Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    3
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    link in blad 1 naar blad 2?

    Goedemiddag,

    Ik probeer een sheet te maken, waarin ik in blad 1 een totaal overzicht heb van de bladen die daarna volgen. Bijv. in blad 2 staan de gegevens van meneer x en blad 2 meneer y. In blad 1 laat hij dan in 1 overzicht het totaal van meneer x en y zien.
    Het probleem nu is dat ik een heleboel mensen heb, en me rot aan het scrollen ben. Het is vast mogelijk om in blad 1 een link te maken, waarop ik dan kan drukken zodat hij automatisch alle gegevens (details) laat zien van blad 35, maar ik weet niet hoe???
    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit makkelijker kan maken?

    alvast bedankt
    groetjes
    justme

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Lijkt mij bijna dezelfde vraag als het topic Links tussen bestanden in Excel.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Jule
    Gast
    Gewoon een link maken naar een plaats in dit document door op te klikken?

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    3
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Het is niet tussen 2 bestanden dat ik een link wil of naar een webpagina, maar naar een later tabblad in hetzelfde document. We hebben een heleboel mensen in dienst, waarvan wij helaas nog de vrije dagen handmatig moeten bijhouden. Wanneer iemand komt vragen hoeveel hij nog kan opnemen aan vrije dagen, schrol ik dus van links naar recht, totdat ik de juiste persoon heb gevonden. Ik hoop eigenlijk dat er misschien een optie is die ervoor zorgt dat ik in blad 1 (waar hij altijd opent) allen namen onder elkaar kan zetten. desnoods met een filter kan ik dan heel makkelijk de juiste persoon pakken. Maar voor zijn dagen moet ik dan toch echt naar het tabblad. Het zou heel erg fijn zijn als ik dan op zijn naam kan drukken en dan gelijk tabblad 56 voor mijn neus heb....kan dit. Sorry misschien voor jullie een makkie maar ik ben maar een leek... alvast bedankt voor uw geduld en reactie

  5. #5
    Jule
    Gast
    Astublieft, onderstaande video zit ook in uw bestand: <object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r0YIFGyiJ00"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/v/r0YIFGyiJ00" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>
    Deze opname is gemaakt in Excel 2007, mocht u een andere versie hebben, het venstertje om linken in te voegen is niet veel verandert in de loop der jaren.

  6. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    Justme (23 October 2008)

  7. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    3
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    my hero!!! het is gelukt, bedankt hoor voor de uitleg!!

  8. #7
    Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    regio OVL
    Berichten
    358
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    428 keer in 234 posts

    Knipoog Table of contents aanmaken

    Justme , Ik ben blij dat het je gelukt is nu heb je bijgeleerd.
    Toevalling tijdens het surfen vind ik een gratis invoegtoepassing om bij erg grote werkboeken automatisch een inhoudstafel aan te maken, met een link naar de pagina.

    op deze link vindt u het bestand, dit unzippen , excel opstarten en bladeren naar de install file om automatisch te installeren , uninstall werkt op dezelfde manier maar je moet dan klikken op full uninstall anders blijft de functie zitten je zou ze ook nadien handmatig kunnen verwijderen door deze invoegtoepassing uit te vinken.
    Als ze geinstalleerd is Excel eens herstarten je grote pagina openen en dan via het menu bestand de TOC aanmaken er wordt een voorblad bij aangemaakt met al je linken naar de verschillende pagina's uit je werkboek. Veel plezier ermee.



    Groeten.
    Het goede weer is op komst.

  9. De volgende gebruiker bedankt filip voor deze nuttige post:

    Baloeke (26 October 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. 35 fotos op eens blad, hoe doe ik het best ?
    Door teken in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 26 October 2008, 21:29
  2. [Vista]Bureau-blad pictogrammen verbergen
    Door compuchrisje in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 October 2007, 22:05
  3. Plaats reserveren op buro-blad
    Door alBildjiekiyya in forum Windows
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 29 August 2007, 23:53
  4. watermerk in word lager op blad zetten
    Door sniffer in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 14 June 2006, 20:05
  5. inktjet voedt extra blanco blad
    Door hedemo in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 October 2005, 18:53

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •