hoort in je hardeschijf deze mag alleen op rustige manieren af en toe is horen geluid maken vanwege het opzoek moet gaan naar de dingens die je doet met je pc .maar snel of hard klikken betekent dat het radeloos is en het niet meer weet en zal software matig niet meer te genezen zijn . maar ik hoop voor u dat ik verkeerd ben .

    af en toe hoor ik een geïsoleerde klik, HD werkt nog enkel de short DST en de long variant geven een Fail, zoals ik in beginpost al zei

  11. De volgende gebruiker bedankt God voor deze nuttige post:

    dannyma (16 October 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. worm.win32.netsky en verdachte "internet attack" meldingen
    Door thomasdosbicos in forum Malware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 July 2008, 23:35
  2. naam van kind "voor" foto ipv "erachter
    Door creature2you in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 3 April 2006, 18:15
  3. Creative Muvo "tx Se" Of "v200" 1gb
    Door vampie in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 December 2005, 16:25
  4. "Neovo F417BS 17"" TFT zw/zil (12ms) - 3 j on-site - BESTE KOOP PC Magazine!"
    Door eventure in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 November 2005, 12:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •